
Az optimizmus gyakorlása


Szomorú és vidám táblákat készítettünk,és sokat nevettünk közben.
Budapest III. Kerületi Dr. Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az optimista, pesszimista fogalmak tisztázása után, a pozitív tulajdonságokat gyűjtöttük össze közösen, majd mindenkinek saját magáról kellett pozitív dolgokat mondania /Ehhez használtuk a Pozitív gyerek vagyok kártyákat is/, illetve a suliban, és otthon gyűjteni, lehetőleg a neve betűiből kezdődőket.
A következő órán mindenki kapott egy fehér papírtányért, amin körberajzolja a tenyerét, és felírta a szélére a nevét. Körbeadtuk ezeket, és mindenki próbált minél több igaz, pozitív tulajdonságot írni a többiek „tenyerébe”! Plusz feladatként, a héten a tanároktól is kértek pozitív jellemezőket magukról, amit a tenyérrajz köré írattak fel! Az általuk választott Színes Smiley tányérhoz kapcsolva raktuk fel csipeszekkel, és egy fonalháló segítségével a falra…
Megtanultuk, hogy minden rosszban van valami jó. Felfedeztük, hogy mindenben megtalálhatjuk a jót.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Írta: Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert
Miskolci Diósgyőri Óvoda Lorántffy Zsuzsanna Tagóvodája
Az optimizmus gyakorlása témakör feldolgozása Szomorú Szilárd és Boldog Blanka megjelenítésével, Tódi Törpe varázs-szemüvegéről szóló mese megismerésével, és ezen szemüvegek elkészítésével és kipróbálásával.
Hogyan tudjuk kihozni a legjobbat a rossz szituációkból? Erre kerestük a választ közösen. Így!
Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az értelmileg akadályozottak tagozata, ahol dolgozom, az idei tanévben formabontó ötlettel állt elő. Boldogság projekthetet terveztünk, mely alkalmával a Boldogságórák témáit dolgozták fel a tagozat osztályai. Az ötlet megvalósítása nagyon sikeresnek bizonyult. Emiatt a következő években is szorgalmazni fogom az ötlet újbóli megvalósítását.
A 11. osztály az optimizmus gyakorlását választották és dramatikus játékkal dolgozták fel a témát. A fiatalok számára ezáltal érthetővé vált az optimizmus és pesszimizmus fogalma és a közösségük építésére is pozitív hatással volt a közös felkészülés.
Októberben a Mókusokkal az optimizmus gyakorlása volt a téma a Boldogságórán ☺
Varázs szemüveget készítettek, aminek segítségével meg tudják látni a nehéz helyzetekben a jó dolgokat… 🙂
Életfa Óvoda Gagarin utcai tagóvodája
„Öleljük egymást”
Relaxációs gyakorlatok végzése.
– „Égigérő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok.”-Utánzó gyakorlatok végzése,mutatása.
– ” Az én hangom” (különböző hangok mondása,majd fokozása-egyre hangosabban mondani,hallatni.
_ „Meglengetem a karom,pedig alig akarom”-Mondóka mondogatása,mutatása.