A tevékenység célja az volt, hogy megértessem a gyermekekkel az „optimista” szó jelentését. Egy relaxációs gyakorlattal kezdtünk. Aztán a mimetikus játék során rossz és jó érzéseket fejeztek ki az arcukkal. Már itt kapcsoltam a jó érzésekhez az „optimista” szó szinonima szavait. A Boldog Blanka és Szomorú Szilárd játékkal felvidították egymást. Meghallgatták Tódi törpe meséjét és aztán a varázsszemüveg használatával elmondhatták, hogy mit látnak szépnek a világból. A végén mindenki elkészítette a saját varázsszemüvegét és közben szólt „Bagdi Bella: Boldog vagyok” és a „Pozitív gyerek vagyok” című dala. Aki végzett a szemüveg elkészítésével, az táncolhatott a zenére. A tevékenység eredményeként, a gyermekek megértették a pozitív és az optimista szó jelentését és alkalmazták a beszédükben.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus és a pozitív gondolkodás nem más, mint képesség arra, hogy a borús égbolt idején a felhők fölé lássunk, s a napfényben fürödjünk. És ez a képesség fejleszthető!
(Kováts Róbert – Robert Lawson)
Batthyány Lajos Általános Iskola Géza Fejedelem Tagiskolája
„Tükröm,tükröm, mondd meg nékem,ki a LEGBOLDOGABB a vidéken?”
Másodikosaim legboldogabb pillanatai a családjukhoz, a házi kedvenceikhez, a nyári élményeikhez kötődtek.
Számukra is a család a legfontosabb, a biztonságot, szeretetet nyújtó környezet.
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fa, minden ágának volt egy-egy kincse. Ezek a kincsek egyformán értékesek voltak. Minden ág ügyes volt valamiben. Az egyik az éneklésben, a másik a számolásban, a barkácsolásban, a festésben, a sportban, a kirakójátékokban, s végül, de nem utolsó sorban az ünneplésben.
Egy szép őszi napon csoportunk őszi levelekkel öltöztette fel a fát, s ezt követően minden gyerek elhelyezte arcképét a fa kincsei körül.
Volt, akinek kincse az éneklés, másoknak a számolás, barkácsolás vagy más egyéb dolog.
A tevékenység végére a fa büszkén állt kincseivel, szép őszi leveleivel és a mosolygós gyermekarcokkal.
A nap során a gyermekek is megértették, hogy mindig pozitívan kell előre haladni, hisz gyakorlással, szorgalommal sok-sok kincset gyűjthetünk magunknak.
Napunk sok örömmel, mókával, s tánccal végződött. Vidáman csendült fel: pozitív, pozitív gyerek vagyok.
Október hónap az optimizmus, a pozitív gondolkodás jegyében telt. Beszélgettünk az alsó tagozatos gyerekekkel a szomorúságról és a nevetésről, az okokról, hogy mitől függ, hogy vidámak vagy szomorúak vagyunk. A játékok során sokat bohóckodtunk, kacagtunk (Hogy, vagy? Mi sül ki ebből? Most hogy vagy? Nevetésverseny). Ötleteket adtunk egymásnak, hogy hogyan tudunk változtatni a dolgokhoz való hozzáállásunkon. Elolvastam tanítványaimnak a „A szomorú királykisasszony” című mesét, illetve megnéztük a rajzfilmet, majd meseillusztrációt készítettek hozzá a gyerekek. Varázsgömböt készítettünk, melybe mindenki belerajzolta, hogy milyen életet képzel el magának. A szülőket is bevontam a programba, mivel egy alkalommal azt a feladatot kapták a gyerekek, hogy beszélgessenek el otthon a szüleikkel arról, hogy ők hogyan képzelték el az életüket 9-10 éves korukban. Október 15 az ölelés világnapja, amiből mi sem maradhattunk ki, akit csak tudtunk, mindenkit megöleltünk. Úgy érzem, sokat változott a tanulók életszemlélete, és egyre pozitívabban látják a körülöttük lévő világot.
Elkészítettük az optimistán látó szemüvegünket amivel mindenben meglátjuk a jót és mindennek a pozitív oldalát.
A gyerekek lerajzolták az optimista jövőkepüket, azt hogy miként látják magukat felnőttként!
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Egy óvodás gyermek számára bizony nem könnyű elmagyarázni, mi is az az optimizmus. Szomorú Szilárd És Boldog Blanka segített nekünk, hogy a világ és a mi kis életünk szép és pozitív dolgait észrevegyük, a rosszat és a negatívat pedig megpróbáljuk jóra változtatni. Tódi Törpe varázsszemüvege és az ő Szebben látó mondókája elérte a célját! Végül mindenki saját varázsszemüveget készített és lerajzolta saját mosolygós ,,optimista” tükörképét!
A gyerekeket a „Pozitív gyerek vagyok” című dallal motiváltam, amelyre táncoltunk. Relaxációs gyakorlatnál az ősz évszakot figyelembe vettem. Utána felvidítottuk egymást a „boldog és a szomorú smileykkal”, amelyben a vidám gyerekek örömet okoztak a szomorú gyerekeknek. Felolvastam a „Varázsszemüveg” című mesét, amely nagyon tetszett nekik. A mese feldolgozása után varázsszemüvegeket készítettünk. Végül pedig zenére táncoltunk és játszottunk.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A mese meghallgatásával kezdtük a téma feldolgozását,majd a kérdések segítségével beszélgettünk róla. Közös megegyezés eredményeként nekikezdtünk a saját optimista szemüvegünk elkészítéséhez. Amikor mindenki elkészült , feltettük és így hallgattuk ..és énekeltük a pozitív gyerek vagyok című dalt.Szuperek voltak ezek a közös tevéknységek!