Az optimizmus témakörének feldolgozását a 4, 6. osztályos értelmileg akadályozott tanulókkal végeztük. Az óra előtti szünetben az iskola udvarán faleveleket gyűjtöttünk, melyeket egy kosárkába helyeztünk. Az óra elején elolvastam „A békák” című mesét, majd kérdések segítségével megbeszéltük, hogy milyen fontos céljaink eléréséhez a kitartás, a pozitív hozzáállás. Ezután meghallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok” kezdetű dalt. A gyerekek átadtak egy-egy falevelet annak a társuknak, akit kedvelnek, és aki megnevettette őket az elmúlt napokban.
A következő feladatban a pozitív szó betűiből húztak egyet a tanulók. Az adott betűvel kezdődő szavakat gyűjtöttünk, melyeket lerajzoltak a gyerekek a betű mellé. Rajzolás közben ismét meghallgattuk az optimizmus dalát.
Az óra második felében elkészítettük a „Sólyomszemmel” elnevezésű feladatot. Egy kis sólyom képét felragasztottam egy kartonra, egy tanuló megrajzolta az iskolánkat, a többiek pedig képeket vágtak ki, melyek olyan vidám gyermekeket ábrázolnak, mint ők. A feladatot örömmel végezték, szívesen vágtak és ragasztottak. A gyerekek kérésére harmadszorra is meghallgattuk a dalt. Az óra jó hangulatban telt.
Az optimizmus gyakorlása
A Margaréta csoport összegyűjtögette a nevető faleveleket, majd miután átadták annak, aki nevetést csalt az arcukra, közösen készítettünk egy nevető fát. A gyerekek nem vigaszbot helyett vigaszkarkötőt fűztek egymásnak gesztenyéből, amelyeket annak a társuknaknyújtottak át, aki bíztatásra szorult. A karkötőt nagy öleléssel köszönték meg egymásnak.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Hogyan láttuk a mesebeli katona jövőjét? Rengeteg nehézség után végül jóra fordul a sora. Bízunk benne, hogy a mi sorsunk is a lehető legszerencsésebben alakul majd. Így hát elképzeltük a gyerekekkel, milyen lesz az életük felnőtt korukban. A jósgömb megmutatta, mi csak lerajzoltuk. 🤩
Sárkeresztúri Napraforgó Óvoda
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus gyakorlásához a „Sólyomszemmel” című feladatot választottuk. Először egy kinyomtatott sólymot festettünk ki fülpálcával. Ez a technika annyira megtetszett a gyerekeknek, hogy többen is kérték, hogy készíthessék el a saját sólymukat. Száradás után kivágták a sólymot, majd a megbeszéltek szerint készítették el a rajzaikat. Szóban szépen megfogalmazták, hogy mit láthat a sólyom a magasból:” Boldogan játszó gyerekeket”. Úgy gondolom, hogy az elkészített munkákból vissza tükröződik ez az állítás.
Sárkeresztúri Napraforgó Óvoda
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus gyakorlásához a „Sólyomszemmel” című feladatot választottuk. Először egy kinyomtatott sólymot festettünk ki fülpálcával. Ez a technika annyira megtetszett a gyerekeknek, hogy többen is kérték, hogy készíthessék el a saját sólymukat. Száradás után kivágták a sólymot, majd a megbeszéltek szerint készítették el a rajzaikat. Szóban szépen megfogalmazták, hogy mit láthat a sólyom a magasból:” Boldogan játszó gyerekeket”. Úgy gondolom, hogy az elkészített munkákból vissza tükröződik ez az állítás.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Varázsszemüvegeken át sokkal csodálatosabbnak lehet látni a rossz dolgokat.
A felhő megvigasztalása, Opti Miska története és a jó dolgok kertjének megépítése után szívesen készítettek a Móricz óvodás gyermekek faleveleket, amiket elajándékozhattak azoknak a társaiknak, akik gyakran megnevettetik őket.
A napraforgó csoportban ez a hónap az optimizmus gyakorlása jegyében telt!Igyekeztünk nemcsak a feladat során az optimista gondolkodásra sarkallni a gyerekeket,hanem a mindennapok tevékenységében is!A szeretet nagyon fontos a csoportunkban ( egymásra való odafigyelés,egymás biztatása,lássuk meg a szépet és jót).
A feladat során is arra buzitottuk őket mondják el bátran,mivel nevetteti meg egy csoporttársa, és adja oda a falevelét!
A napraforgó csoportban ez a hónap az optimizmus gyakorlása jegyében telt!Igyekeztünk nemcsak a feladat során az optimista gondolkodásra sarkallni a gyerekeket,hanem a mindennapok tevékenységében is!A szeretet nagyon fontos a csoportunkban ( egymásra való odafigyelés,egymás biztatása,lássuk meg a szépet és jót).
A feladat során is arra buzitottuk őket mondják el bátran,mivel nevetteti meg egy csoporttársa, és adja oda a falevelét!
A mai foglalkozást is relaxációval kezdtük. Megismerkedtek a gyerekek a boldogság madarával, vele repültünk a Boldogság várához. Ezután meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok kezdetű dalt. A dal után kétfelé állítottam a gyerekeket. Az egyszerűség kedvéért fiú és lány csapat alakult. Mivel kicsik a gyerekek, mindegyik csapat 1-szer került most a vidítók szerepébe. Ezután elmeséltem a gyerekeknek a mesét. Mese után mindenki felpróbálhatta a varázsszemüveget, és kézbe vehette a kis sünit. Ezután mindenki megkapta a saját füzetét és kiszínezhette a mosolygós emojiját sárgára. Amikor ezzel végeztek, felragasztottuk a vár lépcsőjére a virág fölé az optimizmus jelét. A dal nagyon tetszett a gyerekeknek, szívesen ugráltak rá vidáman még egyszer. Az óvoda udvarán előzőleg csodaszép őszi leveleket gyűjtöttünk a gyerekekkel. Ezeket adták oda egymásnak. Ismét nagyon jól éreztük magunkat!
Relaxáció: Boldogság várához repül a kismadár
Ének: Pozitív gyerek vagyok
Téma bevezetése: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék
Téma feldolgozása: Tódi törpe varázsszemüveget
A foglalkozás lezárása: Az optimizmus jelének kiszínezése
Lépcsőre az optimizmus jelének felragasztása
Foglalkozást záró éneklés: Pozitív gyerek vagyok
Téma továbbadása: Nevető levelek 🙂