Az optimizmus gyakorlása
Beszélgetőkörben beszélgettünk az optimizmus jelentéséről, hogyan gondolkozik egy optimista.
Mi a pesszimizmus?
A foglalkozást Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatokkal kezdtük.
Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok dal megismertetése
Érzelmi kockával való játék
Tükörjáték
Tódi Törpe varázsszemüvege mese feldolgozása
Varázsszemüveg készítés
Az optimizmus gyakorlása
A napot a boldogságmondókával nyitottuk meg. Ezt követően napindító relaxációs gyakorlattal folytattuk a napot. Körbeneültünk a szőnyegre és beszélgetőkör keretében dolgoztuk fel a boldogság és a pozitív gondolkodásra való törekvés témakörét. Elmeséltem a gyerekeknek Tódi törpe meséjét. A megértést a mesefigurák megjelenítésével segítettük. Megtanultuk Tódi törpe Szebben látó mondókáját. Elkészítettük a varázsszemüvegeket. A gyerekek nagyon szívesen viselték őket
A napot a boldogságmondókával nyitottuk meg. Ezt követően napindító relaxációs gyakorlattal folytattuk a napot. Körbeneültünk a szőnyegre és beszélgetőkör keretében dolgoztuk fel a boldogság és a pozitív gondolkodásra való törekvés témakörét. Elmeséltem a gyerekeknek Tódi törpe meséjét. A megértést a mesefigurák megjelenítésével segítettük. Megtanultuk Tódi törpe Szebben látó mondókáját. Elkészítettük a varázsszemüvegeket. A gyerekek nagyon szívesen viselték őket
Megbeszéltük mit is jelent az optimizmus szó. Kiket nevezünk optimista embereknek. Miért jó az optimista hozzáállás, és hogyan lehet átfordítani a rosszabb dolgokat pozitívabbá. Játszottunk egy nagyot, mindenféle negatív szituációkban megpróbáltuk meglelni az optimista szemléletet. Nagyon jó ötletek születtek.
Végül mindenki készített magának egy optimista szemüveget, melyen keresztül látja az élet szép oldalát.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A hónap első napját már vidáman kezdtük. A zene világnapja alkalmából ellátogattak hozzánk a Magán Zeneiskola pedagógusai és hangszeres játékkal, hangszerbemutatóval tették örömtelivé a napunkat. A gyerekek örömét tovább fokozta, hogy kipróbálhattak néhány hangszert (furulya, xilofon, dob…).
A hónap többi napját is igyekeztünk megtölteni sok-sok pozitív élménnyel. sétákkal, játszótéri napokkal, mesével, énekekkel a hónap dalával.
A hèt elejèn elkèszítettük optimista szemüvegünket.
Előtte beszèlgettünk az emberi kapcsolatokról, a baràtsàgról. Mièrt fontos egymàs tàmogatàsa? Hogyan tudjuk egymàst segíteni?
Egy rövid törtènetet is megnèztünk a pozitív szemlèletmóddal kapcsolatban. Minden rosszban van valami jó!
Október az optimizmus hónapja volt. Az egyedi élménynaptár révén új és egyszerű boldogságfokozó tippek, ötletek jutottak a hónap minden napjára. Pozitív gondolatokkal, üzenetekkel, reményteljes célok kitűzésével tettük még színesebbé mindennapjainkat.
Október hónapban rengeteg szituációs játékot játszottunk a gyerekekkel! A diákokon észrevettem, hogy valóban próbálnak pozitívan hozzá állni a különböző helyzetekhez, illetve egymáshoz. A boldogságdalt nagyon sokszor meghallgattuk és táncot is kötöttünk hozzá!
Egy kép feltöltésével szeretném megmutatni az optimista gyerekeket, hiszen elárulja a gyermekek őszinte mosolya, hogy mennyire szeretik a Boldogságórákat!
Konczné Szabó Szilvia
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Szeghalom