Ebben a hónapban voltunk az osztállyal kirándulni, Sopronban. Ott tartottam a foglalkozást, a feladatot kicsit átértelmeztük. Olyan fotókat kellett csinálniuk a városnézés során, mely egy szép részlettel az optimizmusra helyezik a hangsúlyt.

Ebben a hónapban voltunk az osztállyal kirándulni, Sopronban. Ott tartottam a foglalkozást, a feladatot kicsit átértelmeztük. Olyan fotókat kellett csinálniuk a városnézés során, mely egy szép részlettel az optimizmusra helyezik a hangsúlyt.
Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde Manóvár Óvoda telephely
Egy fa megalkotása. A bal oldal a pesszimista, a jobb oldal az optimista várakozás megvalósulását jeleníti meg.
Győrújbaráti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A 3.c osztályban így fogalmazta meg Gyurácz-Németh Ágnes osztályfőnök: Vegyetek elő egy írólapot, és rajzoljatok rá egy telefont! Utána csukd be a szemed, nyisd ki a füled és figyelj a történetre!
Győrújbaráton, vagy lehet, hogy messzebb él egy kisfiú vagy egy kislány… A barátod/barátnőd… Egész nap csúfolták az iskolában, és most végtelenül szomorú… Nem tudsz vele találkozni, sem felhívni, csak sms-t tudsz neki küldeni… 20-30 karaktert használhatsz, hogy erőt és vigasztalást küldj neki.
Hajdúszoboszlói Egyesített Óvoda Mersevár Óvodája
Október hónapban óvodánk mindhárom csoportjában igyekeztünk gyakorolni az optimizmust a gyerekek és a kolléganők aktív közreműködésével. A kolléganőmmel azt találtuk ki, hogy mi Optimus fővezéren (lásd: Transformers) keresztül próbáljuk rávezetni a gyerekeket az optimizmus mivoltára és jelentőségére, így az optimista szemüvegek mellett elkészítettük Optimus fővezér álarcát is, melyen keresztül minden nehézséggel szemben sebezhetetlennek érezhetjük magunkat, s megállapodtunk abban, hogy: „Lehetetlen nincs!” (lásd: Kowalsky) Egyre jobban ráérzünk a Boldogságórák ízére a gyerekek és a magunk örömére! Izgatottan várjuk a novemberi feladatokat!
A Zuglói Narancs Óvoda Ormi vegyes csoportja októberben az optimizmus – pesszimizmus témakört dolgozta fel.
A téma felvetésére egy rövid bábelőadásra invitáltam a gyerekeket. A mese arról szólt, hogy a kisegér és a macska találkozott. Mindkettőnél egy üvegecske volt, melyben félig volt a gyűjtött „aranybabka”, mellyel vásárolni lehet a meseboltban. A kisegér örömmel, énekelgetve jött a színre, nagyon örült, hogy ilyen sok babkát sikerült gyűjtenie. A cica viszont nagyon szomorúan, sírva mesélte el, hogy csak ilyen keveset sikerült gyűjtenie.
Itt kicsit megállítottam a mesét, s kérdeztem a gyerekeket, hogy szerintük kinek van igaza, mi a megoldás? Milyen a kisegér, milyen a cica hangulata, érzése?
A gyerekek észrevették, hogy a két üvegben egyformán vannak a babkák. Megoldási javaslatként érkezett, hogy a kisegér adjon a cicának a sajátjából, hogy az ne legyen szomorú. Ezt a közösség elvetette, mert az nem igazságos.
A mesét folytatva a kisegér felajánlotta, hogy keressenek együtt „aranybabkát”, segítsenek egymásnak. Így mindkét üveg hamarosan teli lett, és most már vidáman énekelve mentek a meseboltba bevásárolni.
Az optimizmus szóra megkerestük a gyerekekkel a magyar megfelelő szót: DERŰLÁTÓ, így már könnyebb volt a pesszimizmus szóra megtalálni a magyar kifejezést: BORÚLÁTÓ.
Másnap a reggeli beszélgető körben egy mosolygós és egy szomorú arc alá kellett helyezniük a jelüket aszerint, hogyan érkeztek reggel az óvodába. A 23 gyerek közül csak 3 érkezett szomorúan. Aki el szerette volna mondani, miért érzi így, azt meghallgattuk. A 3 szomorú gyermek (kisebbek) a reggeli készülődésben került konfliktusba Anyukájával, valamit nem tehettek meg, vagy nem hozhatták el a játékukat. A többiekkel próbáltunk megoldást találni, hogy jó kedvre derüljenek. A jókedvűen érkezők csupa pozitív dolgot meséltek, megjelent a jövőre utaló, előrelátható jó dolog várása is, (pl. nagyi jön ma értem).
Kiegészítő játékként a tükörre ragasztott hangulatjel mellett lehetett mimikai játékot játszani. Játék közben konfliktusba került gyerek, illetve sikerélmény utáni arcot is megvizsgáltuk a tükörben.
Az alvás előtti mesehallgatáskor a Minden napra egy mese című kötetből A tizenkét hónap (újgörög mese átdolgozta Végh György, 352. oldal) című mesét olvastuk, mely a derűlátó – borúlátó témakörben további megerősítést, élményt adott.
Egy szürke, koszos ,szinte kihalt várost mutattunk be,ahol nagyítónkkal mégis találtunk valami szépet.Ez egy kis színes virág,amely azt jelképezi,hogy van remény egy jövőbeli, szebb életre.:)
A gyerekek egyenként próbálkoztak egy optimista sms megírásával.Bárkinek küldhették:szülőknek,testvérnek,barátnak,stb.
Nagyon élvezték,hogy saját mobiltelefonjuk van.:)