,,,
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban az optimizmus témakörében önvizsgálatot tartottunk. A gyerekeknek saját magukkal kellett szembenézniük, ami egyre nehezebb számukra, hiszen immár a kiskamaszok táborát erősítik. Nem szeretik, ha fotózzák őket, ha viszontlátják képmásukat. Így az optimizmus jellemzőinek átbeszélése után, képkereteket gyártottak, amelyben szívesen látnák magukat. Ezáltal sikerülhet újraalkotni a bennük élő torz személyiségképet és külsőségeket. A feladatot olyan jól oldották meg, hogy képeik a terem falát díszítik, még nagyobb esélyt adva annak, hogy megszeressék önmagukat és optimistábban tekintsenek a jövőbe.
A sok rossz között az icipici jót megkeresni… s arra koncentrálni… az egyetlen gyógyszer.
Jókai Anna
Előzetes beszélgetés után újság kivágásokat, képeket kértem, hogy kinek mi okoz örömet, ki mitől érzi magát jól. Az összegyűjtött képekből készítettünk egy optimista tablót.
I. BEVEZETÉS – Relaxáció: „Napra a forgó a napraforgó” gyakorlat
– Ráhangolódás: Ötletbörze. Kartonra írjuk – Mitől lehet jó a mai nap?
II. FŐRÉSZ – Elméleti háttér. Beszélgetés. A reménykedő realista jelentése, közös értelmezése.
– Játékos rávezetés. Keresztrejtvény párban.
– Szemléletváltás gyakorlat. Közös elindítás, egyéni ötletek, megoldási javaslatok.
– Tekintsünk a közeli jövőbe. Levélírás önmagunknak a következő egy év lehetséges
bizakodó, pozitív megvalósulásáról. (Kibontás az utolsó tanítási napon.)
III. BEFEJEZÉS – Zenehallgatás: Pozitív gyerek vagyok (Bagdi Bella)
– Közös meditáció
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A gyerekekkel a hónap során a témával többször is foglalkoztunk. Jó volt megtapasztalni, hogy ők milyen könnyen meglátják egy személyben, helyzetben a jót. Örömmel tapasztaltuk azt is, hogy a körülöttünk lévő világban a természet szépségére milyen fogékonyak. Reméljük, hogy ez a szemléletmód végig kíséri őket az iskolában és az életben.
A gyerekek gyorsan, ügyesen felidézték a tavalyi tanév e témakörhöz tartozó feladatait. Szabad egy tánc! feladatnál a gyerekek együtt szavazták meg egyszer azt a dalt amire szabadon mozoghatnak. Mindenki szerette ezt a dalt. Majd összegyűjtöttünk még olyan dalokat, amiket szívesen hallgatnak ha szomorúak. Ebből készült egy dallista, amit máskor is elő tudunk venni. Mivel a gyerekek nagyon szeretik a verseket, így belevágtunk a rímpárok feladatba is. Eleinte nehezen ment, de a végére belerázódott a csapat. Próbáltunk csak pozitív gondlatokkal dolgozni. A mókamester feladatot is kipróbáltuk a gyerekek nagyon szerették, rengeteget nevettek. A feladatok végére a gyerekek tele lettek pozitív gondolatokkal, érzésekkel. Ezeket jelenítették meg a faleveleken.
A gyerekek gyorsan, ügyesen felidézték a tavalyi tanév e témakörhöz tartozó feladatait. Szabad egy tánc! feladatnál a gyerekek együtt szavazták meg egyszer azt a dalt amire szabadon mozoghatnak. Mindenki szerette ezt a dalt. Majd összegyűjtöttünk még olyan dalokat, amiket szívesen hallgatnak ha szomorúak. Ebből készült egy dallista, amit máskor is elő tudunk venni. Mivel a gyerekek nagyon szeretik a verseket, így belevágtunk a rímpárok feladatba is. Eleinte nehezen ment, de a végére belerázódott a csapat. Próbáltunk csak pozitív gondlatokkal dolgozni. A mókamester feladatot is kipróbáltuk a gyerekek nagyon szerették, rengeteget nevettek. A feladatok végére a gyerekek tele lettek pozitív gondolatokkal, érzésekkel. Ezeket jelenítették meg a faleveleken.