
Az optimizmus gyakorlása


Mosolykert Óvoda Kismacsi Telephely
Ebben a hónapban sajnos sokan voltak betegek. Ennek ellenére haladtunk tovább a következő témával, ami az optimizmus gyakorlása volt. A téma feldolgozása előtt sokat sétáltunk a környéken és igyekeztem felhívni a gyermekek figyelmét az őszi természet szépségeire. ösztönöztem őket,hogy igyekezzenek maguk is meglátni bármit,ami szép,és ezt osszák meg társaikkal. Végül egész ügyesen megértették,hogy mit szeretnék tőlük, így a kisebbeknek is inspiráló volt. A nap közbeni tevékenykedés során, előkerült egy szomorú és egy mosolygós arc, és kezdetét vette egy újabb beszélgetés a vigasztalásról.Ezután megpróbálták a vidámak megnevettetni a szomorúakat. Majd lerajzoltuk,hogy mi az amit szépnek látunk a világban.A rajzokat értékeltük,kiállítottuk a faliújságra. Ezt követte a tükör játék. Melyben meg kellett fogalmazniuk,hogy mit látnak szépnek magukban, vagy magukon. Elkészítettük értékeink fáját, és a jeleikkel jelöltük,hogy ki milyen területen jó. Mert mindenki jó valamiben.
Általános iskola Nyírparasznya
A Nyírparasznyai Általános Iskola 2. osztályos tanulói
Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Néha jól jön egy-egy kedves sms. Ezt a mobilt nem szükséges feltölteni, mindig kéznél van és használható. Egy 2.osztályos is ért hozzá!
Miután rátaláltunk a Boldogság várára, eljött a lányokhoz Szomorú Szilárd , a fiúkhoz Boldog Blanka.A fiúk minden igyekezetükkel próbálták felvidítani a lányokat.Sikerrel is jártak.A vidámság „ragadós” !A boldogságunkat megmutattuk a szomszéd kis-és nagycsoportnak, közösen perdültünk táncra és énekeltünk Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dalára, majd a vár második lépcső során elhelyeztük az optimizmus mosolygós jelét.
Köszönjük ezt a vidám napot!
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Az optimizmus szó jelentésének értelmezésével kezdtük a témát. Optimizmus ablakot készítettünk. Az „ablakra” felkerülő szólás segített minket az értelmezésben. Megbeszéltük, milyen az optimista ember. Előre elkészített pesszimista hangvételű mondatokat kaptak a gyerekek, párban optimistává kellett alakítaniuk a mondatokat, amelyeket színes papírcsíkra fel is írtak. Két önként vállalkozó gyerek addig „előkészítette” az optimizmus ablakunkat. Felragasztottuk párban a pesszimista-optimista mondatainkat a borús ill. derűs ablakszárnyakra. Rajzot is készítettek a gyerekek szintén páros munkában.
Encsi Caoda -Vár Óvoda és Bölcsőde 2 sz. tagóvodája
Hiába jön a hideg a mi csoportunkban bár mikor jelen van a gyönyörű ősz, őszi leveleivel, őszi színeivel.
Encsi Csoda-Vár Óvoda és Bölcsőde
Optimistán néztünk a mai nap elé, hogy szép időnk lesz, és az őszi falevelekben játszhatunk