Október hónapban a „Csupa szív” csoport minden rosszban kerestük a JÓT.
Hétköznapjainkban a nehézségeket próbáljuk áthidalni ezzel a pozitív életszemlélettel.
Így sikerülnek azok a dolgok, amiben eddig csak reménykedhettünk.
Az eljövendő jövőt is JÓNAK látjuk, ebben segítségünkre van a látásmódunkat formáló a varázsszemüvegünk!
Az optimizmus gyakorlása
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekek ismét hatalmas lelkesedéssel ragadtak ceruzát,hogy elkészítsék a hónap feladatát,hogy ki hogy képzeli el magát a távoli jövőben.
Nagyon kreatív rajzok születtek,amikből a végén rajz-és technika órák keretén belül közösen elkészítettük a valóra vált álmok tablóját.
Ismét nagyon jól éreztük magunkat mindannyian!
Varazsszemüveget, varázstükröt készítettek iskolánk 0. osztályos tanulói. A vidámság perceit nagyon élvezték.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
5-6. osztállyal foglalkoztunk az optimizmus témakörével. Ehhez 3 tanórát használtunk fel. Első órán megbeszéltük az optimizmus fogalmát, megfogalmaztuk a lényegét. Megbeszéltük, hogy a melyik diák mikor találkozott olyan helyzettel az életében, ahol pozitív gondolkodással kilábalhatott egy rossz helyzetből. Meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt. Ez a dal sok jó gondolatot fogalmazott meg a gyerekekben, megértették a pozitív gondolkodás, az optimizmus előnyeit.
Második és harmadik órán a megoldandó feladattal foglalkoztunk. Naplóbejegyzést készítettünk a képen látható lány gondolataiból. Igyekeztünk mind pozitív, mind negatív érzéseket megfogalmazni, ezzel bemutatni az optimizmus fontosságát. Ezeket a gondolatokat gondolatfelhőbe helyeztük.
A csökönyös kis elefánt meséjét meghallgatva és dramatizálva megpróbáltuk megélni mindazt amit mi emberek, felnőttek/gyerekek akarunk és még nem nőttünk oda hogy el is érjük.Megpróbáltuk megérinteni a ”Majd megnövök én”, ”Minden jóra fordul” és a ”Varázsszemüveg ” megvalósitási ötleteket érinteni több kevesebb sikerrel de a gyerekek nagyon élvezték.Erről tanuskodnak a képek. :).
Állításokat olvastam fel a gyerekeknek:
Pl::
1. Esik az eső
2. Holnap matek dolgozat
3. Segítenem kell otthon mosogatni
4. Iskolába kell jönni!
Piros szemüveget használva optimistán, fekete szemüveget használva pesszimistán reagálhattak a kijelentésre, megismerve a két fogalmat. A többi állításnál már végig csak piros szemüveget használva válaszolhattak a gyerekek.
Megjegyzés: az elején könnyebben ment számukra a pesszimista hozzáállás, végül egymást biztatva több alkalommal került elő a piros varázs-szemüveg
10 éves osztálytalálkozó szervezése
Az osztályokba járó tanulóinknak családi körülményeik, anyagi nehézségeik miatt nincs jövőképük. Szerettem volna,ha eljátszanak a gondolattal, hogy milyennek látják/ látnák magukat pár év múlva.
Két osztályban ( 5. és 6. osztály) 10 éves osztálytalálkozót szerveztünk: mindenki elkészítette önmagát 10 év múlva.A fiúk feldíszítették az osztályterem falát: lufikat fújtak, kihelyeztük a táblát, valamint megbeszéltük, hogy ki hol tartaná szívesen a találkát.
A lányok közül sokan ” a csinos ruhában” gondolkodtak, a fiúk kreatívak voltak: focistaként, bokszolóként, mesterlövészként „érkeztek” e neves eseményre.
A gyermekek osztálytablót készítettek, arról, hogy hogyan képzelik el magukat felnőttkorukban. A tabló készítéséhez különböző foglalkozásokat ábrázoló képeket , illetve tárgyakat használtak fel.