Az optimizmus fogalmának megbeszélése után a boldogságóra tankönyvből felolvastunk egy történetet, majd megcsináltunk egy rejtvényt. A megfejtést felírtuk a táblára és a füzetükbe is lemásolták. Így több módon elmélyítettük a fogalmat.
Az optimizmus gyakorlása
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 8. osztályosai a játék során körbeálltak egy-egy ülő tanulót, aki becsukta a szemét. Elmondták azokat a pozitív tulajdonságokat, melyek osztálytársukra jellemzőek. Az elhangzott jó tulajdonságok erősítették az önbizalmat.
A 7. b osztályban egyben az optimizmusról és a társas kapcsolatok ápolásáról beszélgettünk. Igyekeztem olyan foglalkozást szervezni, ami mind a kettő témához kapcsolódik. Mindenkiről optimista, pozitív gondolatokat, tulajdonságokat írtunk, amit a karácsonyi ajándékozáskor fogunk megkapni, elolvasni. A másik feladatban egy táblázatot töltöttünk ki, állításokhoz kellett keresni olyat, akire illik. Ezt majd összesítem és egy közös kvízt töltünk ki együtt.
Megünnepeltük Az ölelés napját is, bár nálunk ez mindennapos, ez az egyik szeretetnyelvünk a 3. b-ben. A mosoly világnapján pedig sokat mosolyogtunk!
Vicces mosolyt öltöttünk a felső tagozatosokkal A mosoly világnapja alkalmából.
Az oprtimista ember mindig a legjobbat keresi minden helyzetben. A Márton napra készülve libás dalokat kerestünk, tanultunk, s énekeltük el azokat a művészeti iskolánk novemberi növendékhangversenyén. Életszemléletünk szerint a világ egy jó hely, az emberek körülöttünk jók. A pozitív pszichológia kutatói szerint a pozitív életszemléletű emberek eredményesebbek, könyebben veszik az akadályokat. Fellépéseink során bizony- bizony izgulunk, lámpalázasak vagyunk. A gyerekekkel és kollégákkal is sokat beszélgetünk és teszünk ennek lekűzdése érdekében. Apró kabalákat szorongatunk a fellépések során, közös, titkos rituálékat alakítunk ki, mely segít lekűzdeni a nehéz helyzeteket. Néha egy libás fejfedő is segíthet a fellépés során, ami jó kedvre derít mindenkit. 🙂