Maci csoport
A Boldogságóra e havi témája: az optimizmus gyakorlása a Maci csoportban. Fontos, hogy fejlesszük a gyerekek azon képességét, hogy észrevegyék magukban és körülöttük mind azt, ami értékes, ami segítheti őket a céljaik elérésében. Ezzel is magabiztosabbá, kiegyensúlyozottabbá válhatnak. A mindennapos mesék tanulsága is azt sugallja: hinnünk kell abban, hogy a végén minden jóra fordul. „Minden nap nem lehet jó, de minden napban lehet valami jó!” 🙂
A mai mese: Iciri – piciri
Az optimizmus gyakorlása
Katica csoport
A Konyári Óvodában egészségnapot tartottunk. Feldolgoztuk a tököt, megsütöttük és a gyerekek többsége jóízűen elfogyasztotta. A Nap is kisütött erre az eseményre és megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mosolyog a napocska, mert jót cselekedtünk, egészségesen táplálkoztunk. Összegyűjtöttük a jó cselekedeteket az életünkben, a családban és az óvodában. A nap végén összegeztük a jövőbeli céljainkat és a pozitív gondolkodás fontosságát.
Az optimizmus kifejezés, messze áll az óvodás gyermekek fogalomtárától, ezért meséken, történeteken, játékokon, feladathelyzeteken keresztül tudjuk megismertetni velük a fogalom jelentését.
A téma bevezetése, Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című meséjével történt a csoportunkban. A történet meghallgatásával a gyerekek ráéreztek az optimizmus kifejezés lényegére. Elmesélték, ha ők szomorúak, rosszkedvűek, „ki nyújt nekik varázsszemüveget”, vagyis segítséget. Anya, apa, testvér, barát támogatása lendíti át őket a nehézségeken. Játszottunk tükörjátékot, miközben nagyon ügyesen és kifejezően eltudták mondani magukról a jó, a szép tulajdonságaikat. Ezáltal növeltük az önbizalmukat, kifejezőkészségüket.
Majd elővettük a különböző érzelmeket ábrázoló kártyáinkat és a legjobb játék következett. Mindenki húzott egyet, jól megjegyezte, majd a homlokára téve, megkereste a párját. A gyermekek jókedvűen, vidáman élték meg a játékot, többször is eljátszották.
Ezután minden gyermek színezett egy varázsszemüveget, és két mosolygós arcot.
A szemüveget hazavitték, a mosolygós arcokat két csoporttársuknak kellett elajándékozni. Mindenki adott és kapott a nap zárásaként, miközben hallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyermek vagyok dalát. Igyekeztünk átadni a gyerekeknek azt a hitvallást, hogy nemcsak testi egészséget kell adni, hanem lelkit is. Szeretet, barátság, nemes cselekedet szükséges ahhoz, hogy legyőzzék a kihívásokat, cselekedjenek igazságérzetük szerint legyen szilárd hitük, felnőttként pozitív szülővé váljanak.
Októberben az optimizmus gyakorlása állt boldogságóráink középpontjában. A gyermeki derűlátás fókusza pedig az iskolai életben megélt örömökre terelődött. A téma feldolgozása során kiderült, hogy a gyerekek számára a családi légkör mellett az iskolai élet jelenti az optimizmus legfőbb forrását. A gyerekek rajzaikban írásos tanácsok megfogalmazásával jelenítették meg mit jelent számukra az optimizmus. Továbbá, ez az érzés megmutatkozott a napi teendők során is. A rajzok és fotók bepillantatást engednek a 2.b osztály optimista napjaiba.
A szomorú arcocskát is elkészítettük gyümölcsből.Csak a száját változtasd meg Ibolya néni ,és már szomorú is lesz,kiáltotta az egyik kislány.Bizony ez ilyen apró változás,de megváltoztathat mindent,hát légy Boldog-OPTIMISTA!