Avar találkozó
Az optimizmus gyakorlása
Óra eleji meditációt követően, motiváló idézeteket tekintettünk át, mindenki úzott egyet, amit átadhatott egy osztálytársának, jókívánságként. A z idézetek jelentéseinek megbeszélése után mindenki elkészítette az „optimista szemüvegét”, amit viselve minden jónak tűnik. Az órát beszélgetőkörrel zártuk, ahol tanácsokkal láttuk el egymást, mi mindent lehet vinni a mindennapi rutinunkba, hogy jobb angulatban teljenek napjaink.
Boldogságóra október: optimizmus
Mivel most új osztályt kaptam, igyekeztem új feladatsorokat is kitalálni. eddig sokat dolgoztam kártyákkal (OH) és mesékkel, most újítottam egy kicsit:
1.Rajzolásos feladat: Mi van benned rajzold le! Engedd, hogy a kezed irányítson!
Majd reflektáltak a tanulók, hogy mi volt bennük a rajzolás során, vagyis milyen gondolatok és érzések jelentek meg bennük:
vágyak és célok, fáradtság, egy személy, aki fontos nekik, holnap péntek, szombaton születésnapja lesz, célhoz vezető utak, volt 2 tanuló, akinél semmi sem jelent meg, de a célok több embernél.
2. Kádár Annamária: Valódi példaképek c. kötetből olvastam fel az osztálynak Vecsei H. Miklós életét, majd utána megnevezték a tanulók, hogy milyen gondolatok ébredtek fel bennük a történet kapcsán: Az alábbi vélemények születtek:
2 tanuló like jelet mutatott
tetszett nekik, hogy a szereplő bizonyítani akart
motiválata őket a történet
a fiú tanult a hibájából, ezt több tanuló is megemlítette
nem a többséget követte
küzdött és másnak is segített
lerakta a telefont
Sherloch Holmes idézete tetszett egy tanulónak: „Az ördög a részletekben rejlik”
telefonos volt és tett ellene
volt, aki látta a szereplőt színházban Nemecsek Ernőként
3. Majd felolvastam nekik Az optimista hitvallást, amit már hallottam Bagdi Bellától
„Ígérd meg magadnak, hogy..”
Nagyon tetszett a tanulóknak.
4. Majd könyvjelzőt kapott mindenki, amit az előző osztályomba járó fiútól kaptam jutalmazás céljából. A 4 féle könyvjelzőn idézet volt, amit felolvasott egy-egy tanuló. a könyvjelzőket az irodalmi szöveggyűjteménybe tettük. Ha bármikor elolvassák az idézetet, eszükbe jut majd az óra.
A gyerekekkel optimista és pesszimista napszemüvegeket készítettünk különböző élethelyzetekre, hogy a gyerekek megértsék, életszemléletünktől is függ, hogyan értékeljünk az utunkba kerülő nehézségeket.
Az Állatok Világnapján ellátogattunk egy közeli kutyamenhelyre a Mancs a Szívben Állatvédő Egyesülethez. Vittünk a kutyusoknak kutyatápot és két kutyát elvihettünk sétálni is a közeli parkba. A menhelyen vegyes érzéseink voltak, de örültünk, hogy mi is segíthettünk egy kicsit az ott élő állatokon. Az állatvédelmi témahét keretein belül csatlakoztunk egy jó kezdeményezéshez, melynek célja, hogy az állatvédelemre és felelős állattartásra hívja fel a figyelmet. Hiszek az állatvédelem-pedagógiában! A jövő állatbarátai a mai osztálytermekben nőnek fel. Az állatvédelem-pedagógia a gyermekek számára a természettel és az állatokkal való kapcsolat mélyítését jelenti. Általuk megtanulhatjuk a fenntartható és empatikus életmód alapjait, melyekre a jövőnk épülhet.
Hiszem, hogy az állatszerető gyermekekből állatszerető felnőttek válnak.
Azt hiszem, visszatérő kutyasétáltatók leszünk. Ezen a boldog, optimista napon közösen töltődtünk: ők is, mi is.
Zsófia Anna Krajnyákné Greutter
Tanulók nagy örömmel vettek részt a foglalkozáson. Megértették, ha pozitívan vélekedünk, akkor jó irányba fordíthatjuk az eseményeket. Kreatív feladatként optimista, számukra örömteli ruhát terveztek, divatot teremtve. Készítettek egy képkeretet, amit kidíszítettek és örömmel mosolyogtak rajta keresztül.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Éld meg a jelen pillanatát!
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Éld meg a jelen pillanatát!
Elvarázsoltam az osztályt kis békákká. Majd felolvastam a mesét az optimizmus erejéről. Megbeszéltük, ezek után magunkra vetítettük. Mindenki kapott egy kis békát, amit maga színezett, vágott így megalkotta Önmagát. A békák elkészülte után mindenki a mese és a megbeszéltek alapján elhelyezte Önmagát a számára legoptimálisabb helyre. Óra végén visszaváltoztattam az osztályt és kértem, hogy ne csak békaként, hanem az életben is legyenek ilyen optimisták.
Nagyon élvezték és örömmel beszélgettek és készítették.