
Az optimizmus gyakorlása

Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
Osztályfőnöki órán , 45 perc alatt dolgoztuk fel a témát. A tanulók előre készítettek fejpántot. egyik felén optimista; másik felén pesszimista felirattal.
Rongybaba gyakorlattal melegítettünk be; majd megbeszéltük: ki, hogyan érezte magát.
Majd a tantermünkben található idézetek közül mindenki kiválasztotta azt, ami szerinte ehhez a témához kapcsolódik. Megbeszéltük.. a választást.
Két-két optimista/pesszimista csoportot alkottunk; három helyzetre kellett reagálniuk; majd cseréltünk;
– hajótörés
– fél pohár víz
– kettes osztályzat egy feleletre.
Megbeszéltük a válaszokat, majd azt, ki hogyan érezte magát.
Elhatároztuk, hogy mostantól mindenkit az optimizmus irányába terelünk.

Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
Rongybaba gyakorlattal kezdtünk; megbeszéltük: ki, hogyan érezte magát a játék során.
Majd tisztáztuk a fogalmakat: optimizmus, pesszimizmus, optimista, pesszimista.
A falon lévő idézetek közül kiválasztottuk azokat amik a gyerekek szerint ehhez a témához tartoznak.
Négy csoportot alkottunk: 2-2 optimista-pesszimista; otthon előre készítettek fejpántot, a két oldalon a megfelelő felirattal; a csoportoknak mondatokat kellett alkotniuk:
Mit mondana a pesszimista/optimista a következő helyzetekben:
– hajótörés
-kettest kapott egy feleletre
– fél pohár vize van.
Lezárásként nonverbális kommunikációval optimista/pesszimista”jellemeket” jelenítettünk meg, a többieknek rá kellett ismerni.
Az októberi téma feldolgozása során Tódi történetét hallgatták a gyerekek, majd el is játszották és maguk is megfogalmazták, hogy szerintük mit is jelent az optimizmus. Nagy odaadással készültek a szemüvegek, melyek segítségével eljátszottuk, hogyan is változik meg a szemüveget viselő gyerek magatartása. Bella dala ismét lenyűgözte őket, kérik a már ismert dalokat is és egymás kezét fogva énekeljük többször is.
Az állatok világnapja alkalmából egy közeli farmra látogattunk, ahol az állatok szabad tartásban élik az életüket. A délelőtt folyamán vidám szaladgálásban volt részünk az állatokkal közösen. A kecskék egy nagy területen legelésznek, vagy eszik a frissen kapott szénát. Nagyon barátságosak voltak a gyerekekkel, akik bátran simogatták őket, és futottak együtt velük. Visszatérve az óvodába képen megnéztük, hogy milyen, amikor a kecskék karámban vannak tartva, és megbeszéltük, hogy hol érezhetik jobban magukat. Beszélgetésünk végén mindenki elmondhatta, hogy ő, hol érezné jobban magát, majd meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. Mindenki nagyon feltöltődött a nyugodt környezettől , szabadságról és a friss levegőtől.
Kolozsvár Utcai Általános Iskola
Az óra elején játszottunk: „Én azt szeretem benned, hogy….” játékot, majd mesehallgatás és beszélgetés után pozitív képet készítettünk – lásd meg a rendetlenségben is a szépet! Nagyon jól éreztük magunkat.
A kálmándi IV. osztályos diákok biztató smseket írták az általuk készített telefonokba.
Hatvani Lesznai Anna Óvoda, Általános Iskola és EGYMI
A 2. hónap témájának feldolgozásához a gyerekek választottak feladatot. A fiúk csoportmunkában a svéd bölcsesség üzenetét fejtették meg, melyet továbbítottak a lányoknak. A lányok ez idő alatt a téma bevezetőéjül szolgáló képet színezték ki, majd adták a fiúknak.
Az októberi Boldogságóra keretében az Optimizmusról beszélgettünk a gyerekekkel!
Érdekes volt megtapasztalni, hogy mennyire érzik a gyerekek is azt, hogy vannak a környezetükben optimista és pesszimista emberek is!
Minden esetben tudják és érzik, hogy a optimista ember közelében érdemes tartózkodni, mert csak ott tudnak feltöltődni.
Három pozitív töltetű SMS-t fogalmaztak meg!