Az optimizmus gyakorlása témakör feldolgozása Szomorú Szilárd és Boldog Blanka megjelenítésével, Tódi Törpe varázs-szemüvegéről szóló mese megismerésével, és ezen szemüvegek elkészítésével és kipróbálásával.

Miskolci Diósgyőri Óvoda Lorántffy Zsuzsanna Tagóvodája
Az optimizmus gyakorlása témakör feldolgozása Szomorú Szilárd és Boldog Blanka megjelenítésével, Tódi Törpe varázs-szemüvegéről szóló mese megismerésével, és ezen szemüvegek elkészítésével és kipróbálásával.
Hogyan tudjuk kihozni a legjobbat a rossz szituációkból? Erre kerestük a választ közösen. Így!
Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az értelmileg akadályozottak tagozata, ahol dolgozom, az idei tanévben formabontó ötlettel állt elő. Boldogság projekthetet terveztünk, mely alkalmával a Boldogságórák témáit dolgozták fel a tagozat osztályai. Az ötlet megvalósítása nagyon sikeresnek bizonyult. Emiatt a következő években is szorgalmazni fogom az ötlet újbóli megvalósítását.
A 11. osztály az optimizmus gyakorlását választották és dramatikus játékkal dolgozták fel a témát. A fiatalok számára ezáltal érthetővé vált az optimizmus és pesszimizmus fogalma és a közösségük építésére is pozitív hatással volt a közös felkészülés.
Októberben a Mókusokkal az optimizmus gyakorlása volt a téma a Boldogságórán ☺
Varázs szemüveget készítettek, aminek segítségével meg tudják látni a nehéz helyzetekben a jó dolgokat… 🙂
Életfa Óvoda Gagarin utcai tagóvodája
„Öleljük egymást”
Relaxációs gyakorlatok végzése.
– „Égigérő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok.”-Utánzó gyakorlatok végzése,mutatása.
– ” Az én hangom” (különböző hangok mondása,majd fokozása-egyre hangosabban mondani,hallatni.
_ „Meglengetem a karom,pedig alig akarom”-Mondóka mondogatása,mutatása.
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvoda
Optimista mondóka meghallgatása, gyakorlása, mindennapi mondogatása
Hangulatjelek készítése , kifejezése nem verbális eszközökkel.
Beszélgetünk sokat a gyermekekkel az egyéni sikerekről, Mit tettem, hogy elérjem a célomat? Amikor sikerült mit éreztem?.
Rajzokat készítettünk: mindenki lerajzolhatta, hogy milyen egy pozitív gyerek.
Optimista színek: színkártyákat válogattunk
Optimizmus fája. Az ágak voltak a pozitív tulajdonságok. Mindenki arra az ágra helyezte a saját levelét, amilyennek önmagát gondolja. Az ágakat a gyerekek nevezték el. Szabály: csak jó tulajdonságok lehettek.
Tükör előtt is játszottunk, mely lehetőséget teremtett az énképük és önképük fejlesztésére.
Meghallgathatták Tódi Törpe varázs szemüvege című mesét. Ezt követően mi is készítettünk egy varázsszemüveget, melyet mindenki felvehetett és elmesélhette, hogy milyen az Ő világa.
Az osztály a munkafüzet feladata alapján dolgozta fel az adott témát.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Ez a téma jó lehetőséget kínált a gyerekek önbecsülésének, önbizalmának fejlesztésére. A foglalkozás elején mindenki elmondta, hogy érzi magát, és miért?
Majd befejezték a mondatokat:
– Szerethető vagyok, mert …….
Minden tanuló mondott a társáról egy megerősítő, pozitív mondatot. Ebben az életkorban ez nagyon fontos a tanulók számára, hogyan ítélik meg, mi a véleményük osztálytársuknak róluk. Elolvastam a gyerekeknek A szomorú királykisasszony című mesét, ők pedig elmondták, mit tennének annak érdekében, hogy a királykisasszonynak jó kedve legyen, mosolyogjon? Meghallgattuk A pozitív gyerek vagyok című dalt.