…
Az optimizmus gyakorlása
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
15 fős osztályunk tagjai csomagolópapíron körbe rajzoltuk tenyerünket. A tenyérbe fényképeinket ragasztottuk. Majd ujjainkba álmainkat, vágyainkat írtuk bele. Nagy és távoli jövőben megvalósuló célokat is megfogalmaztunk.
A 7. osztályos tanulókkal elsőként beszélgettünk az optimizmusról, példákon keresztül bemutatva, milyen is az optimista ember. Majd megkértem őket, hogy képzeljék el a lehető legpozitívabban jövőjüket. A megrajzolt kezekre a jövőjüket jellemző 5 szavat írtak fel. A gyerekek nagyon élvezték a feladatot, kreatív megoldások születtek. A kezek kikerültek a faliújságra is.
A rajzolás előtt beszélgettünk arról, szerintük mi is az optimizmus. Tavalyról sokan emlékeztek erre a fogalomra, hiszen folyamatosan a mindennapjainkban van a program lelkülete, mondanivalója. Az idén is nagyon jó gondolatok születtek, és ami a számomra megnyugtató volt, már nem a vírusról, a betegségről beszéltek a gyermekek. Egy kis ízelítő:
– idén már biztos nagy hó lesz, nem úgy mint tavaly
– ebben az évben valahogy mindenki jókedvűen jön oviba
– remélem sok barátom lesz a suliban is
Mindenki mondott 1-1 olyan jó dolgot, ami aznap történt vele. Ez egy kicsit kapcsolódott az előző hónaphoz, de nem bántuk, mert így is nagyon jó beszélgetés kerekedett.
Természetesen elkezdett esni az eső, ami jó lehetőség volt arra, hogy megbeszéljük, hogy tulajdonképpen MILYEN JÓ, hogy esik, hiszen……és itt megint nagyon jó gondolatok születtek.
A rajzolás előtt beszélgettünk arról, szerintük mi is az optimizmus. Tavalyról sokan emlékeztek erre a fogalomra, hiszen folyamatosan a mindennapjainkban van a program lelkülete, mondanivalója. Az idén is nagyon jó gondolatok születtek, és ami a számomra megnyugtató volt, már nem a vírusról, a betegségről beszéltek a gyermekek. Egy kis ízelítő:
– idén már biztos nagy hó lesz, nem úgy mint tavaly
– ebben az évben valahogy mindenki jókedvűen jön oviba
– remélem sok barátom lesz a suliban is
Mindenki mondott 1-1 olyan jó dolgot, ami aznap történt vele. Ez egy kicsit kapcsolódott az előző hónaphoz, de nem bántuk, mert így is nagyon jó beszélgetés kerekedett.
Természetesen elkezdett esni az eső, ami jó lehetőség volt arra, hogy megbeszéljük, hogy tulajdonképpen MILYEN JÓ, hogy esik, hiszen……és itt megint nagyon jó gondolatok születtek.
Az optimizmus jegyében telt a hónapunk.
Értelmeztük a szó jelentését, példákat gyűjtöttünk arra, hogyan tudjuk ezt gyakorolni. Internet böngészőjét használva kerestünk meg az optimista személyek jellemzőit, derűlátással kapcsolatos példákat meséltek tanítványaim a saját életükből. Szintén internetről kerestünk idézeteket az optimizmussal kapcsolatban.
Winston Churchill szavaiban találták a gyerekek a legpontosabb magyarázatát az optimizmus fontosságának:
„Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget; egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget.”
Azt a célt tűztük ki, hogy megpróbálunk ezentúl jobban figyelni arra, hogy derűlátással éljük napjainkat!
Rímeket is faragtak a gyerekek, mert a lehetőségek közül, a kiválasztott feladat a versírás volt. Csoportban dolgoztak, az alábbi verset sikerült közös munka eredményeképpen megírni:
Optimista osztály
Optimisták vagyunk mi,
Szeretünk dolgozni, tanulni.
Együtt lennünk boldogság,
Lelkünkben nagy a vidámság.
Minden reggel mosolyogva ébredünk,
Boldogok vagyunk, mikor az iskolába érkezünk.
Mosolyog minden gyermek és a tanító néni,
Könnyű ilyen jó társaságban vidámnak lenni!
Angol órán kapcsoltam össze a ‘ Szituációs játék’ című feladatot a ‘Nyelvtanulás’ témakörrel. Mivel már 4. éve tartok Boldogságórákat ebben a csoportban, könnyen megoldották a feladatot.
Videó felvételeket nem készítünk az osztályban, mert visszaélés miatt fegyelmi ügye volt 2 tanulónak néhány éve. Ez egy érzékeny kérdés az osztályban, emiatt a párbeszédet írott formában készítették el, majd előadták, rögzítés nélkül.
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium,Kollégium és Általános Iskola
Készítettünk egy szemüveget maguknak, melyen a szereteten keresztül nézünk a világba és igyekszünk optimistán látni az életünket.
Három montázst is készítettek a gyerekek csoportmunkában,, mert nagyon megtetszett nekik a feladat. Nem csak boldog emberek, hanem állatok is szerepelnek az alkotásainkon, hiszen az ő “optimizmusuk” példamutató lehet számunkra.
Három montázst is készítettek a gyerekek csoportmunkában,, mert nagyon megtetszett nekik a feladat. Nem csak boldog emberek, hanem állatok is szerepelnek az alkotásainkon, hiszen az ő “optimizmusuk” példamutató lehet számunkra.