Ráhangolódtunk az „optimizmus gyakorlása” témára, felidézve az előző tanévben tartott óránkat, beszélgettünk az optimizmusról. Ezt követően minden gyerek leírta egy kis papírra, hogy éppen mi bántja. Kosárba raktuk a papírokat és mindenki névtelenül kihúzott egyet. A feladat az volt, hogy mindenki készítsen biztató üzenetet a kihúzott társa számára. Amikor elkészültek az üzenetek, megpróbálták annak a gyereknek odaadni akire gondoltak, hogy övé az üzenet.
Az optimizmus gyakorlása
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Az 1. osztályos gyerekek megpróbálták elképzelni és lerajzolni, hogy milyen lesz majd 20 év múlva az életük.
Szállt a fantáziája mindenkinek, mint a léggömb. Lelkesen meséltek a diákok, hogyan képzelik el az életüket felnőtt korukban.
Jobb lesz velük a VILÁG! 🙂
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Nagyon jól éreztük magunkat a gyerekekkel az októberi foglalkozásokon is. Szívesen vettek részt a feladatokban. A legjobban a nevetésversenyt élvezték.
Továbbra is nagy segítség a megadott segédlet a téma feldolgozásánál, valamint a videó anyag. A diákok főleg párokban dolgoztak, szívesebben osztották meg gondolataikat, mint az egész osztály előtt. Érdekes feladat volt az átkeretezés, az elején nehezen ment, aztán szinte egymással versengve ráéreztek, hogyan lehet a dolgokat úgy megközelíteni, hogy pozitívan álljanak hozzá. Órán is kerestek példaképeket, a mellékelt képen látható diákok vállalták, hogy bemutatják munkáikat. Volt közöttük, aki otthon tovább dolgozott a feladaton, ennek külön örültem.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. Idézet a könyv 25.oldaláról bevezetésként megbeszéltük
II. Tudtad, beszélgetés a könyv 25. oldalán lévő segítségével
III. A 28. oldalon lévő kép bemutatása; Adj címet a képnek! Mit fejez ki?
IV. A lakatlan sziget c. történet meghallgatása; megbeszélése
V. A svéd bölcsesség megfejtése csoportmunkában / különböző színekkel írtam fel külön lapokra az idézet részeit; ki kellett találni; összeállítani, majd értelmezni; mindezt időre csináltuk /.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. Idézet a könyv 25.oldaláról bevezetésként megbeszéltük
II. Tudtad, beszélgetés a könyv 25. oldalán lévő segítségével
III. A 28. oldalon lévő kép bemutatása; Adj címet a képnek! Mit fejez ki?
IV. A lakatlan sziget c. történet meghallgatása; megbeszélése
V. A svéd bölcsesség megfejtése csoportmunkában / különböző színekkel írtam fel külön lapokra az idézet részeit; ki kellett találni; összeállítani, majd értelmezni; mindezt időre csináltuk /.
A 4. osztályos gyermekekkel az optimizmus témájáról beszélgettünk.
A hónap dala segített a ráhangolódásban, majd a tanmese segítségével beszélgetésbe kezdtünk az optimizmus jelentéséről, miben létéről, fontosságáról. Megbeszéltük az optimizmus ellentétét képviselő pesszimizmus szó jelentését is és iskolai példákkal támasztottuk alá a jelentéstartalmat.
A foglalkozás végén boldog, mosolygó, az optimizmust sugárzó arcokat színeztünk ki: – Legyünk optimisták, bizakodók! – üzenettel.
A 4. osztályos gyermekekkel az optimizmus témájáról beszélgettünk.
A hónap dala segített a ráhangolódásban, majd a tanmese segítségével beszélgetésbe kezdtünk az optimizmus jelentéséről, miben létéről, fontosságáról. Megbeszéltük az optimizmus ellentétét képviselő pesszimizmus szó jelentését is és iskolai példákkal támasztottuk alá a jelentéstartalmat.
A foglalkozás végén boldog, mosolygó, az optimizmust sugárzó arcokat színeztünk ki: – Legyünk optimisták, bizakodók! – üzenettel.