Olyan pólókat terveztünk ebben a hónapban, amelyek telis tele vannak pozitív gondolatokkal, vágyakkal, színekkel. Ezt az 5. és a 6. évfolyamosok tervezték.
A keresztrejtvényt a 7. és a 8. osztály tervezte, amelynek a fő szempontja az optimizmus.
Az optimizmus gyakorlása
Vegyük észre mindenben a jót, a pozitívumot! Minden nap tartogat számunkra jót is, lássuk meg, tudjunk neki örülni. Erről beszélgettünk, ezzel kapcsolatos feladatokat oldottunk meg a munkafüzetből tetszés szerint. Ha esik is most az eső🌧, majd sütni is fog a nap.🌞Kisütött a nap is közben…:) Változik a természet, az időjárás is, ugyanúgy a hangulatunk is. A gyerekek bizakodóak, reményekkel, kívánságokkal, derűvel telve élik napjaikat, hiszen a csoda bennük van, a szürke napot Ők színezik ki, a jövőt Ők szépítik meg!🌍🌞🌟🌘👫👬👭
A csoporttal tisztáztuk az optimizmus szó fogalmát.
Minden gyerek mesélt egy optimista történetet a közelmúltból.
Ezután tisztáztuk az optimizmus és a pesszimizmus különbségét.
Minden gyerek mondott egy pozitív mondatot, lelkesítő kifejezést. Ezen jót szórakoztak, talán a kedvenc része volt a foglalkozásnak.
A tablóhoz kinyomtattam a póló sablonokat, és a gyerekek a tanóra keretében elkészítették a rajzokat.
Optimista mondatokkal zártuk a foglalkozást.
A csoporttal tisztáztuk az optimizmus szó fogalmát.
Minden gyerek mesélt egy optimista történetet a közelmúltból.
Ezután tisztáztuk az optimizmus és a pesszimizmus különbségét.
Minden gyerek mondott egy pozitív mondatot, lelkesítő kifejezést. Ezen jót szórakoztak, talán a kedvenc része volt a foglalkozásnak.
A tablóhoz kinyomtattam a póló sablonokat, és a gyerekek a tanóra keretében elkészítették a rajzokat.
Optimista mondatokkal zártuk a foglalkozást.
A csapat az optimista póló tervezését választotta, és olyan mondatok, amelyek a bizakodás, a hála alapgondolatai. A tervezés nagyon kreatív volt, feltörtek érzelmek, a kedvenc focicsapatok színei és a 🙂 jel sem hiányozhatott.
Törekedtek a színek hangsúlyozására, valamint a rövid, tömör, de sok mondanivalót tükröző kifejezések használatára.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A foglalkozás típusa, célcsoport: Boldogságóra – október hónap; célcsoport: T24-es épület, középiskolás lányok
A foglalkozás dátuma: 2020.10.15.
A foglalkozás címe: Optimizmus a mindennapjaimban
Mi volt a foglalkozás célja?
A kollégisták fogalmazzák meg a pesszimista és az optimista szemlélet közti különbséget, illetve képesek legyenek elkülöníteni egymástól a pozitív, előremutató optimizmust a „hurrá optimizmustól”.
Ismerjék meg és alkalmazzák annak a technikáját, hogy miként lehet egy negatív helyzetben megélt eseményt pozitív hozzáállással gondolatilag átformálni, ezáltal a javunkra fordítani az átélteket.
Hogyan valósította meg ezt a célt?
1. Bevezető – vezetett beszélgetés, a fogalmak tisztázása
2. Az optimista gondolkkodás tudatos alkalmazásának néhány pozitív hatása a mindennapi életünkre
3. Játék a Pozitivity társasjáték kártyáinak segítségével
4. A három felajánlott feladat közül az „Optimista póló” című feladatot választottuk, amelyhez interneten kerestek a diákok ötletadó, megvalósítható képeket, majd egyénileg készítettek terveket, amely alapján közösen elkészítették a kollégium (BEKK) optimista pólóját.
5. „Napi idézetem” – egy előre bekészített kalapból mindenki húz egy optimista gondolkodásra sarkalló idézetet és elmondja, hogy számára milyen üzenetet tartalmaz ez
6. Zárókör – „Mit viszek ma haza?” – rövid egyéni vélemény a foglalkozás során megéltekről
Mennyire érzi sikeresnek a foglalkozást?
A foglalkozáson több olyan diák is részt vett, akikkel a korábbi években már feldolgoztuk ezt a témát, ezért megpróbáltam egy teljesen más megközelítését alkalmazni, amelyben a Pozitivity társasjáték nagy segítségemre szolgált.
A hangulat mindvégig oldott volt, értékes, őszinte megnyilvánulásokat hallhattunk. A feladat tervezésében és megvalósításában mindenki aktívan kivette a maga részét.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ebben a hónapban nagyon ránk fér az optimizmus. Ennek több oka van, nálunk talán ez a megpróbáltatások hava is, de optimista hozzáállással mindent meg tudunk oldani. Azt vizsgáltuk, ha egy sólyom az iskola fölé repülne, mi az a jó, amit láthatna. Csoportokban próbáltunk dolgozni, de végül inkább egyéni alkotások születtek. Lett így játszóterünk, közlekedési pályánk bicikli úttal, számítógép minden gyereknek. Az óra vidám hangulatba telt, mint mindig. A legjobban nekem még is annak a kislánynak a rajza tetszett, aki még rá is írta „Nekem csak az iskola kell!” Bevallom meghatott, hogy annyira jól érzi magát, hogy semmi másra nincs szüksége. Persze ebben biztosan bent van a negyedéves online oktatás, ahol egymást kellett nélkülöznünk. A jelenlegi állás szerint ez tényleg egy optimista kívánság. Rajzainkat a következő órán fogjuk egybe gyúrni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A gyerekkel ezen a héten az óhajtó mondatról tanultunk. Sok-sok kívánságot gyűjtöttünk össze az iskolával, családdal, saját kívánságaikkal kapcsolatban.
Az éles szemű sólymot szívesen készítették a fiúk. A lányok inkább a jó dolgokat örökítették meg. A végén összeraktuk az alkotásokat.
2020. október 12-én tartottuk meg a 2. boldogságóránkat az 1. osztályban. Először is megbeszéltük, hogy mit jelent optimistának lenni. Majd rávilágítottunk arra, milyen is a pozitív gondolkodás.
Fontos, hogy mindenben lássuk meg a jót, este gondoljuk végig, hogy mi mindenért lehetünk hálásak. Ne hasonlítgassuk magunkat másokhoz, indítsuk a napot pozitív gondolatokkal. Kerüljük azt a mondatot, hogy nekem ez nem megy, sosem fogom tudni.
Végül, amivel mindenkinek örömet okozhatunk, az a mosolyunk!
Elmeséltem ennek kapcsán A szomorú királykisasszony mesét, ami a szomorúságról és a nevetésről szól. A végén mindenki boldog volt, hogy a királykisasszony elnevette magát.
Meghallgattuk a hónap dalát, a Pozitív gyerek vagyok című dalt.
A következő feladatban mindenki összeszedegette, hogy mi is teszi őt boldoggá. A hangulat akkor hágott a tetőfokára, amikor nevetésversenybe kezdtünk. Óriási kacagás tört ki egy-egy tanuló mókázására.
A gyerekek észre veszik a környezetükben a szépet. Különbséget tudnak tenni a jókedv és a szomorúság között. Fontos ha mégis bánat éri, és szomorú – legyen képes újra boldog lenni, mert a boldogság kis dolgokból tevődik össze.Lényeges a pozitív gondolatok erősítése már egész kicsi kortól.