Kezdődött az október, és indult az optimizmus hónapja!
Már a hónap elején meghallgattuk és énekeltük a hónap dalát, s elhatároztuk, hogy minden nap egy “Optimista történetet” mesélünk/olvasunk fel egymásnak. A boldogságórát az utolsó iskolai napra terveztük, ugyanis ezen a héten nekünk vakációnk van.
Nagyon vártuk ezt az órát! Pesszimista gondolataink el is szálltak a sok mesélés, olvasás során. Az óra elején kipróbáltuk a hahota jógát, beszélgettünk a félelmeinkről és az azt feloldó megoldásokról, feldolgoztuk Aranyosi Ervin “Életre szóló tanmese” című alkotását. A tanulságból kiemeltük a következő idézetet: “Légy hát mindig optimista, legyen vágyaidról lista…”, majd mindenki elkészítette vágyai listáját, egyelőre csak a vakációra. (Vakáció után beszámolót tartunk erről is.)
Az óra végén azok a gyermekek olvasták fel történeteiket, akik nem meséltek/olvastak a hónap folyamán, s a hónap dalát énekelve, mindannyian optimistán mentünk vakációzni. Köszönjük a lehetőséget!
Az optimizmus gyakorlása
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanulók lerajzolták, hogy 20 év múlva mivel foglalkoznak, milyen munkát végeznek, hol dolgoznak, milyen házban élnek, milyen életet képzelnek el maguknak.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Minden évben tartunk egy közös tökös délutánt a szülőkkel együtt. Ilyenkor töklámpást készítünk, ügyességi vetélkedőt szervezünk, kézműveskedünk stb. A gyerekek ezt a délutánt nevezték meg annak a tevékenységnek, amit mindenki szeret, ami mindenkit boldoggá tesz.
Halászy Károly Általános Iskola
Tetszett az ötlet nekik, egy „csónakban” evezhettek a szigetig. Nagyon együtt akartak dolgozni, szóban könnyebben tudták megfogalmazni mit akarnak, a rajzzal már meggyűlt a bajuk. A tükörírás is nehézséget okozott. De fő a pozitív lelkesedés.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A képek és az írások magukért beszélnek. Van, aki állatokkal, van, aki emberek gyógyításával szeretne foglalkozni. Orvos vagy épp műkörmös lesz. Volt, aki azt írta, hány gyereke lesz, s már a nevüket is tudja. A munkákban nem az anyagi javak jelennek meg elsőként. Van, ahol fel sem merült.Optimista vagyok, mert ha ez mind igaz, s álmaik megvalósulnak, jó kezekben leszünk.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A képek és az írások magukért beszélnek. Van, aki állatokkal, van, aki emberek gyógyításával szeretne foglalkozni. Orvos vagy épp műkörmös lesz. Volt, aki azt írta, hány gyereke lesz, s már a nevüket is tudja. A munkákban nem az anyagi javak jelennek meg elsőként. Van, ahol fel sem merült.Optimista vagyok, mert ha ez mind igaz, s álmaik megvalósulnak, jó kezekben leszünk.
Somogyi Rezső Általános Iskola
Álmodoztunk!
Jó tanulásról, boldog jelenről, és boldog jövőről!
Jó hangulatú óra volt!
Osztályom 2 hónappal az iskolakezdés után, így látja magát felnőttként. Tudják, hogy mennyi feladat, tanulás vár még ránk az elkövetkezendő években.
Rajzos formában készítették el jövőbeli életüket, céljaikat és vágyaikat.
A gyermekekkel gondolatban végigjártunk egy nagyon izgalmas, színes, közös utazást, aminek a végén a sok fáradtság és próbatétel ellenére valami csodálatos dolog várt mindenkit. Ezt próbáltuk színekkel kifejezni.
A hónap témája az optimizmus, ezt próbáltuk feldogozni óvodásainkkal számukra is megfogható, érthető módon. A foglalkozás bevezetéseként kíváncsiak voltunk, hallottak-e már erről a kifejezésről, mit jelenthet ez. Majd a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot játszottuk a gyerekekkel. Ezután elolvastuk a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét. A mese meghallgatása után beszélgettünk a világ szépségeiről és arról, mit láthatunk szebbnek a varázsszemüvegen keresztül, mi az amit mi látni szeretnénk benne. Varázs szemüveget, smileyt színeztünk, előkerültek a tükrök is és megvizsgáltuk, mit szeretünk magunkban. Volt, aki nem tudott semmit, vagy alig tudott valamit mondani, így ezeknek a gyerekeknek a többiek segítettek, hogy kiben, mit szeretnek. Megható pillanatok voltak ezek, mert látszott milyen jól esett egy-egy gyereknek, hogy dicsérik, kifejezik feléjük szeretetüket, szimpátiájukat. Megkérdeztük a gyerekeket, hogyan képzelik a jövőjüket, mi teszi majd őket boldoggá felnőtt korukban:
– „Nagyon szép repülőket és vonatokat fogok vezetni.”
– „Ügyes nyomozó leszek, rejtélyeket oldok meg.”
– „Attól leszek boldog, ha rendőr leszek és elkapom a bűnözőket.”
– „Sok pénzem legyen, hogy mindent megvehessek.”
– „Körülvesznek a barátaim, gyerekeim, családom, akiket szeretek.”
– „Az tesz majd boldoggá ha kukás leszek, és kiüríthetem a kukákat.”
– „Lesz egy Ford Galaxy autóm, amivel elviszem a családomat kirándulni, mert az a kedvencem.”
– „Lesz kisbabám, akinek pelenkát cserélhetek, etethetem, itathatom.”
A foglalkozás végén meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok c. dalát, és felragasztottuk az optimizmus jelét szimbolizáló mosolygós smileyt, ami arra emlékeztet, hogy lássuk meg mindenben a szépet! 🙂