Nap, mint nap gyakoroljuk az optimizmust. Számtalan dolgot fogalmaztak meg, majd vetettek papírra a gyerekek, ami örömmel tölti el őket, ha az iskolára gondolnak. Terveik, jövőbeni vágyaik eléréséhez szükséges az optimizmus, a pozitív életszemlélet. Ezt erősítem a gyerekekben a boldogságórák mellett az iskolai létük minden pillanatában.
Az optimizmus gyakorlása
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Ebben a hónapban három tanítványom alkotott. Ők láthatók az általuk készített optimista-pólóikban.
Nagyon örülök, hogy megláttátok a világban a jót. 🙂
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Ebben a hónapban három tanítványom alkotott. Ők láthatók az általuk készített optimista-pólóikban.
Nagyon örülök, hogy megláttátok a világban a jót. 🙂
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Opti Miska dalát nagyon megszerették a gyerekek , magukénak érezték . A feladatnál viszont ők is érezték az ellentmondást : ének órán nem szabad közösen énekelni , a feladat elkészítésénél igen ?!
Bevezető beszélgetés során a fogalmakat tisztáztuk: optimizmus, pesszimizmus, életszemlélet, boldogság, pozitív gondolkodás, realista, önbecsülés. Egészségügyi ágazatra járó, ápoló szakmát tanuló diákokról van szó, így a pszichológia és az egészséges lelki élet is szóba került a témával kapcsolatban.
A feladatok közül az optimista póló készítését választottuk. Olyan pólót terveztek a gyerekek, amelyet ráadnának egy olyan emberre, akinek boldogságot sugárzó kabalára van szüksége.
Csólyospálosi Általános Iskola
Az osztályfőnöki órán elkészültek a pólók, a színezés és beszélgetés közben jött az ötlet, hogy közösen készíthetünk egy keresztrejtvényt is. Az elkészült keresztrejtvényt többen is kitöltették otthon a szülőkkel így ők is részt vettek az optimizmus gyakorlásában:)
Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Hogyan gondolkodik az optimista ember….?
Ebben a pandémiás időszakban különösen fontos, hogy legyen kapaszkodónk…. optimizmus, pozitív gondolkodás…
Jövővel kapcsolatos terveink, továbbtanulás, iskolaválasztás – sikerülnie kell…….
A Füzes Utcai Általános Iskola 2. osztályos diákjai vettek részt ezen a foglalkozáson is. Sajnos ebben a hónapban elérte iskolánkat is a vírus. Néhány diák beteg lett sajnos, én is. Ezért elég későn tudtunk az optimizmus témával foglalkozni. A betegség miatt hosszabb ideig hiányoztunk. Az őszi szünet előtt örültünk, hogy a szokásos boldogságóránk következett. Sólyomszemmel rátekintettünk magunkra, hogy mi az, ami a legfontosabb számunkra ebben az iskolában. A plakátkészítés során megbeszéltük, hogy mi az, amit megmutatnánk iskolánk varázs solymának: szeretünk tanulni, játszani, táncolni. Ami különleges a cigánytánc és a lovári nyelvtanulás és a cigány népismeret, de van nálunk judo, néptánc, kézműveskedés és természetesen imádjuk az állatokat.
Nem volt nehéz a jót megtalálni a hétköznapokban , hiszen sűrű hónap áll mögöttünk. A nagy népmese kihívás, a fenntarthatóság hete, pályaorientációs nap…, nem győztük kapkodni a fejünket. A hónap utolsó hetében aztán rendet tettünk a fejekben és a szívekben, s egy sólyom szemével összegyűjtöttük az élményeket.
Gárdonyi Zoltán Református Általános Iskola és AMI
Ebben a hónapban az optimizmus volt a témahónap anyagának a feldolgozása. Maga az a szót, hogy „optimizmus” példákkal tudtuk elmélyíteni és értelmezni. Az osztályom ebben a témahónapban is nyitottak voltak, a befogadó képességükön minden egyes témahónap során meglepődöm mennyire képesek kibontakozni, elmélyülni, és sokat fejlődnek egy-egy témahónap feldolgozás során. A könyv segítségével valamint az interneten megnéztük sok példát. Kerestünk közmondásokat, ami az optimizmust jelképezi. Csoportokban dolgoztak. Rajzolási technikával és a csoportmunka élvezetének az elmélyítése a gyerekeket összekovácsolja. Beszélgettünk arról milyen hatása lehet a negatív gondolkozásnak és hogyan érzi magát egy ilyen ember egy nap és megnéztük az optimista gondolkozást és le kellet írni mit tapasztaltak és melyik ember kép tetszett nekik a legjobban. Szerették volna megmutatni milyen jó kis témahónap voltak túl így iskolán udvarán falevélből kirakták az OPTIMIZMUS szót így motiválva a többi osztály az általuk ítélt jó megoldás szerinti gondolkozzanak ők is!