Az optimizmus gyakorlása

Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
Alig, hogy véget ért az ölelés napi jókedvünk, újabb kellemes feladatok vártak ránk! A főiskoláról jöttek hallgatók hospitálni. Mi nem engedtük üldögélni őket, hanem bevontuk a boldogságóránkba. 4 csoportban készítettük el a plakátokat, amelyekkel felhívjuk a figyelmet a pozitív gondolatokra! Mert mi pozitív gyerekek vagyunk. Nagyon élvezték a hallgatók a közös munkát.

BOLDOGSÁG órán arról beszélgettünk, hogyan nézzünk optimistán a jövőbe. A pozitív gyerek vagyok kártya segítségével sok-sok megerősítésben volt része mindannyiunknak.❤️
Berger Brigitta gyógypedagógus
Báthory István Általános Iskola
Iskolánk udvara sajnos az idő vasfogának áldozatává vált ! S.O.S.! Segítség! Mit tehetünk?
Ha nem adjuk fel az elképzeléseinket, terveinket, bármi valóra válhat! Diákjaink, pedagógusaink így tettek, és hamarosan szebbé varázsoltuk az udvarunkat. Hogyan volt ez lehetséges?
A gyerekek rajzpályázat során kiválasztották a legjobbnak ítélt alkotásokat, a koolágák megtervezték és festéket szereztek az alkotások elkészítéséhez. Néhány délután, és a közös munak erdeménye máris megszépítette a környezetünket! Hurráá!
Osztályunkban már alig várták a következő boldogságórát a gyerekek. A hónap folyamán sokat beszélgettünk a pozitív gondolkodásmódról és a negatív szemléletmód elkerüléséről. Bátorító mondókával erősítettük meg optimizmusunkat,ami így hagzik: Nagyon akarom, hiszem, hogy tudom, míg ezt el nem érem, abba nem hagyyom. Most bátor leszek, mindent megteszek, látom, hallom, érzem, célba érhetek!
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 3.-4. osztályosokkal az optimizmusról beszélgettünk. Egy kisgyerek hallotta már ezt a furcsa szót, de nem tudta, mit jelent, a többiek nem is hallották még. A Mese a kőről, aki mindig elégedett volt című mesét elmesélve sikerült érthetővé tenni a derűlátás, az optimizmus fogalmát. Így már többen tudtak kapcsolódni és elmondtak egy-egy saját élményt, amikor valamiért rossz kedvűek voltak, de mégis észrevettek valami apróságot, ami miatt lett okuk az örömre. Szép napkelte, egy kis virág, amely a járda repedésében nő, egy szép lepke, vagy valakinek a kedvessége. Ilyen élményeket fogalmaztak meg. Ezekről készültek rajzaik is.