Kis harmadikos csapatommal ezt a fejezetet úgy kezdtük, hogy mindenkiről elmondtuk, hogy miben ügyes, miben jó, mik az erényei, milyen pozitív jó tulajdonságai vannak. Sok önbizalomhiányos gyermek van közöttük, hiába… az optimizmust gyakorolni kell!
Elkészítettük az optimista szemüvegünket, és megfogadtuk, hogy mindig kéznél tartjuk. Ha elbizonytalanodunk önmagunkban, akkor csak fölvesszük. Megbeszéltük, hogy vannak TILTOTT mondatok (pl. „Nekem ez úgyse fog sikerülni!”, „ÉN ezt nem tudom!” stb), amiket elfelejtünk, elkerülünk, és erre egymást is figyelmeztetjük.
Az optimizmus gyakorlása

A foglalkozást megelőző relaxáció megnyugtatta a gyerekeket. Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játéka következett, ahol nagyon szépen megvigasztalták egymást. Majd a letakart kosárból megérkezett hozzánk Boldog Dóra vendégségbe. Örömmel fogadták a meséjét. A mese meghallgatása után közösen értelmeztük a hallottakat, majd játszottunk a pozitív gyerek vagyok kártyával.
Lezárásként mindenki elkészíthette a saját szemüvegét, amin keresztül szebben látták magukat és környezetüket.

Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Elsőként magát az optimista szó jelentését beszéltük meg, és vele együtt az ellentétes jelentésű pesszimista kifejezést is. Segítségül az Agymenők c mesefilmet néztük meg az óra előtt. Majd szituációs gyakorlatokat játszottunk, amikből megpróbáltuk a pozitívumokat erősíteni amellett, hogy az esetleges negatívumot kiszűrtük, megbeszéltük, majd „félretettük”.
Készítettünk még „önarcképet” is, ezek felismerése jó kis vidámságot hozott az órán.
Alkottunk nevető csapatokat is, kipróbáltunk sokféle arckifejezést.
A Boldogság Tátika csupa örömteli jóslatot tartalmaz. Minden Boldogságórát úgy zárunk, hogy búcsúzóul mindenki megjósoltathatja magának az aznapi „boldogságot”.
A mezők tartalma időről időre változhat, csak a kreativitás szab határt.
Sajóvámosi Arany János Általános Iskola
Elektronikus óravázlat: https://sway.office.com/TRiCdXcAJsbFnos3
Optimizmus gyakorlása
A varázsszemüveg elkészítése és használata tetszett nekik. Készségesen ki is próbálták és csodák csodájára működött. 🙂 Az elején óvónői segítséggel, de megtette hatását.
A szomorú csapatot rávezetéssel sikerült vidámmá varázsolni. Nagyokat kacagtak a gyerekek.
Jó hangulatban telt el a délelőtt!
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
Csoportunkban minden reggel elmondjuk ki hogyan érkezett az óvodába. Van aki vidám smile fejét húz, van aki szomorút. Mindenki elmondhatja miért az adott amiket húzta. A szomorú gyerekeket igyekszünk felviditani, jókedvre deríteni.Varazsszemüveget készítettünk a gyerekekkel közösen, amin keresztül optimistán látjuk a világot!!
Van nekünk egy Mosoly Mimink, akivel együtt minden gyermek elmondhatja, minek örül, mitől boldog, mitől jókedvű aznap. Természetesen azt is elmondhatják, ha valaki épp rosszkedvű.