Megtartottuk az optimizmus támából a Boldogságórát. A diákok jó tulajdonságaikat rajzolták le, ebből készítettünk tablót.
Az optimizmus gyakorlása
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Október 17-én megtartottuk az optimizmus témaköréből a Boldogságóránkat. Gyakorlati feladatként a diákok tablót készítettek lerajzolt jó tulajdonságaikból
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
9. előkészítő osztályos tanulásban akadályozott csoportommal Mosolykát választottuk példaképünknek az optimizmus hónapján.
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
9. előkészítős, tanulásban akadályozott csoportom mosolykát választotta az optimizmus hónapjában példaképként. Mivel a fogalmazás nem megy túl jól, ezért úgy döntöttünk, PPT-t készítünk róla.
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
9. előkészítős, tanulásban akadályozott csoportom mosolykát választotta az optimizmus hónapjában példaképként. Mivel a fogalmazás nem megy túl jól, ezért úgy döntöttünk, PPT-t készítünk róla.
Mosolyterápiát tartottunk boldogságórán. Emojikat készítettünk, melyre ráírták a gyerekek, hogy miért jó pozitívan gondolkozni.
Báthory István Általános Iskola
Október 15. az ölelés világnapja. Ötödikeseimmel kiállításra mentünk, és kihasználva a szép időt és a lehetőséget megállítunk néhány percre játszani is a közeli parkban. itt aztán szabadon kifejezhették egymás iránt a szeretetüket egy- egy jó nagy ölelés formájában. Mivel nagyon összetartó, kedves gyerekekről van szó, ez nem okozott gondot senkinek sem, sőt….!
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Az optimizmus gyakorlása kártyajátèkkal
A mai napon boldogság szakkört tartottam a Meixner Ildikó EGYMI FNO Intézményegységében, Bólyban.
A hónap fő témája az optimizmus.
A szakkörös tanulóimmal az adott témát a következőképpen dolgoztuk fel az órán:
1. Üdvözlés
Érkezéskor a tanulók ismét kiválaszthatták, hogy milyen üdvözlési formával köszöntsük egymást: kézfogás, ölelés, pacsi stb.
2. Emociós kézbábok.
Körbeültünk és megbeszéltük, hogy erre a boldogságórára ki, milyen kedvvel érkezett… Ehhez a különféle emociónális kézbábokból kiválaszthatták a tanulók azt, amelyik a legjobban tükrözte az aktuális érzelmi állapotukat.
3. Vicces tükör.
Hajlítható tükörrel játszottunk. Ez egy olyan speciális tükör, hogy homorítani és domborítani is lehet, ilyenkor az arckép megváltozik… Úgy tűnt, a játék meghozta a kellő jó hangulatot. Megbeszéltük, hogy most sokkal vidámabbak, jókedvűbbek lettünk, és ez mennyire jó hatással van ránk.
4. Bagdi Bella: Tükördal című számára közösen táncoltunk. Először nagy körben, majd párosan, végül spontán rendeződve. Ez a dal jó hatással van az emberre: hangulatfokozó, önbizalom erősítő … mindenki könnyedén át tudta adni magát a zenének, a ritmusnak.
5. Milyen vagyok? Optimista.
Előzőleg csomagolópapírra felírtam különféle állításokat egymás alá, melyek az iskolában előforduló pozitív viselkedést, érzelmet mutatják be. A kiírt mondatok a derűlátó szemléletre vonatkoztak. Ezekre példákat kerestünk az iskolai életünkből. Végül a kirakott kezdőbetűket összeolvasva megkaptuk azt „OPTIMISTA” szót.
6. A fa, mint lélekdoktor.
Szó esett arról is, hogy nem mindig van az ember csordultig tele örömmel. Felolvastam Aranyos Ervin: Ölelj meg egy fát! című versét, melyet gesztusjelekkel kísértünk. Rá akartam mutatni arra, hogy milyen jó érzéssel tölti el az embert egy fa megölelése, ha szomorú, rosszkedvű vagy bánatos. Ezután kimentünk az udvarba és mindenki átölelhetett egy nagy fát, megtapasztalva annak pozitív energiáit.
7. Optimista látcső készítése.
Előre elkészített papírpoharas kukkereket készítettem. Az órán ezt kapták meg a tanulók, melyeket sárga temperával kifestettek. Végezetül, mosolygós arcot rajzoltunk rá. Megbeszéltük közösen, hogy ezzel sokkal vidámabban fogjuk látni a világot! 🙂
Az elkészített munkákat mindenki hazavihette.
Nagyon hasznosnak éreztem ezt a boldogságórát is, mert ismét sok nevetéssel, tapasztalattal, élménnyel töltöttünk el egy közös órát. 🙂
Szabóné Kész Edina
Gyógypedagógus