Hős vagy!
Az optimizmus gyakorlása
Megbeszéltük, mit értünk az optimizmus kifejezés alatt. Boldogító erősségek kártyával dolgoztunk. Mindenki húzott kártyát és jellemezte, hogy az adott erősség hol, mennyire jellemzi az életét.
Az október hónap témája az optimizmus volt.
A foglalkozás elején megismerkedtünk a nyugtató „Csillaglégzés” relaxációs technikájával, majd a témát a Szomorú Szilárd – Boldog Blanka játékkal vezettem be. Két csoportra osztva a gyerekeket, igyekeztünk az éppen aktuális szomorú csapatot megnevettetni.
A témához kapcsolódóan A két béka c. mesét választottam, melynek üzenete, hogy bármilyen nehéz helyzetbe is kerülünk, soha nem szabad feladni, mert a legreménytelenebb helyzetekben megérkezik a segítség, és ha pozitívak tudunk maradni, minden jóra fordul.
Ezt követően minden gyermek kapott egy mosolygós (optimista) és egy borulátó, szomorú arcot ábrázoló emojit. Ezek felemelésével kellett jelezniük, hogy a példamondatokban szereplő gyerekek optimisták vagy pesszimisták.
(Pl: Ha iskolás leszek, biztosan sok piros pontot fogok kapni!
Beteg vagyok, most nem mehetek oviba, de gyorsan meggyógyulok és hamarosan újra játszhatok a barátaimmal.
Holnap lesz az oviban a futóverseny, de szerintem én leszek az utolsó!
Összevesztem a barátommal, soha többé nem fog már játszani velem.)
Az optimizmus fogalma még nehezen értelmezhető volt számukra, de a szituációs játékokban már egyértelműen meg tudták különböztetni az optimista és pesszimista szemléletet.
Ezt követően mindenki választhatott egy mosolygós, optimista gyermeket ábrázoló színezőt. Ezt kiszíneztük, majd elkészítettük a közös „optimista tablónkat.”
A foglalkozást egy mozgásos szobor játékkal zártuk le a Pozitív mondóka dalára. Minden alkalommal dobtunk egy kockával, amely különböző érzelmeket ábrázolt. Ennek megfelelő szoborrá kellett változniuk a zene megállításakor.
Boldogságóra program megvalósítása az összevont 2-3. osztályban
Idén októberben-az optimizmus hónapja jegyében tevékenykedtünk.
Az osztály életében napi szinten van jelen a jókedv, a jó hangulat. A tanulók
aktívan, érdeklődve vettek részt a tevékenységekben, jól érezték magukat,
amit az órák végén megbeszéltünk.
Az októberi boldogságórákon sok vidám feladatot oldottunk meg. Így közös
csoportmontázst készítettünk a tanulók kezeiből amelyeket szívecske formára
ragasztottunk. Ezt ki is helyeztük az osztályteremben. Humoros meséket
dramatizáltunk, őszi babafigurát készítettünk melyet elhelyeztünk iskolánk
bejáratához. Látogatást tettünk egy közeli almáskertbe, ahonnan sütőtököt is
kaptunk, melyet közösen festettünk ki. Nevetős társasjátékokat játszottunk,
amit nagyon élveztek. Smile ábrákat válogattunk. Interaktív asztalon vicces
feladatokat oldottunk meg. Az optimizmus tanulóink számára a jó hangulatú
tanórákat, a sok nevetést, jókedvet, a pozitív dolgok kiemelését, megélését
jelenti.
A foglalkozást Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalának meghallgatásával kezdtük. A gyerekek boldogan táncoltak, énekeltek, hiszen többen ismerték már a dalt. A mese meghallgatása után megbeszéltük, kinek mit jelent az optimizmus, mindenki elmesélte, mitől szokott vidám vagy szomorú lenni. Ezután az udvaron falevélangyalt készítettünk. A gyerekek örömmel hemperegtek a zörgő falevelekben.
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Optimista szavakat, kifejezéseket gyűjtöttünk.