Márciusban a témánk az „apró örömök adása-kapása” volt. Megbeszéltük a diákokkal, hogy mindenben találhatunk apró örömöt. A hétköznapokban számtalan örömforrást találhatunk. A körülöttünk lévő világban szüntelenül rácsodálkozhatunk olyan dolgokra, amik boldogságot okoznak nekünk. Jó érzés értékelni a mindennapi apró örömöket és élvezni azokat.
Beszélgettünk arról is, hogy általában mi okoz örömet a diákoknak és éppen akkor, a jelenben minek örülnek. Nagyon szeretnek együtt lenni családjukkal, barátaikkal.
Elolvastuk A tizenkét hónap című mesét. Minden évszak minden érzékszervünkre hat. Lerajzoltuk a kellemes dolgokat. Kimentünk az iskola udvarára és megcsodáltuk a kora tavaszi természetet.
Meghallgattuk Vivaldi: Tavasz című művét.
A második foglalkozáson az apró örömök ajándékozásával foglalkoztunk. Összegyűjtöttünk párat – megcsiklandozni valakit, átölelni valakit hosszasan, egy barátot felhívni, színezni egy képet, éjszaka csillagokat nézegetni.. Az iskolában sokat nevettünk!
Márciusban ünnepeltük a Down-világnapot az iskolában. Felemás sütiket sütöttünk.
Apró örömök élvezete
Márciusban a témánk az „apró örömök adása-kapása” volt. Megbeszéltük a diákokkal, hogy mindenben találhatunk apró örömöt. A hétköznapokban számtalan örömforrást találhatunk. A körülöttünk lévő világban szüntelenül rácsodálkozhatunk olyan dolgokra, amik boldogságot okoznak nekünk. Jó érzés értékelni a mindennapi apró örömöket és élvezni azokat.
Beszélgettünk arról is, hogy általában mi okoz örömet a diákoknak és éppen akkor, a jelenben minek örülnek. Nagyon szeretnek együtt lenni családjukkal, barátaikkal.
Elolvastuk A tizenkét hónap című mesét. Minden évszak minden érzékszervünkre hat. Lerajzoltuk a kellemes dolgokat. Kimentünk az iskola udvarára és megcsodáltuk a kora tavaszi természetet.
Meghallgattuk Vivaldi: Tavasz című művét.
A második foglalkozáson az apró örömök ajándékozásával foglalkoztunk. Összegyűjtöttünk párat – megcsiklandozni valakit, átölelni valakit hosszasan, egy barátot felhívni, színezni egy képet, éjszaka csillagokat nézegetni.. Az iskolában sokat nevettünk!
Márciusban ünnepeltük a Down-világnapot az iskolában. Felemás sütiket sütöttünk.
A foglalkozást relaxációs zenével egybekötött, pár perces relaxációval kezdtük, majd feltettem a kérdést, hogy ki minek örülne most a legjobban. Természetesen számos tárgyakkal/ajándékokkal és ételekkel kapcsolatos választ kaptam. Ezután felolvastam egy listát, és arra kértem a gyerekeket, hogy amikor valami olyan elnevezést hallanak, ami jó érzéssel tölti el őket, akkor tegyék fel a kezüket. Élvezettel játszottak és kíváncsian nézték, hogy a közösségből ki szereti még ugyanazt a dolgot mint ők (frissen nyírt fű illata, madárcsicsergés,ölelés, alvás stb.). A játék után felolvastam nekik A tizenkét hónap című mesét, majd arról beszélgettünk, hogy miért kapott büntetést a jó ember szomszédja, megérdemelte-e, mit érezhettek a hónapok, mikor a szavait meghallották; ezt követően közösen folytattuk a mesében megkezdett élvezetes dolgok sorolását hónapokra bontva. Végül minden gyermek elkészítette a maga apró örömök befőttjét. Arra biztattam őket, hogy minél több dolgot próbáljanak összegyűjteni és elraktározni a befőttbe 🙂 A foglalkozás végén mindenki mesélt a saját örömbefőttjéről, majd meghallgattuk a hónap dalát.
Abban a pillanatban, amikor figyelmet szentelünk akár egy fűszálnak, egy darázsnak, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik a környezetünk.
Csoportosan versenyeztünk, kreatív projektfeladatokat készítettünk.
A házi kedvencek bemutatása és a darázsgarázs tervezése, kivitelezése boldogságfokozó ereje leírhatatlan volt.
A poszteren szerepeltek adatok és rövid leírás a kedvencekről. Fényképekkel, rajzos illusztrációkkal színesítettük.
A garázs tervezéséről, elkészítéséről élménylapot készítettünk. Kerültek rá fényképek, rajzok azokról a rovarokról, amik várhatóan majd használni fogják az alkotást.
Újra használtuk a pozitív gyerek vagyok kártyákat. Új megerősítő kártyát is terveztek a gyerekek, amit hazavittek és családtagjaikkal beszélgettek róla.
Beszélgetőkör
Mesére hívó mondóka
Mese: A csokitojás születése
Vizuális tevékenység:Piros tojások díszítése ragasztással
Szabad mozgás zenére:Imádok élni
Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson?
Apró örömök téma feldolgozása során a gyerekek gondosan megtervezték saját szigetüket, ahol minden elérhető,mely boldog pillanatokat szerezne számukra. Elképzeltek Cukor-szigetet, Minecraft-szigetet, Játszóház-szigetet. Szüleik számára is terveztek kikapcsolódási lehetőségeket.
A téma bevezetését a hónap dala meghallgatásával kezdtük. Megbeszéltük az öröm fogalmát. Minek lehet örülni és minek nem. Beszélgetőkörben minden tanuló átgondolta és választ adott a kérdésre: Számodra mi okoz örömöt? Ezt követően társítottuk az alábbi dolgokhoz: Számodra mi okoz örömet a családban/az iskolában/az udvaron/a természetben/a játszótéren, stb.? Képeket mutattam a gyerekeknek és megbeszéltük mi lehet az öröm forrása, honnan ered a képen látható személy boldogsága. Összegyűjtöttük, hogy a márciusi hónapban mi okozott számukra örömet: osztálykirándulás, közös éneklés, filmnézés, közös játék, játszótéren töltött idő, új dolgok megtanulása. Az óra végén számukra kedves, örömet okozó kedvelt tevékenységeket végeztünk.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Székhely Óvoda
Mi van a terítő alatt?
Melyik hangszert hallod?