Minden gyermek „végigsétált” a maga hála-hídján, majd
apró örömeinkből postaládát készítettünk, ahová a diákok bedohatták, milyen öröm érte őket.
Az év végi foglalkozáson ezeket megnézzük.
Apró örömök élvezete
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Március- Apró örömök
Az öröm megélése a pozitív pszichológia egyik fontos fogalma. A jelen pillanat átélése minden csodát magában rejt. Az 5 érzékszerv által nyújtott kellemes érzetek,az eső illata,a napsütés épp olyan kedves pillanat lehet a szívünknek ,mint egy szülinap vagy egy kirándulás egy szép dal,mese vagy bármi ami mosolyt csal az arcunkra.
Góliát es Pirinkó meséje még közelebb hozta az apró örömök megértését. Az udvaron ezután apró kedvességeket örömöket fedeztunk fel🙂
A március havi boldogságórás tevékenységünk a Boldogság Világnapjának megünneplésével valósult meg. Elképzeltük, hogy van egy bolygó egy messzi-messzi galaxisban, amit Jobb Veled aVilág bolygónak hívnak. A Jobb Veled a Világ bolygó legnagyobb ünnepe a március 20, a Boldogság napja! A bolygólakók az egész napot az apró örömök élvezetének szentelik, méghozzá úgy, hogy a gyerekek találják ki az ünneplés tevékenységeit. Ezért az óvoda összes gyermeke összegyült az intézmény előterében, és közös tánccal ünnepeltük ezt a nevezetes napot.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Új megjelenési móddal próbálkoztunk márciusban. A Boldogság világnapján az iskola Facebook oldalán egy felhívást tettünk közzé. Daniel G. Amen A boldogság egy szokás című könyvében kifejti, hogy a boldogságot nem várni kell, hanem megszerezni. Szerinte néhány, az elménket befolyásoló trükkel harminc nap alatt harminc százalékkal boldogabbak lehetünk anélkül, hogy jelentősen változtatnánk életkörülményeinken. A Nők Lapja idei 4. számában lévő cikk alapján mutattunk harminc ötletet.
A tanulók az ajánlott idézetekből Sadhguru idézetét választották.
Elkészítettek közösen egy plakátot, melyen egy papagáj szerepel. Ezt ők választották az internetről keresgélve. Egyikük lemásolta és mindenki egy-egy részét festette.
Véleményük szerint a madarak maguk az apró örömök, főleg, hogy tavasszal újból hallani a hangjukat, ahogy csiripelnek.
Erzsébethelyi Általános Iskola
Elmondtunk, felsoroltunk sok-sok apró örömöt, amely naponta lehet az életünkben. Ezekből választva készítették el a gyerekek rajzaikat.
Relaxáció: Arcizomlazítás játékosan
A téma bevezetése: Örömleltár
A téma feldolgozása: Mi van a kendő alatt? – tapogatós játék (egy összerakhatós fa torta részei, gyertya, számjegyek) – ezért ma szülinapot fogunk ünnepelni. Kihívtuk az ünnepeltet, megkérdeztük hány éves, összeraktuk a tortát, aztán rajzoltunk/színeztünk az ünnepeltnek „ajándékot” amit hazavihetett.
A foglalkozás lezárása: Elénekeltük neki az Isten éltessen, boldog szülinapot című éneket
A téma továbbadása: Vonnd be az óvódát! – örömöleléssel
Márciusban a boldogságóra eleji relaxáció és a hónap dalának eléneklése után kértem a gyerekeket, hogy most ne csak írjanak az apró örömökről, hanem rajzban is örökítsék meg azokat a dolgokat, eseményeket, melyek boldoggá teszik őket. Végül ezekből a rajzokból montázst készítettünk.
A Tudni kell megállni című történet megismerése után szituációs játék következett. A Jó befogadása gyakorlathoz Bagdi Bella zenés meditációját használtuk. Házi feladatként interjúkészítést kaptak a gyerekek arra vonatkozóan, hogy családtagjaik milyen apró örömöket élnek át mindennapjaikban.
A csoportban gyakran jár a fogtündér, mivel sorra potyognak ki a gyerekek tejfogai. Azt is megünnepeljük, ha a hatéves oltás után valaki büszkén hozza a bátorságoklevelét. Ezek az apró örömök pozitívan formálják a közösséget.
A pici dolgok is képesek örömet hozni a mindennapokba. Kitöltöttük a feladatot: Pipáld ki ami rád is igaz.