Szerintem ez az a korosztály, akiknek a legtöbbet kell beszélni és gyakorolni a pozitív gondolkodást, hozzáállást egymáshoz, dolgokhoz. A hónap folyamán több gyakorlattal erősítettük ezt a képességet. A téma végén varázsgömbbe lerajzolta mindenki mi az amire vágynak! A Pozitív gyerek című dalt, pedig szünetekben is éneklik, más osztályoknak is szívesen tanítják!
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban a reggeli találkozók alkalmával próbáltam ki a játékjavaslatokat: a Mosolydobást, a Ne nevess, ha tudsz játékokat. A gyerekeknek nehéz volt mikor csak egyedül kellett nevetniük, azt is nehezen állták meg, mikor nem szabadott nevetniük.
A mindfulness ötleteket is kipróbáltuk, a hullámlégzést, valamint a figyelem-gyakorlatot a csengővel. Vannak gyerekek a csoportunkban, akiknek jól esik ez a kis elcsendesedés, magunkra figyelés, de vannak olyan gyerekek is, akiknek még nem sikerül elcsendesedniük.
Köszönjük szépen a havi témajavaslatokat, játékötleteket!
Boldogság óra: Az optimizmus gyakorlása
(2024.10.04.)
Pedagógus: Nyerges Attila
Osztály, csoport: 4. Napközis csoport
Cél:
Az optimista gondolkodás fejlesztése, a pozitív életszemlélet kialakítása és fenntartása. A tanulók megtanulják, hogyan találhatnak reményt és pozitívumot a nehéz helyzetekben is.
________________________________________
1. Bevezető beszélgetés: Mi az optimizmus?
• Kérdés: Mit jelent optimistának lenni?
• Beszéljünk arról, hogy az optimizmus azt jelenti, hogy a dolgok jó oldalát nézzük, és bízunk abban, hogy a helyzetek jobbra fordulhatnak.
________________________________________
2. Játékos feladat: „Mi lenne, ha…?”
• A pedagógus mond egy kihívást jelentő helyzetet, pl.: „Eltörött a ceruzád.”
• A tanulók feladata, hogy mondjanak egy pozitív dolgot, amit az adott helyzetből kihozhatnak. Példa: „Legalább kipróbálhatom a tollamat!”
• További helyzetek: „Elromlott a játékod,” „Esik az eső,” „Elmaradt a kedvenc műsorod.”
• Ha szükséges, a pedagógus segít ötletekkel.
________________________________________
3. Kreatív tevékenység: „Optimizmus napló”
• Minden tanuló kap egy előre nyomtatott lapot, amelyen van egy mosolygó arc és három kérdés:
1. Mi történt ma, ami jó érzést keltett?
2. Miért vagy büszke magadra?
3. Miért várod a holnapot?
• A tanulók rövid válaszokat írnak vagy rajzolnak.
________________________________________
4. Záró gyakorlat: A pozitív mondatok ereje
• Minden tanuló mondjon egy bátorító mondatot, amit egy barátjának mondana, ha az szomorú. Példák: „Ne aggódj, holnap jobb lesz!” vagy „Ügyes vagy, meg tudod csinálni!”
• Beszéljük meg, hogy ezek a mondatok hogyan segítenek másoknak (és nekünk is).
________________________________________
SNI tanulók támogatása:
• Rövid, egyértelmű feladatok.
• Írás helyett rajzolási lehetőség.
• Segítség példák mutatásával, és bátorítás minden válasznál.
• Sikerek megünneplése dicsérettel vagy apró jutalmakkal (pl. matrica).
Eredmény:
A tanulók megismerkednek az optimizmus alapjaival, és megtanulják, hogyan lássák meg a pozitívumokat a világban és a saját életükben.
Diákjaink részt vettek a Tompa Mihály Vers-és Prózamondó versenyen Bátkában!
🥈Kárász Emília a 2.helyezést érte el!
Gratulálunk neki és a többi résztvevő diákunkak is: Berki Kamillának, Szajkó Jázminnak és Oláh Rolandnak! Nagyon ügyesek voltak!
Elkészítettük első „varázsszemüvegünket”. Párhuzamot vontunk a mesékben található varázstárgyakkal és felhasználásuk körülményeivel.
A nyolcadik osztály októberi alkotása az „Optimista gyaloglók” címet kapta.
Az októberi boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Mindenkinek vannak álmai, vágyai, céljai. Az optimista, pozitív jövőképet képviselő gyerekeknek is. Igaz hittel, egy varázsgömbbe rajzolva azokat, aminek a megvalósulásában reménykednek biztos siker.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
Az optimizmus téma nem volt nehéz, szerencsére jelenlegi osztályom telítve van gyermeki naivitással, szeretettel és pozitivitással. Lelkesek és mindenben keresik a jót. Persze azért el tudnak keseredni, főleg az első zöld – vagy feketepont után. Ilyen esetekre tanultuk meg nagy örömükre a nevetésversenyt, illetve megalkotta mindenki a maga optimista pajzsát nehezebb napokra. Az ismerlek téged játékot kettesével játszottuk, segítettem őket a Pozitív gyerek vagyok kártyákon lévő szöveg elolvasásánál, illetve bevontuk a már olvasni tudókat, így amikor rájuk került a sor, a pozitív tulajdonságok listájába belekerült az is hogy Te már tudsz olvasni. 🙂
Akármilyenek is ezek a gyerekek, azért igenis nagyon tehetségesek. Buszek vagyok rájuk
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
Az ünnep, a hóember egy pillanat, ami elmúlik. A veszteség a növekedés része. Az ellentétek az egység részei. A tökéletlenségeink a tökéletes felé irányítanak.