A hónap témája, egy fontos életszemléletet közvetítő téma. A gyerekekkel sokkal könnyebb megláttatni az élet szépségét. A gyerekek „szemüvegén” keresztül mi is könnyebben vesszük észre a szépet és jót, és ez a mostani helyzetben nagyon jó.
A gyerekek nagyon szeretik a boldogságórákat, szívesen vesznek részt rajta.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus témához készítettünk idézetekből egy plakátot, illetve egy optimizmus karkötőt.
Ez a téma nagyon közel áll a gyerekekhez, imádták a feladatokat, a nagy beszélgetéseket, a közös éneklést és meditációt! Csodálatos mondatokat fogalmaztak meg…
A diákok kissé pesszimistán állnak olykor a feladatokhoz.Félnek a kudarctól és a sikertelenségről.Rajz órán is így alakul.Igyekeznek lekűzdeni a gátakat és megugorják a következő nagy feladatot.Leakarom és le tudom rajzolni!!
Székely József Református Általános Iskola
Ahhoz, hogy sikereket érjünk el, nagyon fontos, az önmagunkkal folytatott – a realitásból táplálkozó, de – pozitív párbeszéd.
Optimista vagy? Pesszimista vagy?
Mi sül ki ebből?
• Szeretek mosolyogni és sokat mosolygok. – ezen mondat elolvasásával a Ti szájatok is biztosan mosolyra görbült 😊
Gyűjtsetek minél több smiley-t amely az optimizmust, a derűt, a jókedvet szimbolizálja!
• Ma az érzelmek világába tesztek egy utazást. Idézzétek fel a digitális oktatás hónapjait.
Készítsetek egy gondolattérképet arról, hogy milyen következményekkel járt az, ha valaki folyamatosan pesszimistán gondolkodott ezalatt az idő alatt és milyen következményekkel járt az, aki optimista volt.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Helyszín, időpont: M. 19., 316-os tanulószoba, 2020. 10. 14.
Téma: Az optimizmus gyakorlása
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert, dr. Székely Károly Ákos
Módszer: előadás, irányított megbeszélés, tanulói módszer: feladatlap önálló megoldása
Eszközök: laptop, projektor, feladatlap, toll
Cél: Az optimista gondolkodás pozitív élettani hatásainak felismertetése. Legyenek képesek rá, hogy ezt a szemléletet átültessék mindennapjaik tevékenységeibe, ezáltal a boldogságuk fokozásának és a stressz oldásának eszközévé tegyék azt!
Célhoz rendelt feladatok:
Érzelmi és értelmi ráhangolás gyanánt az optimizmus, majd pesszimizmus fogalmáról való beszélgetéssel kezdtük a foglalkozást. Mindenki elmondta, hogy neki mit jelent ez a kifejezés.
Majd áttértünk a célhoz rendelt feladatok megbeszélésére:
Az optimizmus és a pesszimizmus fogalmi alapjait vettük számba; Megnéztük a kollégistákkal, milyen stratégia, attitűd jellemző az optimista, és pesszimista emberekre.
Ezután egy a fogalkozásvezetők által összeállított feladatlapon dolgoztak a tanulók. Feladatul kapták, hogy pesszimista tartalmú mondatokat alakítsanak optimista minőségűvé.
Meghatározták, nekik mit jelent az optimizmus, majd azt, hogy miért fokozza boldogságot az optimizmus.
A foglalkozás vége előtt (a felkínált még megmaradt két feladat közül választhattak), utolsó előtti feladatként kitöltöttek egy Dr. Köteles Ferenc, ELTE PPK által összeállított kérdőívet, melyből kiderült számukra, hogy milyen az önértékelésük, megküzdési képességük, közvetlen optimizmusuk.
A boldogságóra vége előtt mindenki elmondta, hogy szerinte mire volt jó ez a találkozás.
Sikeres, tartalmas foglalkozás van mögöttünk. A miért fokozza a boldogságot az optimizmus kérdésre is nagyon őszinte válaszokat kaptunk. Látszott rajtuk, hogy komolyan is gondolják, hogy segít ez a fajta stratégia a mindennapi problémák könnyebb megoldásában.
Készítette: Lőrincz Norbert
Megbeszéltük a gyerekekkel, kiket nevezünk optimistáknak. Elkészítettük az osztály sólyom madarát,ami ha lenéz az iskolánkra sok mosolygó, vidám gyereket lát. Látja, hogy tanulunk, szeretünk iskolába járni. Sokat játszunk, mindenben meglátjuk a jót.
Megbeszéltük a gyerekekkel, kiket nevezünk optimistáknak. Elkészítettük az osztály sólyom madarát,ami ha lenéz az iskolánkra sok mosolygó, vidám gyereket lát. Látja, hogy tanulunk, szeretünk iskolába járni. Sokat játszunk, mindenben meglátjuk a jót.
Megbeszéltük a gyerekekkel, kiket nevezünk optimistáknak. Elkészítettük az osztály sólyom madarát,ami ha lenéz az iskolánkra sok mosolygó, vidám gyereket lát. Látja, hogy tanulunk, szeretünk iskolába járni. Sokat játszunk, mindenben meglátjuk a jót.
Megbeszéltük a gyerekekkel, kiket nevezünk optimistáknak. Elkészítettük az osztály sólyom madarát,ami ha lenéz az iskolánkra sok mosolygó, vidám gyereket lát. Látja, hogy tanulunk, szeretünk iskolába járni. Sokat játszunk, mindenben meglátjuk a jót.