Az optimizmus hónapjában felolvastam a gyerekeknek a hívótörténetet. Ezután az optimista hozzáállásról beszélgettünk a felvételi aspektusában. Majd befejeztük a boldogórás faliújságunkat. Erre pozitív kicsengésű szavakat tettünk. Emellett felkerült: „Boldogok vagyunk együtt…”, „De jó, hogy ismerlek titeket!”. A munka közben pozitív zenéket hallgattunk.
Az optimizmus gyakorlása
Optimista kisvakondok!
Relaxációs gyakorlattal indult a témánk, ” Körbe-körbe karikába” címmel. Tetszett nekik, felszabadultság érződött rajtuk. Meghallgattuk a szőnyegen Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok cìmű dalát, melyre egyből táncolni kezdtek a refrènt pedig ismètelgettèk. Ekkor az egyik kisfiú leguggolt a szőnyegen és sìrásban tört ki, mivel elköltöznek és ma volt utoljára oviban. Társai öleltèk és vigasztalták, majd kis idő múlva folytatta velünk a tevékenységeket. Szomorú Szilárd és Boldog Blanka szituációs játékot játszottunk. Sokat nevettek, rendkívül élvezték a játékot. Elmeséltem Tódi törpe varázsszemüvege cìmű mesét, melyet megbeszéltük, levontuk belőle a tanulságokat. Felvettem a saját varázsszemüvegemet és hatalmas nevetés tört ki. Ezt követően mindenki elkészítette a saját maga által elképzelt varázsszemüvegét amit bármikor felvehetnek, ha szomorúnak érzik magukat. Úgy gondolom, hogy a mese és a varázsszemüvegeken keresztül sikerült tudatosítanom a gyerekekben azt, hogy a világ szép és ha bármilyen akadályt is gurìt eléjük az élet akkor se keseredjenek el, hanem képesek legyenek meglátni a jót. A szomorú kisfiú megígérte nekem és társainak hogy viselni fogja a varázsszemüveget.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A kisgyermekek álmai a legszebb jövőbeli optimista tervek!
Az 1.c ÁLOM Tablója is ezt az állítást igazolja: SZÍNESEK, BÁTRAK, KEDVESEK és VIDÁMAK!
A gyerekek azt a tevékenységet, játékot rajzolták le, amelyek közben úgy érezték, hogy ők ügyesek, minden rendben van, jól sikerül, amiben a legjobban érzik magukat.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
Az 1.a osztály októberben az Optimizmus gyakorlása témát dolgozta fel. A tanmese meghallgatása után megbeszélték, mitől lehetünk bizakodóak. Az örömteli önarckép elkészítése után meghallgattuk a hónap dalát.
8. osztályosokkal készített tablón volt aki rajzos, volt aki szöveges formában írta le, hogyan képzeli az életét 30 év múlva. A munkákból készítettünk egy közös tablót.
Az órát az aktuális pszichés állapotunk megbeszélésével kezdtük, majd mindenki választhatott egy pozitív megerősítő kártyát, amit magáénak érez. A beszélgetések után nevettető versenyt rendeztünk, ahol párban dolgoztak a tanulók és a cél egymás megnevettetése volt. A játék végén én nevettettem meg az osztályt -szó szerint dőltek a nevetéstől:)
Beszélgettünk az optimizmus szó jelentéséről- arról, hogy hogyan tudunk bizonyos nehéz helyzetekben is optimisták maradni (pl. egy betegség esetén).
Végül pedig optimista szemüvegeket készítettek a tanulók, amin keresztül az egész világot szebbnek láthatjuk.
Az órát relaxációval zártuk.
A foglalkozás bevezetéseként a meseszőnyegre telepedtünk és elolvastam a gyerekeknek a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét. A mese meghallgatása után beszélgettünk a világ szépségeiről és ha lenne egy varázsszemüvegünk mi az amit szebben láthatnánk benne vagy egyszerűen mit szeretnénk látni benne. Ezután felajánlottam, hogy aki szeretne elkészítheti magának a saját varázsszemüvegét. Örömmel fogadták a felkínált tevékenységet és lelkesen munkához is láttak.
Színezés közben meghallgattuk Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok számát és mondogattuk Tódi Törpe Szebben látó mondókáját. Az elkészült szemüvegeket jól látható helyre tettük így ha ránéznek bármikor eszükbe juthatnak a pozitív gondolatok.