A dolgok jó oldala
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus szó nem ismert a gyermekek körében. A Tódi törpe varázsszemüvege című mese bemutatása után vált nyilvánvalóvá számomra, hogy a gyermekek egyáltalán nem ismerik. Lássuk meg a szépet,jót az életben és saját magunkban is. Körbeadtunk egy tükröt és belenézve mindenki elmondhatott magáról bármilyen jó tulajdonságot. A varázsszemüveget szívesen készítették és elmesélték, hogy kinek adják kölcsön a családjukban, hogy más is kipróbálhassa.
– Remény,optimizmus szavak értelmezése ,gyakorlati példákkal . Mondatokban történő beszélgetés,elkezdett mondatok befejezése.
– Fejlődési szemléletmódú nyújtás : ” Nyújtózz mindkét karral a föld felé enyhén hajlított térddel,mintha egy fűzfa lennél !”
– Optimista válaszok , Mit súg a varázspárnád ? – problémamegoldás segítése : – kellemetlen helyzetekre – reményteli megoldások,válaszok keresése.
– Boldogságvár további színezése.
– A kitartás fontossága iskolába lépés előtt – beszélgetés.
Az októberi boldogságóránk témája az optimizmus gyakorlása volt. Egymás üdvözlése után az Érzések című dal meghallgatásával hangolódtunk az óra témájára. A tanulók már ekkor vidáman kapcsolódtak a dalhoz, melynek ritmusát ritmushangszerekkel kísérték. Ezután az optimizmusról beszélgettünk, és felidéztük az érzéseket melyek az optimizmushoz kapcsolhatók. A fázó rókafiak című mese megtekintése után megbeszéltük a mese tanulságát, és a történet bábos dramatizálása során optimista mesévé alakítottuk. Az bábos eljátszásnál a párbeszédes részek esetében a gesztusnyelv elemeit alkalmaztuk. Az ezt követő beszélgetés során szóba került a pozitív hozzáállás, az öröm és a vidámság is. A meséhez illő vidám téli dalocska meghallgatásával és eltáncolásával az optimista hozzáállás erősítése volt a cél. (Buborék együttes – Hócsata) A mese tanúságának újbóli rövid megbeszélése után Bagdi Bella: Rosszkedv elűző dalocskáját hallgattuk meg. A tanóra megérdemelten pozitív értékelése után köszöntünk el egymástól.