Az óra elején meghallgattuk a hónap dalát a gyerekekkel, majd megbeszéltük, hogy mit jelent az a szó, hogy optimizmus. Megkérdeztem tőlük, hogy mik a céljaik, mit szeretnének elérni. Megbeszéltük, hogy milyen optimista mondatokkal szokták magukat erősíteni, motiválni.
Optimista esernyőt készítettünk. A táblára rajzolva elkészítettük a nagy közös esernyőnket is és az alá tette fel mindenki a saját munkáját. A gyermekek nagyon élvezték ezeket a feladatokat is!
Az optimizmus gyakorlása
Boldogságcsoportunk egyik tagja, Krajcsics Szilvia vállalkozott arra, hogy az iskolaudvar egy kiválasztott részletét kétféle módon lerajzolja. A színekkel és sok apró mozzanattal érzékeltette a különbséget az optimista és a pesszimista szemlélet között. Nagy tetszést aratott munkája.
Közösen megbeszéltük, hogy mi okozza a pozitivitást sugárzó illetve a negativitást árasztó képek hatását.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A 3. c osztály igazi optimista közösség, ahol érezhető a vidámság, a segítőkészség, az öröm, a másik szeretete, a gondoskodás, az önbecsülés és a lelkesedés. A feladathoz motiváltan és mosolygó arccal, szemmel kezdtek hozzá a gyerekek. Ez a lendület kitartott az Optimista Bem – Vár elkészüléséig.
Már a második lépcsőfokra, az optimizmus gyakorlása lépcsőjére léptünk fel ebben a hónapban. Az égig érő fa vagyok relaxációval kezdtünk, majd mikor már elég magassá, sudárrá változtunk, ellazultunk és a kezeinkkel az ingaórát utánoztuk.
A hónap dalára a „Pozitív gyerek vagyok”-ra együtt jót mozogtunk, ugráltunk .
Meghallgattuk a Tódi törpe varázsszemüvege mesét, és hozzákezdtünk a témafeldolgozásnak. Bizakodva, pozitív szemlélettel,sok örömmel beszélgettünk.
Majd elmondtuk a „csepp, csepp csepereg” mondókát, melyet követett egy nagyon klassz játék. Elutaztunk az esőerdőbe, és a pillangó csoportba varázsoltuk a trópusi hangulatot.
Esőt varázsoltunk hangokkal, melyet mi együttesen, közösen valósítottunk meg. Nagyon ügyes és figyelmes volt mindenki.
Majd következett a bátorságpróbánk a „Vigyázz a tócsára” játék, mely nagy sikert aratott , örömmel játszották. A kis tócsákat még a szél is fodrozta, úgyhogy nagyon óvatosan lépkedett minden kisgyermek.
Ezután még az esővarázsláshoz kapcsolódva jött az „esernyős célbadobós”játékunk. Ügyesen beledobálták a kis esőcseppeket a nyitott esermyőbe. Jó móka volt.
A boldogságóránk végén meghallgattuk a Zivatarlány dalát .
Majd Tódi Törpe házát színezhették ki szabadidőben.
Az óra elején meghallgattuk a hónap dalát a gyerekekkel, majd megbeszéltük, hogy mit jelent az a szó, hogy optimizmus. Megkérdeztem tőlük, hogy mik a céljaik, mit szeretnének nagyon elérni és, hogy ezekhez a célokhoz hogyan állnak. Megbeszéltük, hogy milyen optimista mondatokkal szokták magukat erősíteni, motiválni. Interaktív táblán megnéztük Az Ajándék című animációs filmet és beszélgettünk róla: Mire tanította meg a kisfiút a kutyus? Kit derített már jobb kedvre egy kisállat? Kinek tetszett a film és miért?
A rövid film után Optimista esernyőt készítettünk. A lányok kislányos mintát kaptak, a fiúk pedig kisfiúsat. A lap behajtott felső sarkainak belsejébe optimista jeleket, képeket rajzoltunk. Aki elkészült, annak a munkáját a táblára ragasztottam.A gyermekek nagyon élvezték ezeket a feladatokat is!
Elérkeztünk a kicsikkel a második lépcsőfokra. Az optimizmus gyakorlása lépcsőjére léptünk fel. Az égig érő fa vagyok relaxációval kezdtünk,majd mikor már elég sudárrá változtunk, ellazultunk és a kezeinkkel az ingaórát utánoztuk.
A hónap dalára a „Pozitív gyerek vagyok”-ra jót mozogtunk, ugráltunk együtt.
Az előzőleg meghallgatott Tódi törpe varázsszemüvege mesét felidéztük és kezdtünk hozzá a témafeldolgozásnak. Bizakodva, pozitív szemlélettel beszélgettünk.
Majd elmondtuk a „csepp, csepp csepereg” mondókát, melyet követett egy nagyon klassz játék. Elutaztunk repülővel az esőerdőbe, és a csoportba varázsoltuk a trópusi hangulatot. Esőt varázsoltunk hangokkal, melyet mi együttesen valósítottunk meg. Nagyon ügyes és figyelmes volt mindenki.
Majd következett a bátorságpróbánk a „Vigyázz a tócsára” játék, mely nagy sikert aratott , örömmel játszották. A kis tócsákat még a szél is fodrozta, úgyhogy nagyon óvatosan lépkedett minden kisgyermek.
Ezután még az esővarázsláshoz kapcsolódva jött az „esernyős célbadobós”játékunk. Ügyesen beledobálták a kis esőcseppeket a nyitott esermyőbe. Jó móka volt.
A boldogságóránk végén meghallgattuk a Zivatarlány dalát .
Mald a munkafüzetünk szinezőjét-Az élet napos oldalát látom- szinezőt színezhettek szabadidőben.
Különböző, elsősorban iskolában előforduló élethelyzeteken keresztül az optimista szemlélet gyakorlása. Eszközként használtuk a pozitív gyerek vagyok kártyákat és a pozitivity társasjátékot. A társasjátékban lévő kártyákon keresztül jobban megismerhettük egymás érzéseit, gondolatatait. Nagyon élvezték a gyerekek és az elhangzok mondatok, megerősítések által bővült az eszköztáruk arra vonatkozóan, hogy reagáljanak optimista szemlélettel egy nehezebb élethelyzetben.
A témát most kolléganőm dolgozta fel.Készítettek papír szemüveget, melyen keresztül tekintve a gyermekek elmondhatták, hogy mit látnak szépnek, jónak. Barkácsolás közben meghallgatták a témához kapcsolódó dalt.