rajz
Az optimizmus gyakorlása
A fotók a következő elemeket jelenítik meg:
Optimista látásmód az optimista szemüvegen keresztül
Melegzuhany
Nem tetsző tevékenységek átértelmezése
Mivel iskolánk egyik legfőbb feladatának tekinti a megfelelő pályaválasztás támogatását, igyekeztem a Pályaválasztási Témanapunkhoz igazítani ezt a programot, ami remekül sikerült. Többen az osztályból hasonló érdeklődési körük alapján közös vállalkozást terveznek a jövőben, ami ugyan még messze van, de a célok megfogalmazása az első lépés.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Mitől vagyunk boldogok és mitől szomorúak, nehéz volt először a saját szavaikkal megfogalmazni ezeket. A mimikánkkal próbáltuk eljátszani először, a vidám- szomorú arckifejezéseket. Majd ezután kis rövid történetek mesélése után arckifejezéseinkkel reagáltunk le a történetet. Mitől érezzük magunkat jól vagy akár rosszul vagy szomorúnak. Ha felnőttek lesznek ki hogyan képzeli el magát. Boldog Blanka és Szomorú Szilárd figuráival való ismerkedés.
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
A mese meghallgatása és feldolgozása után olyan pillanatokat kerestünk, amikor mindent gondtalannak, vidámnak, szépnek éreztek a gyerekek, mintha egy varázs szemüvegen át látnák az egész világot. A legörömtelibb eseményeket meg is rajzolták.
A sikereket, a sok-sok pozitív tulajdonságot kiemeltük mindenkinél, jellemeztük, dicsértük egymást, ill. saját magunkat (ez nehezebben ment). A hónap dalát felszabadultan, táncolva, ugrálva énekeltük többször is.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A lelki egészség napján a boldog osztályok sok kis apró meglepetéssel várták az iskolába érkezőket.
A nap fő feladata azonban az volt, hogy az aulában elhelyezett plakát köré, aminek a szövege ez: Ha megtöltöd az elméd jó és tiszta gondolatokkal, a rosszaknak már nem lesz helyük!, mindenkinek egy pozitív gondolatot kellett írnia.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A gyerekeket 2 nagy csoportba osztottam az alapján, hogy aznap a poharuk félig tele vagy félig üres volt (pesszimista vagy optimista). Mind a két csoport ugyanazokat a megkezdett mondatokat kapta meg, és be kellett fejezni az szerint, hogy melyik csoportba tartozik. Majd az optimisták kölcsön adtak egy-egy „optimista-szemüveget”, és a pesszimista mondataikat pozitívvá kellett tenni.
Az optimizmus szemléltetése a varázs szemüveggel.Saját történeteket meséltem, és a ,,varázs szemüveget,, feltéve megnéztük, hogy mi lett a történetek pozitív kimenetele.
Egészségünk, és az optimizmus összefüggése elmesélve egy napocska és felhő bábbal.
A napi történetekben megpróbáltuk a jót meglátni.Így éreztek rá az ízére.
Példák:Uszodában a mély vízbe nem mert bemenni az egyik kisfiú, az optimizmus szemüvegével a társak átfordították félelmét,és bement velük.
Egy másik kisgyerek keservesen sírt, mert ebéd után késett egy kicsit az anyukája.Feltettük az optimizmus szemüvegét, és sikeresen megvigasztalódott ettől az átfordított helyzettől,és kizökkentettük elkeseredéséből.
Ki az, aki optimista és ki az, aki pesszimista módón reagál az elé kerülő problémákra?
Nagyon érdekes volt ezt feltérképezni a gyerekek között. Lehet-e változtati ezen a gondolkodásmódon? A gyerekek véleménye szerint igen. Fontos a pszichés jóllétünkhöz, hogy alapvetően bizakodók legyünk, bármi is történjék és fontos az önbizalom is az iránt, hogy meg tudunk birkózni a nehézségeinkkel, nehéznek tűnő feladatainkkal. Bitató, pozitív gondolataikat cetliken jelenítették meg a tanulók.
A témakörön belül egyik kedvenc feladat volt,amikor minden gyerek lerajzolta saját arcát mosolygósan.
Ha rossz volt a kedvük,vagy bánatosak voltak, belenéztek a „Varázstükörbe”!
Így sikerült mosolyt csalni az arcukra.