Örök mosoly önarckép készítése,mindig mosolygunk!
Az optimizmus gyakorlása
A képességek virágának 9 szirmot készítettem, mindegyik szirom tövében 1-1 képesség látható (pl: asztalterítés, biciklizés, táncolás, futás, számolás, rendrakás, stb). Méhecske csoport vagyunk, ezért készítettem virágot és nyomtattam hozzá méhecskéket. A jelüket a méhecske szárnyára rajzoltam és arra a sziromra ragasztották a méhecskéiket (3-6 db-ot), amely tevékenységekben, képességekben már nagyon ügyesek, amiket meg tudnak csinálni, amire képesek már.
Boldogságóra optimizmus
A foglalkozáson a ráhangolódást Bagdi Bella: „Világomban minden rendben van” című dalával kezdtük. A dal jókedvre hangolta a gyermekeket. A jókedv által a problémákat, a nehézségeket kevésbé látjuk legyőzhetetlennek és nem engedjük, hogy eluralkodjon rajtunk a rossz hangulat, a szomorúság. A jókedv megbeszélése előtt az érzelmeinket azonosítottuk. Milyen érzelmeink vannak? Hogyan fejezzük ki? Mi váltja ki belőlünk a különböző érzéseket? Melyik kellemes, melyik kellemetlen érzés? Ezekről beszélgettünk, bemutattuk test jelekkel, arckifejezésekkel a különböző hangulatokat. Ezután a tanulók smile emojit ragasztottak ki krepp papír felhasználásával. Munka közben beszélgetve, tovább mélyítettük a jókedv lényegét, hogy az életünk mindennapjaiban nagyon fontos a jelenléte. Továbbiakban a két medvebocs mesének síkbábokkal történő eljátszása után megbeszéltük, milyen magatartás, hozzáállás szükséges a jókedv megőrzéséhez és miért veszíthetjük el könnyen? A gyermekek is szívesen bekapcsolódtak a bábozásba. A foglalkozást Bagdi Bella: Pozitív mondóka számával zártuk. A gyermekek felszabadultan, jól érezték magukat a foglalkozáson.
– Fogalmak tisztázása: optimista, pesszimista
– Hogyan gondolkodik az optimista?
– Hogyan gondolkodik a pesszimista?
– 8 tipp, ami segíthet az optimista gondolkodásban
– Kitartás induló : 4 fős csoportokban alkotás
– Az indulók előadása, értékelése
Zöld Gólya Óvoda és Bölcsőde ÁMK
A Tappancs csoporttal elkészítettük a varázs szemüvegünket, amit aztán felvéve segítségül hívtunk, megbeszéltük közösen, hogy mindig van a rossz dolgokban is valami jó, csak észre kell vegyük. Ha valami miatt szomorúak vagyun, mindig van, lesz megoldás, ami aztán felvidít minket. A félig tele poharunknak is nagyon örültünk. Táncoltunk „Pozitív gyerek vagyok” című dalra. Az optimista séta során, a szemüvegünkkel rácsodálkotunk a természet szépségeire.
A hónap a megerősítésre, a pozitív gondolatok megteremtésének lehetőségére és a bátorításra sarkallta a gyerekeket .
Az optimizmus gyakorlása témakört 3 tanítási órán dolgoztuk fel. Az első órát „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” gyakorlattal kezdtük. Megbeszéltük az optimizmus szó jelentését, átbeszéltük a téma elméleti hátterét. Kerestünk problémákat, amik foglalkoztatják őket, és kerestünk rájuk megoldásokat. Felsorolták, milyen szerencsés dolgok történtek már eddig velük. Levontuk a tanulságokat: ha nehézség van, mindenben a jót keressük. Ezután színezőt kaptak, melyen egy gyerek vidáman ugrál esőben. Közben többször meghallgattuk a hónap dalát. Emellett a cd-n lévő első számot („Boldog vagyok”) is meghallgattuk, melyet a gyerekek annyira kedvelnek, hogy kinevezték az „osztály számának”. Majd egyesével kijöttek a gyerekek az osztály elé, és a többiek csupa pozitív dolgot mondtak nekik. Ezt „Szeretetgombóccal” zártuk, mindig a kint lévő gyerek volt a „töltelék”. Az első órát meditációval zártuk.
A második órát „Villámlazítás” gyakorlattal kezdtük, majd folytattuk, hogy egymásnak pozitív dolgot mondanak. Kaptak egy papírt, amin egy keret volt, és az „Örök mosoly” feladatot végezték el. Lerajzolták mosolyogva, boldogan önarcképüket. Ezután mosolygós leveleket, és leveleken lévő mosolygós élőlényeket (mókus, sün, fa, gomba) színeztek az őszi színeknek megfelelően. Eközben újból meghallgattuk a hónap dalát, közösen énekeltek a színezés alatt. A második órát is meditációval zártuk.
A harmadik órát „Medve vagyok és cammogok” gyakorlattal kezdtük. Ezután meghallgatták James Dean: Peti, a macska és a négy szökevény gomb című mesét. Megbeszéltük a mese tanulságát. A macskával bármi történt, mindig a jót kereste minden dologban. Meghallgattuk újra a hónap dalát, és más számokat, melyre táncoltak. Folytatták a levelek színezését. Mikor végeztek vele, először kiraktunk egy szívet, majd elkészítettük a koszorút. A harmadik foglalkozást azzal zártuk, hogy megbeszéltük, hogy társaiknak pozitív üzeneteket fognak osztogatni. Felsoroltuk, mik lehetnek ezek. A harmadik órát is meditációval zártuk.
Óvodànk ősszel és tavasszal hàromnapos erdei óvodai programot tart a közeli Tisza parton, illetve a Tiszaligetben. Ez a programsorozat nagyon népszerű a gyermekek körében. Az idei évben óvodai programunkba becsempésztük a boldogsàgóra elemeit is.
Nagyítók segítségével ràcsodàlkoztunk a természet, a növény -és àllatvilàg csodàira. Megbeszéltük, hogy miért hasznosak a bolgarok, rovarok és egyes növények.