Ferenczei Éva: Maci bajban van meséjét báboztuk. Szomorú Szilárd és Boldog Dóra játékra hívta csoportunkat, majd Bezzeg Andrea: Tódi Törpe varázs szeművege meséjét meghallgatva gyermekeink saját szeműveget készítettek és a dalra mozogtak.

Ferenczei Éva: Maci bajban van meséjét báboztuk. Szomorú Szilárd és Boldog Dóra játékra hívta csoportunkat, majd Bezzeg Andrea: Tódi Törpe varázs szeművege meséjét meghallgatva gyermekeink saját szeműveget készítettek és a dalra mozogtak.
Janikovszky Éva Óvoda és Bölcsőde
A megvalósításról pár gondolat!
A mesébe hívogató mondókával motiváltam a gyerekeket.
A mese meghallgatása és megbeszélése után aki akarta elkészíthette a saját varázs szemüvegét. Nagyon tetszett a gyerekeknek az ötlet, hamarosan mindenki el is készítette magának.Addig hagyták az oviban, amíg ők kívánták,és igény szerint haza is vihették.
Egy másik kezdeményezésre hoztam be kézi tükröket,és abban nézegették magukat,külső jegyeiket.
Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A szokásos zenés kezdés után következett a mese Tódi törpe varázsszemüvege. Felvettük Tódi törpe varázsszemüvegét és kerestünk szép dolgokat a csoportunkban és a környezetünkben.
Megtanultuk a varázsmondókát, eljátszottuk a szomorú Szilárd és Boldog Blanka szituációs
játékot.
Varázstükörbe nézve kerestük meg magunkban a jó tulajdonságainkat.
Házi feladatot adtunk otthonra. Kezüket körberajzolva készítettük el az Értékeink fáját Otthon a szülőknek kellett beleírni mik a gyermeke jó tulajdonságai.
A gyerekekkel meggyújtottuk a mesegyertyát. Egy közös kis relaxációval kezdtük meg a foglalkozást:
Körben ülve a tenyerünket összedörzsölve átadtuk egymásnak a gyertya melegét. Egy gyermek lett a Napocska, aki az aranyujjacskájával megérintette mindenki homlokát.
A gyerekek meghallgatták „Tódi törpe varázsszemüvege” című mesét. Majd beszélgettünk a meséről és játszottunk: „Mutasd a kedved!” című játékot. Különböző érzelmeket mondtam és mutattam a gyerekeknek, amiket ők utánoztak.
Megbeszéltük mennyivel könnyebb, ha mindennek a pozitív oldalát próbáljuk meglátni. Megtanultuk a mondókát a meséből és mindenki elkészíthette a saját varázsszemüvegét. Közben többször is meghallgattuk a gyerekekkel Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát.
Pestszentlőrinci Kerekerdő Óvoda Zöldike tagóvoda
– Beszélgetés, optimizmus fogalma. Vegyük észre a szépet, jót, pozitívumot magunk körül. „Minden rosszban, van valami jó.”
– „Nagyító” játék: egy romos képen nagyítóval keressük meg mi az, ami szép.
– „Hogy vidítanád fel?” : szituációs játék.
– Bezsélgetés: „Voltatok már szomorúak? Ki segített megnyugodni? Mit láttok szépnek a környezetetekben? Mi az, amitől mindig jobb kedvetek lesz? – rajzoljuk is le.
– Saját magunkban, illetve társunkban mi az, ami szép és jó.
– Kartonpapírból szomorú felhőt készítek: napsugarakra ráírjuk mitől lesz jobb kedvünk, majd a felhő kőré ragasztjuk, a végén elkészül a Napocska és „kisüt”. „Mi az, amitől jőbb kedvetek lesz?”
– „Vidám virág”-optimizmus virága: a résztevevő gyerekeknek saját jellel ellátott viráguk van, minden sziromra ráírjuk mi az, amitől jó kedve lesz.
A téma bevezetéseként eljátszottuk a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot. Amikor már mindenkit sikerült felvidítani a gyerekek meghallgatták Tódi Törpe varázsszemüvegéről szóló történetet. Elkészítettük a saját szemüvegeinket, amelyek mindig az óvodában vannak és ha a gyerekeknek szükségük van rá, bármikor elővehetik. Megbeszéltük ki mit lát szépnek a világból a szemüvegen keresztül. Ezeknek a szemüvegeknek valódi ereje lett : Történt egyszer, hogy Márton napra készülve a gyerekek Szent Márton legendáját igyekeztek megörökíteni. Az egyik kisfiú, akinek nem megy túl könnyen a rajzolás, kuncogva ült a papír előtt és azt mondogatta magában: „Én ezt úgy sem tudom!”. Egyszer csak felugrott a székről, felkapta az asztalról a varázsszemüvegét, leült és megfigyelte hogyan rajzolnak az asztaltársai és ő is neki látott. Lerajzolta Mártont amint a lovon ül. Ez volt a legszebb rajza ami eddig készített. Minden gyerek megdicsérte érte.
Kipróbáltuk a tükör játékot is, ami nagyon nehezen ment. Egymásról sokkal könnyebben tudtak jót mondani mint saját magukról. Ezt még gyakorolni kell.
VARÁZSSZEMÜVEG KÉSZÍTÉSE . VARÁZSGÖMB KÍVÁNSÁGOKKAL.