A Tódi törpe varázsszemüvege című mese nagy hatással volt a gyerekekre. Ennek a mesének az üzenete napi szinten ott van az óvodai életünkben.
Szállóigévé vált csoportunkban: „tedd fel a varázsszemüveged.”
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekek többféle vándormedált is terveztek az osztály legoptimistább tanulójának. A képen ezek a tervek láthatóak.
Báthory István Általános Iskola
Egy hét alatt, két sportiskolai osztályunk is (5.a, 7.a) a Pannon Egyetem által szervezett drámapedagógiai interaktív foglalkozáson vett részt, kapcsolódva a Fenntarthatóság témaköréhez.
Köszönjük a lehetőséget az Egyetemnek, nagyszerű élménnyel tértek vissza tanulóink.
Elő alkalommal Dóra baba hozott nekünk egy díszes szemüveget és elmondta, ha azt felteszi, akkor
egyből színesebben látja a világot, eszébe jut milyen jó tulajdonsága van és mindig erőt ad neki. Ezután
elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című történetet, majd megtanultuk a Szebben látó mondókát.
A következő tevékenységet közös tánccal kezdtük Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok címűdalára. Ezután hangulat polip plüss segítségével mindenki megmutatta hogyan érzi jelenleg magát. Majd rövid bábjelenetben Polipka is elmesélte nekünk mikor milyen a hangulata, és hogy éppen nagyon szomorú, mert odakint esik az eső és nem tud kimenni játszani a barátaival. Dóra baba megmutatta neki az optimista szemüvegét, és elmondta neki hogyan lehet meglátni a jó dolgokat is a rosszban, odabent is lehet játszani, ha kint esik az eső. Beszélgettünk arról miért nem tudunk esőben kimenni, milyen ruhát kell olyankor felvenni. Ezután esőt varázsoltunk, ami nagyon tetszett a gyerekeknek és megbeszéltük, hogy eső nélkül nem nőnének a növények, virágok, gombák. Felidéztük a már korábban tanult gomba, gomba gomba mondókát. Kitaláltuk melyik az az eszköz, ami olyan nagyra nő mint a gomba
kalapja és megvéd minket az esőtől. Ezután mozgásos szabályjáték során kipróbáltunk hányan férünk be az esernyő alá. (Alma együttes Zivatar lány című dalára)Végül pedig kipróbáltuk Dóra baba célbadobós játékát, és optimista elkészítettük az optimista esernyőket. (2021 Süni középső csoport)
Az optimizmus gyakorlásával kapcsolatban a Boldogságóra munkafüzetből idézeteket és bölcsességeket olvastunk fel. Megbeszéltük, hogy miért jobb optimistának lenni, mint pesszimistának?
A gyermekek sajátos élethelyzeteiket osztották meg, amikor pesszimista vagy optimista emberrel találkoznak. Sokszor érzik úgy, hogy a feléjük áradó pesszimizmust kell átvarázsolni. Erre jó az ernyő.
A gyermekek sajátos élethelyzeteiket osztották meg, amikor pesszimista vagy optimista emberrel találkoznak. Sokszor érzik úgy, hogy a feléjük áradó pesszimizmust kell átvarázsolni. Erre jó az ernyő.
A gyermekek sajátos élethelyzeteiket osztották meg, amikor pesszimista vagy optimista emberrel találkoznak. Sokszor érzik úgy, hogy a feléjük áradó pesszimizmust kell átvarázsolni. Erre jó az ernyő.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
A szerető szívek az optimizmus hónapjában készültek, nagy szeretettel.