Az optimizmus gyakorolása minden ember életében nagyon fontos, különös tekintettel a gyerekekre. Egyre többet foglalkozunk azzal, hogy miért is fontos optimistának lenni és pozitívan gondolkodni. Miután pontosan megbeszéltük a feladatot elkezdtük azt együtt megvalósítani. Az optimizmus gyakorlásának feldolgozása során a gyerekek nagyon jól érezték magukat, lelkesek voltak. Végül mindenkinek sikerült meghajtogatni az optimista sünit.
Az optimizmus gyakorlása
A 7.o. optimista képkeretet alkotott, ahonnan minden kissé pozitívabban látszik.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk az optimizmussal.
Közösen és egyenként kis sünikké változtunk. Elbújtunk az “avarba”. Beszélgettünk miért tesznek így az állatok, mit csinálhatnak, mit mondhatnak.
Végül egy nagy levél kupac alá gömbölyödtünk. Élveztük a közös játékot.
A havi boldogságórákat relaxációval kezdtük. Egy interaktív saját tananyag segítségével próbáltam az elsős gyerekeknek megmagyarázni az optimizmus, pesszimizmus fogalmát. Közösségi játékokat játszottunk, pl. Mit vinnél magaddal egy optimista szigetre? Énekeltük a hónap dalát. Szemüveget készítettünk, melynek egyik felére optimista, másik felére pesszimista képet rajzoltak a gyerekek.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek megálmodták és lerajzolták azokat a ruhákat, cipőket és kiegészítőket amelyeket viselve jobban éreznék magukat a mindennapokban.
Október az optimizmus jegyében telt. Játékokkal, feladatokkal gyakoroltuk a pozitív szemlélet megerősítését.
A végén közösen jó tanácsokat fogalmaztunk meg: hogyan is legyünk optimisták, hogyan kezeljük pozitívan az elénk gördülő akadályokat.
Októberben az optimizmus témakörét dolgoztuk fel a gyerekekkel. Az optimizmus a reális önképre, az önbecsülésre, valamint az önbizalomra épít, ezért igyekeztem a foglalkozást úgy felépíteni, hogy ezek a területek fókuszba kerüljenek. A foglalkozást „Az én hangom” nevű relaxációs gyakorlattal kezdtük. Maci csoport lévén a maci szóból az „i” hangot hangoztattuk hosszabban. A gyerekek szívesen vettek részt a gyakorlatban, mindenki igyekezett a legtöbb ideig hangoztatni az adott hangot. „Kicsi vagyok én, majd megnövök én, én leszek a legboldogabb a Föld kerekén!” című mondókával hangolódtunk tovább a témára, amelyet mozdulatokkal is kísértünk. Ezután két alapérzelemmel játszottunk a két síkbáb segítségével, amelyeket Szomorú Szilárdnak, illetve Boldog Blankának neveztünk el. A felmutatott arcot kellett utánozni a gyerekeknek, amit nagy átéléssel valósítottak meg. A gyerekek közti pozitív kapcsolatot tovább mélyítettem a tükörjáték segítségével, amely hatott a reális önbecsülés megalapozására is. Kiscsoport lévén nem vártam el a gyerekektől, hogy ők mondjanak egy pozitív jelzőt, helyette inkább mindketten belenéztünk a tükörbe és az „Én szeretlek téged” mondatot mondtam el nekik. A gyerekek reakciója leírhatatlan volt. Többen mosollyal jelezték, hogy mennyire jólesett nekik ez a mondat és egy igazán meghitt, szeretetteljes légkör alakult ki. Ezután egy távcsőbe néztünk, hogy alaposabban megnézzük a körülöttünk lévő világot, egyszerre csak egy dologra figyelve. Erre az alkalomra a „Tanmese az optimizmus erejéről” című mesét választottam, amit nagy érdeklődéssel hallgattak meg a gyerekek. A foglalkozást egy közös körtánccal zártuk, amit Bagdi Bella Pozitív gyermek vagyok című dalára jártunk egy színes gumikötél segítségével. Érdeklődőek voltak a gyerekek, szívesen vettek részt a foglalkozáson. A mesét és a játékokat azóta a gyerekek kérésére többször is elővettük.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Optimizmus gyakorlása az 1c osztályban
Jómadarkák
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Optimizmus gyakorlása az 1c osztályban
Jómadarkák 🙂
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Optimizmus gyakorlása az 1c osztályban