A javasolt óraterv alapján. A rajzos feladat elkészítése.
Az optimizmus gyakorlása
Az ajánlott Törpés mese nagyon tetszett a gyerekeknek,megértették szívesen beszélgettek róla.Maga az optimizmus szó fogalma még nem hiszem hogy érthető a számukra de tartalmát már kezdik megérteni. Szívesen és vidáman készültek a törpe házak.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A boldogságóránkon újra találkozhattunk kedves ismerőseinkkel, Szomorú Szilárd és Boldog Blanka látogatott el hozzánk. Sok-sok példát soroltunk fel, mimikával is illusztráltuk, milyen az mikor szomorúak vagy vidámak vagyunk. Ennek megértésében a kis törpe története is segített. A csodákra képes varázsszemüveg kíváncsivá tette a gyerekeket, ezért pillanatok alatt kedvelt tevékenységgé vált annak elkészítése. Szinte mindenki olyannak láthatta a világot saját optimista szemüvegén keresztül, amilyennek szeretné. Örömmel hallgattam a varázsige után, a maguk nyelvén megfogalmazott, mégis elgondolkodtató gondolataikat a maguk kis világáról, érzéseikről.
A Méhecske csoport is imád BOLDOG, OPTIMISTA ÉS HÁLÁS lenni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A gyerekek élménybeszámolót tartottak egymásnak pozitív és negatív élményeikről, mosolygós és szomorú smile figura segítségével.
Ebben a hónapban az optimizmust dolgoztuk fel a gyerekekkel. Tódi törpe történetének elmesélésével a gyerekek megismerkedtek a „varázs-szemüveggel” mellyel megláthatják a pozitív dolgokat a világban. Egy varázs-szemüveget körbeadva, eltudta mindenki mondani mi jót lát a szemüvegen keresztül.
A tükör játék segítségével a gyerekek felfedezhették a magukban rejlő pozitív tulajdonságokat, elmondhatták mit szeretnek saját magukban. Akinek épp nem jutott semmi az eszébe, vagy alig tudott valamit mondani, annak a többi gyerek segített, elmondták, hogy ők mit szeretnek a másikban. Előkerültek a smiley fejek is, melyekkel a gyerekek kifejezhették, hogy, hogy érzik magukat. Volt olyan is, aki szomorú fejet választott magának, őket jól megölelgettük, hogy jobban érezzék magukat.
Beszámoló
Boldogságóra: 2. Az optimizmus gyakorlása
Az óra időpontja: 2019. október 16.
Résztvevők: 2. osztály
Fejlesztendő kompetenciák :
• beszédkészség, beszédbátorság fejlesztése
• önismereti gyakorlatok
• megfelelő nyelvhasználat fejlesztése
• alkalmazkodás, egymásra figyelés.
• esztétikai és érzelmi kompetencia fejlesztése
A foglalkozást mozgás alapú relaxációs gyakorlattal indítottuk. Becsukott szemmel a levegőbe firkáltunk. A hónap dalának meghallgatása után beszélgettünk. Szómagyarázattal kezdtem, hiszen az optimista szó jelentése 7-8 éves gyerekeknek nem biztos, hogy ismert. Tudatosan felolvastam tanítványaimnak A szomorú királykisasszony című mesét, s így könnyebben ment a téma feldolgozása és megértése. Szóban megbeszéltük a mesében szereplők cselekedeteit. Páros munkával megvalósítottuk az Optimista? Pesszimista? helyzet értékelést , ehhez a saját éltükhöz választottam mondatokat négy témából . A párok alakításához a gyerekek előzetes ismeretét használtam.( Cetlikre írtam az ismereteiket , majd mindenki húzott egyet és megkereste a párját. A véletlenszerű párválasztás nem okozott problémát a feladat teljesítése során.) Beszélgettünk a 20-30 év eltelte utáni jövőképről, s ezt rajzos formában kértem, hogy készítsék el számomra. Ezekből a munkákból készült a tabló. A meditációt követően zárásként kértem a tanulókat, hogy az optimistán csengő mondatokat próbáljanak megfogalmazni és a szívecskékbe beleírni. Lelkesen készültek a mondatok talán a témára fókuszálás miatt nem figyeltek kellően a helyesírásra. (Annak ellenére, hogy a mondatok helyes leírására felhívtam a figyelmet.)
Hatékonynak éreztem az órát.
A témához videó készítését is tervezem, amit csak november elején tudok feltölteni.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Az optimizmus a gyerekek egyik kedvenc témája minden évben. Idén különösen elnyerte a tetszésüket, mivel az álmaikat, vágyaikat kellett rajzban megörökíteni. Szeretnének családot és szép házat, autóversenyzőként, állatorvosként,elárusítónőként, rendőrként, motorversenyzőként, autószerelőként, divattervezőként, szakácsként, fodrászként dolgozni valamint festőművész lenni és autószalont vezetni. Magasra tették a mércét, de kívánjuk nekik a legjobbakat hozzá.
Kolléganőmmel szeretjük a kihívásokat. Mégis megtorpantunk egy általunk kitűzött cél előtt: Elhatároztuk, hogy októberben útra kelünk a Hortobágyi Nemzeti Parkba (ez 130 km-re van az óvodánktól), ahol megfigyeljük az itt állomásozó darucsapatok életét, vonulását.
Igen ám, de nem várt nehézségekkel néztünk szembe. A szeptemberben érkező óvodásaink (10 kicsike) közül több gyereknél még nem alakult ki a szobatisztaság 100%-osan. 2-3 gyereknél hosszan elnyúló sírós beszoktatással küzdöttünk. Hogy lehet így útra kelni? Ezt kérdezgettük magunktól gyakran szeptemberben. Úgy tűnt, el kell engednünk az álmunkat. De ez nem hozott belső békességet, hiszen útmutató számunkra az a mondás, amit a Bibliából kölcsönöztünk: „Ami előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé…”.
Így hát elhatároztuk, hogy nem az álmunkat adjuk fel, csak átalakítjuk a jelenlegi csoportunk igényei, összetétele alapján.
Ettől kezdve már ment minden, mint a karikacsapás. A szavak helyett beszéljenek a képek!
Nagyszerű élményben volt részünk!!!!!!!!!!!!!