Boldogságóra – OPTIMIZMUS
1. Relaxáció – Napimádás
A csoport közösen végzi a feladatot.
2. Zenehallgatás/éneklés – „Boldog vagyok”
Az zenehallgatást/éneklést mozgással és hanggal kísérjük ezzel is segítve a ráhangolódást. A zenét a vége felé egyre halkabban hallgatjuk és a gyermekek folyamatosan foglalják el helyeiket az asztal körül.
3. Bevezetés – Szomorú Szilárd és Boldog Blanka csapatjáték (Kézikönyv 70. oldal)
4. Téma feldolgozása mesével – Mese a kitartásról és az optimizmusról
A mese elmesélése, majd annak rövid feldolgozása. Mennyire vagytok kitartóak? Mit gondoltok a béka teljesítményéről? Mi az amiben ti „jónak” érzitek magatokat?
5. Varázsszemüveg készítése
Eszközök: színes ceruza, előre kivágott szemüvegsablonok, apró matricák
A gyermekek kiszínezik a saját varázsszemüvegüket, amit kiszínezhetnek és feldíszíthetnek apró matricákkal.
6. Az optimizmus jelének kiszínezése
Zárásképpen a gyermekek a munkafüzet 10. oldalán található optimizmus jelet színezhetik ki és ragaszthatják fel a Boldogságvár első lépcsőfokára.
7. Téma továbbadása
A gyermekeknek kiosztom a névvel és jellel ellátott varázsgömböket, amiket otthon közösen a családtagjaikkal készíthetnek el.
8. Foglalkozást záró éneklés – „Pozitív gyerek vagyok”
Az optimizmus gyakorlása
Öröm úgy dolgozni, hogy a gyermekek aktív részesei a tevékenységeknek. Elszántan, és kitartóan végezték október hónapban a feladatokat, arra törekedve, hogy a végeredmény is olyan legyen, hogy az nekik is-, és nekünk is felnőtteknek elnyerje a tetszését. Egyes feladatok erőpróbát is jelentettek a számukra, és dacára annak, hogy nem volt könnyű dolguk, kitartóan igyekeztek bennük eredményre jutni. Október hónapunk feldolgozott témája.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Csak úgy sugárzik rólunk az optimizmus!
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Érzelem kártyát készîtettem,majd kitalálták,hogy mit jelent.Babaszobai nagytakaritás után másnap babazsúrt rendeztünk.
Miért is hagytam május végére?
Az optimizmus sz6ó jelentésének megértéséhez sok tapasztaláshoz, gyakorlathoz van szükség. Ezeket a képességeket az optimizmus kialakításában szerepelnek mint- kitartás, előrelátás, problémahelyzet megoldása megfelelő empátia, kialakításhoz sok sok óvodai nap szükséges.
A varázsszemüveg elkészítésével és játékos használatával fogjuk megtalálni sikeres, optimista megoldásokat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ezen a foglalkozáson mindenki szárnyára bocsátotta a fantáziáját és leírták, hogy hogyan képzelik el magukat húsz év múlva. A lapokat betettük egy „‘időkapszulába” és megbeszéltük, hogy az osztálytalálkozón elővesszük.
A tervezetem még nem egy megvalósult tervezet. Kis-középső csoport lévén igyekeztem úgy
megtervezni, hogy mindkét korosztály megtalálja azt, ami számára érdekes. A kisebb gyerekek
nagyon szeretik a dalokat, szeretnek táncolni, mozogni. A középső csoportos gyerekek pedig ismerik
az erősségeiket és a személyiségükben rejlő lehetőségeket. A tevékenységem célja, hogy megismerjék a mindennapok szépségeit és egy optimista látásmódot biztosítani a számukra, ami hasznukra lehet a jövőben.
Érzelem kártyák segítségével a gyerekek különféle érzelmeket fejezhettek ki, amit a többieknek ki kellett találniuk.
Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola
A foglalkozás során megbeszéltük az optimista szó jelentését.
Elkészítettük az „optimista szemüveget”. Amivel a világot színesebben, vidámabban látják a gyerekek.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Október
Az optimizmus gyakorlása ❤
Tódi törpe meséje igazán tetszett a gyerekeknek. A szebben látó szemüveg megjelenése, felpróbálása/ elkészítése erősítette azt a szemléletet, hogy minden apró dolgot vegyünk észre. Az érzelemjátékok/ saját kis gondolataik tették gazdagabbá ezt a témát. Megtanultuk Tódi törpe szebben látó mondókáját, amelyet mozgással kísértünk.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Megismertük a Szomorú királykisasszony című mesét. Beszélgettünk arról, ki hogyan vidítaná fel, hogy jobb kedve legyen a királylánynak. Végül el is játszottunk néhány vigasztalást szerepjátékkal.