Október az optimizmus hónapja. A gyerekekkel készítettünk optimista szemüveget. Arra kértem őket,hogy ha negatív gondolataik vagy érzéseik vannak használják a szemüveget és ezen keresztül máris optimistán látnak. Nagy sikert aratott a szemüveg. Az igazi kihívást a hónap feladata jelentette. Ha egy sólyom leszállna az iskolánkra mit látna?
Először megterveztük az alapot vagyis az iskolát. Szorgalmas kezek munkája lett a papírdobozból elkészült iskola. Még az udvar is hiszen a focipálya, az igazi kincs.
Készítettünk egy „igazi” sólyom madarat, ami ott ül az iskola tetején és figyel… És jöttek a gondolatok ,amik nagy örömömre csupa pozitív szavak voltak. Szeretet,tisztelet,jó gyerekek,öröm,vidámság,mosoly stb..
Nagyon élvezték a gyerekek ezt a feladatot és még hosszú ideig emlékezni fognak rá hiszen a tantermük díszévé vált.
Az optimizmus gyakorlása
Október az optimizmus hónapja. A gyerekekkel készítettünk optimista szemüveget. Arra kértem őket,hogy ha negatív gondolataik vagy érzéseik vannak használják a szemüveget és ezen keresztül máris optimistán látnak. Nagy sikert aratott a szemüveg. Az igazi kihívást a hónap feladata jelentette. Ha egy sólyom leszállna az iskolánkra mit látna?
Először megterveztük az alapot vagyis az iskolát. Szorgalmas kezek munkája lett a papírdobozból elkészült iskola. Még az udvar is hiszen a focipálya, az igazi kincs.
Készítettünk egy „igazi” sólyom madarat, ami ott ül az iskola tetején és figyel… És jöttek a gondolatok ,amik nagy örömömre csupa pozitív szavak voltak. Szeretet,tisztelet,jó gyerekek,öröm,vidámság,mosoly stb..
Nagyon élvezték a gyerekek ezt a feladatot és még hosszú ideig emlékezni fognak rá hiszen a tantermük díszévé vált.
Október az optimizmus hónapja. A gyerekekkel készítettünk optimista szemüveget. Arra kértem őket,hogy ha negatív gondolataik vagy érzéseik vannak használják a szemüveget és ezen keresztül máris optimistán látnak. Nagy sikert aratott a szemüveg. Az igazi kihívást a hónap feladata jelentette. Ha egy sólyom leszállna az iskolánkra mit látna?
Először megterveztük az alapot vagyis az iskolát. Szorgalmas kezek munkája lett a papírdobozból elkészült iskola. Még az udvar is hiszen a focipálya, az igazi kincs.
Készítettünk egy „igazi” sólyom madarat, ami ott ül az iskola tetején és figyel… És jöttek a gondolatok ,amik nagy örömömre csupa pozitív szavak voltak. Szeretet,tisztelet,jó gyerekek,öröm,vidámság,mosoly stb..
Nagyon élvezték a gyerekek ezt a feladatot és még hosszú ideig emlékezni fognak rá hiszen a tantermük díszévé vált.
Október az optimizmus hónapja. A gyerekekkel készítettünk optimista szemüveget. Arra kértem őket,hogy ha negatív gondolataik vagy érzéseik vannak használják a szemüveget és ezen keresztül máris optimistán látnak. Nagy sikert aratott a szemüveg. Az igazi kihívást a hónap feladata jelentette. Ha egy sólyom leszállna az iskolánkra mit látna?
Először megterveztük az alapot vagyis az iskolát. Szorgalmas kezek munkája lett a papírdobozból elkészült iskola. Még az udvar is hiszen a focipálya, az igazi kincs.
Készítettünk egy „igazi” sólyom madarat, ami ott ül az iskola tetején és figyel… És jöttek a gondolatok ,amik nagy örömömre csupa pozitív szavak voltak. Szeretet,tisztelet,jó gyerekek,öröm,vidámság,mosoly stb..
Nagyon élvezték a gyerekek ezt a feladatot és még hosszú ideig emlékezni fognak rá hiszen a tantermük díszévé vált.
A havi Boldogságóránk témája az Optimizmus gyakorlása volt, melyre „Szomorú Szilárd” és „Boldog Blanka” játékkal hangolódtunk. A gyerekek nagyon élvezték ezt az utánzós játékot, ügyesen fejezték ki mimikájukkal, testtartásukkal a szomorúságot és vidámságot. „Boldog Blankát” körbeadva mindenki elmesélhette, hogy ki miért, mitől boldog. Néhányan azt is megosztották velünk, hogy mikor és miért éreztek szomorúságot. Ezt követően Bezzeg Anna: Tódi törpe varázsszemüvege történetével ismerkedtünk meg. A gyerekek nagy-nagy örömére mindenki elkészíthette saját varázsszemüvegét, amihez a mondókát is megtanultuk és lelkesen mondogattuk. Hangulati lezárásként Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dalára önfeledten mozogtunk, táncoltunk.
A mindennapokban arra törekszem, hogy megláttassam a gyerekekkel a környező világ szépségeit, a pozitívumokat kiemeljem, önbizalmukat erősítsem. A foglalkozások által erősítjük összetartozásunkat, pozitív szemléletünket.
Először megbeszéltük mit jelent az optimizmus, a pozitív szavak jelentése. Mindenkinek sikerült.
Sok mesével, rajzzal, szerepjátékkal, dallal dolgoztuk fel a témát.
Végül mindenki elkészítette a saját gondfelhőjét és pozitív napocskáját.
Megbeszéltük az optimizmus fogalmát.
Mi a pesszimizmus?
Hogy vagy?
Nevetésverseny.
Add tovább a grimaszt, mi sül ki ebből?
Varázsgömb, Hogy beszélsz magaddal?
Munkafüzeti relytvény megoldása.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Bella dalát hallgatva, arra mozogva indítottuk napunkat. Ezek után meséltem nekik az optimizmus vizsgálatával kapcsolatos kísérletekről, és arról, hogy a derűlátó jövőkép önbeteljesítő jóslatként is működhet. Majd egymásnak adogattuk „Boldogság szívünket” azoknak, akik valamivel megnevettettek. A történeteket el is mondták, miközben nagyokat kacagtunk rajtuk. Ezután a „Boldogság szívünk” átváltozott „Vigaszszívvé”, és azokhoz került, akiket valami szomorúság, megbántás ért. Mielőtt elmesélték, átadták egy társuknak a Vigaszszívet, akitől majd a biztató szavakat várták. Több ízben a szív másik társuk vigasztaló szavát is hallani szerette volna. Nagyon érdekes dolgok kerültek felszínre és sok esetben helyükre is! Sok bölcs tanácsot tudtak adni egymásnak. Igazán tanulságos volt! Utolsó feladatként, mintegy pihenésképpen, fejünket lehajtva, mi magunk váltunk képzeletben sólymokká, föntről figyelve, hogy mi minden jó dolgot látunk az iskolában, az osztályunkban, majd ezeket szóban osztottuk meg egymással. A foglalkozás zárásaként kiválasztottuk a Szívkirálynőnket, azt, aki jótanácsaival, ötleteivel a legtöbbet segített nekünk.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek lerajzolták milyen jó dolgokat látna a sólyom, ha az iskola felett repülne.