Foglalkozásterv 7. –Apró örömök élvezete
Boldogságóra vezetője:
Faragó-Flaskay Szabolcsné
Monori Tesz-Vesz Óvoda, 2023/2024
Katica csoport, vegyes korcsoport
Szervezési feladatok csoportszoba előkészítése:
-fagyizás külső helyszínen, gluténmentes jégkrém biztosítása a glutén érzékeny kislánynak
-Örömséta kirándulás leszervezése, papír zsebkendő, váltóruha a kicsiknek, ivóvíz
-a vendéglátónak (egyik társuk sni, elfogadását segíti, hogy ellátogatunk hozzá és más környezetben találkozhatnak) rajzok készítéséhez színes ceruzák, papír, zsírkréta
Ráhangolás:
-Munkafüzet 55. oldalán található feladat megoldása
-Miért szeretem Alexet –rajz készítése
Relaxáció:
Tavaszi szél vizet áraszt című dal eléneklése
Kicsi vagyok én
Majd megnövök én
Én leszek a legboldogabb
A Föld kerekén
Majd elmesélem Bezzeg Anna: Újra együtt című meséjét.
Reflektálás:
Hogy segíthetünk azoknak, akiknek valamelyik érzékszervük nem jól működik? (érzékenyítés)
Majd Örömséta, fagyizás, ellátogatás Alexékhez.
Téma továbbadása:
– munkafüzet 54. oldalán található apró örömök jelének színezése, otthoni feladatmegoldás
Felhasznált irodalom
• Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva:
Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek,
3-6 éveseknek
• Bagdi Bella – Bezzeg Andrea:
Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet
3-6 éveseknek
Apró örömök élvezete
Szoborjátékkal be kellett mutatni, hogy kinek mi okoz apró örömöt a mindennapokban. Után a többiek megpróbálták kitalálni, hogy ki mit jelenít meg.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 7. osztályosai helyzetgyakorlatokban próbálták ki a már gyakorolt és elsajátított technikákat.
Az anyukákat leptük meg a gyerekek által késztett ajándékokkal, dallal, verssel, öleléssel.
APRÓ ÖRÖMÖK
A foglalkozást egy relaxációs játékkal indítottuk. Párban egymással szemben álltak a gyerekek, és együttes mozgással jobbra-balra lendítették a karjukat. Ritmikus mozgásra törekedtünk, majd próbálkoztunk azzal is, hogy lendítésekkor a karokra helyezett kendőknek nem volt szabad leesniük. A témára mondókázással hangolódtunk. A párok egymással szemben ülve játszották el a Sűrű erdő… mondókát, simogatva, csiklandozva egymást. Nagyon élvezték ezt a játékot, párcserével több alkalommal is eljátszottuk.
A téma feldolgozásához a Szemfüles érzékszervek mesét választottam, Ezt követően arról beszélgettünk kinek mi tudja egy szomorúbb napját szebbé varázsolni, milyen örömök tehetnek boldoggá minket. A nagyobbak már sokkal inkább el tudtak vonatkoztatni a tárgyaktól, többen is említették, hogy apró öröm számukra a közös játék a barátokkal, sütikészítés anyával, horgászat apával, sőt egy ölelés is felvidíthatja szomorúbb napjaikat.
Így egy ölelős játékkal folytattuk a foglalkozást, aki úgy érezte, hogy szeretné valaki napját még szebbé tenni, megölelhette egyik társát. Szerencsére mindenki úgy érezte, hogy adni jó.
Ezt követően elkészítettük „az apró örömök kincsesládáját.” Csillogó papírból vágtuk ki a kincseket, melyekre ráírtuk a minket boldoggá tevő dolgokat, majd ezeket felragasztottuk a közös kincsesládánkba.
A foglalkozás lezárásaként ellátogattunk a Lógó orrúak városába. A gyerekek nagyon élvezték ezt a játékot, mindenki szerette volna magát jókedvre-derítőként is kipróbálni.
Tantárgyi napokon Iskolánk minden tagozata valamilyen vetélkedőt hirdet meg, ahol a tagozat minden évfolyama, minden osztálya részt vesz. Igazodva a Boldog Iskola címhez, és iskolánk egyházi jellegéhez, a pedagógia tagozatosok az éven egy nagy puzzle-t készítettek. A puzzle egy- egy darabját kapták meg az osztályok, erre kellett felírni, megrajzolni, a feltett kérdésre a saját válaszokat. A kérdés: „TE MIBŐL MERÍTESZ ERŐT”
Osztályom ötleteit előzetesen egy Boldog Óra alkalmával gyűjtöttük csoportba, ez került a mi puzzle darabunkra.
Szikszai György Református Általános Iskola
Mivel városi iskola vagyunk, egy közeli tanyára való kilátogatás nagy élvezetet jelentett a gyerekeknek. Először nem hittek nekem, végül rájöttek, hogy okos telefon és tv nélkül is remekül érezheti az ember magát. Ráéreztek, hogy az állatok, a természet közelsége és az egyszerű játékok is tökéletesen jól el tudják szórakoztatni őket.
Csoportjaink heti rendszerességgel zajlottak, melyek során minden témát legalább 2-3 különböző alkalommal, más-más játékos feladatokkal vezettünk be a kicsik számára. Az apró örömök élvezete teljesen a mindfulness szemléletében zajlott, ehhez a gyermekek mind az 5 érzékszervét segítségül hívtuk különböző ingerek nyújtásával. Nagyon élvezték ezeket az alkalmakat, melyeket részben dokumentáltunk is.
A 9.C osztályosok megtervezték a „Jobb Veled a Világ ” bolygó ünnepnapját.