
Apró örömök élvezete





A havi témában összesen két boldogságórát tartottunk.
Az első óra: elméletibb jellegű volt olyan szempontból, hogy az „öröm”-ről beszélgettünk, mint pozitív érzelemről és próbáltunk hozzárendelni más hasonló érzelmet is. Ezután próbáltunk olyan hétköznapi kis történéseket, eseményeket gyűjteni, melyek örömforrásként szerephetnek a gyerekek életében.Igy brainstroming formájában példákat mondtunk, hogy az elmúlt két hétben minek örültünk a legjobban.A bemelegítő gyakorlat után elolvastuk közösen és megbeszéltük a „Tudni kell megállni” című történetet, majd a gyerekek a csoportvezető irányításával kitöltötték egyéni elképzelésük szerint apró örömeiket, a Boldogságóra tankönyvben található 30-as örömlista segítségével.Legkedveltebb örömforrásként a 19-es szám volt a nyerő (a csokievés), ezért aztán a csoportvezető a gyerekekkel együtt elfogyasztott egy csokit közösen.
Következő lépésként az örömforrások és az érzékszervek közötti összhangot próbáltuk megtalálni (Boldogságóra könyvből, 83 oldal), majd az óra végén meghallgattuk közösen a „Ma rámtalál a boldogság” című dalt.
A második óra az „Apró örömök szigete” című feladat elkészítése volt. Mivel nálunk kis létszámú osztályok vannak így egy közös térképet készítettünk.Közösen rajzoltunk és színeztünk, ugyanis a csoportvezető is felrajzolta a táblára mindazt, amit a gyerekek ötletként megfogalmaztak.Miután lerajzoltuk és kiszíneztük örömszigetünket, megpróbáltunk előbb pozitív érzelmeket megfogalmazni, melyek a vidámsághoz, örömhöz köthetők. Miután elkészítettük a listát a pozitív érzelmeket a szigeten felrajzolt természeti jelenségekkel asszociáltuk.Igy született meg az öröm / vidám / jókedvű / szerelem hegy, de a reménység és a nyugalom fája is , a mosolygó homok, a játékos tenger. A borús égen feltüntetett felhő béke és derű jelzőt kapott.
Sikerült örömteli hangulatot teremteni.Köszönjük a lehetőséget !

A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódáskéntfelidéztük az előző hónapi tevékenység tematikáját, a Megküzdés Szivárványát. Ezt követte az Öröm-köröm feladat, amelynek során a gyerekek olyan tevékenységeket soroltak fel, amelyek örömet nyújtanak számukra, s mindezt beírtuk az adott körszeletbe.
A közös megbeszélés során, megbeszéltük, hogy miért fontos az apró örömök élvezetének gyakorlása, s mindez hogyan járul hozzá a boldogság eléréséhez. Majd különböző apró örömökről szóló állításokat olvastunk fel, és a gyerekeknek el kellett dönteni, hogy igazak rájuk ezek az állítások vagy sem.Megkérdeztük őket arról is, kinek melyik a kedvenc hónapja és milyen örömet adó tevékenység kapcsolódik hozzá.
A továbbiakban arról beszéltünk, hogy milyen érzékszervekkel rendelkezünk és ezeknek az érzékszerveknek mi a szerepük, mit tudunk a segítségükkel megtapasztalni. Majd mindezt egy egyszerű gyakorlat során érzékeltettük a gyerekekkel: különböző felsorolások közül ki kellett választani a kakukktojást, majd ennek megfelelően kiszínezni egy emberalak egy-egy szemét, fülét, kezét vagy száját, orrát.A gyerekek 2-es csoportokban dolgoztak, majd a kép kiszínezése után, megbeszéltük, kinek hogyan sikerült a feladatot megoldani, mi marad kiszínezetlen és miért.
A foglalkozás lezárásaként mindenki befejezte a következő mondatot: Örömöt jelent nekem, ha….
2-3. óra
A következő tanórán a mesékről beszélgetünk a gyerekekkel, majd ismertettük velük a Parti mesehősöknek című feladatot. Hosszas tanakodás után kiválasztottunk öt mesehőst, majd azt az egyet, aki, mint résztvevő beszámol a partiról. Ezután megbeszéltük, hogy milyen partin vesznek részt a mesehősök, ki lesz a házigazda, aztán az időpontot, a helyszínt, a menüt, a zenét és a játékokat.
A 3. tanórán közösen megírtuk a beszámolót egyik résztvevő szemszögéből, mintha már lezajlott róla. Majd még egyszer felolvastuk a beszámolót. A gyerekeknek nagyon tetszett ez a feladat, vidáman teltek el a tanórák.
Szöveg :
PARTI MESEHŐSÖKNEK
Süsü, a sárkány beszámolója
Egy szép decemberi napon egy meglepetés várt a postaládámban, Aladdin, egyik kedves barátom, meghívót küldött nekem. Szilveszterezni hívott Törökországba. December végén el is utaztam repülővel Törökországba és hamarosan megérkeztem egy csodálatos gyémántpalotához. A palota a Fekete-tenger partján állt és már messziről olyan szépen ragyogott, hogy a Napra lehet nézni, de a palotára nem. Aladdin a palota kapujában várt bennünket, s éppen akkor érkezett meg Hófehérke és a Hét Törpe is. Ahogy beléptünk a gyönyörű palota fogadótermében, megpillantottuk a Farkast, éppen egy finom koktélt iszogatott.
Aladdin köszöntött minket, majd mindannyian leültünk a csodálatosan megterített asztalhoz. Volt ott terülj-terülj asztalkám! Elfogyasztottuk a finom előételt, rákokat, kagylót, mindenféle tengeri csemegét, majd elkezdtünk beszélgetni. Hamarosan török zenészek léptek be a terembe és elkezdődött a táncmulatság. Fel is kértem Hófehérkét egy török táncra. Miután jól kitáncoltuk magunkat következett a vacsora: lencseleves töltöttkáposztával, majd a desszert. Aladdin mindenkinek egy kis csemegével kedveskedett, Hófehérke almás süteményt kapott, a Hét Törpe málnás palacsintát, a Farkas barackos malacsültet, én epret és málnát, Aladdin pedig baklavat.
Vacsora után folytattuk a táncot egy kis limbózással, fergeteges volt a hangulat. Éjfél körül Aladdin kihívott minket a gyönyörűen kivilágított kertbe és ott egy meglepetés várt bennünket. A fények kialudtak és hamarosan kezdetét vette egy fantasztikus tűzijáték. A tűzijáték után pezsgővel köszöntöttük az újévet és mindenki kapott egy kis ajándékot, Hófehérke egy aranyfésűt, a Hét Törpe hétmérföldes csizmát, a Farkas egy varázsgömböt, Aladdin egy aranyórát és én pedig egy varázspálcát. Mindannyian nagyon örültünk az ajándékoknak, sráadásként Aladdin megígérte, hogy másnap elvisz minket kirándulni varázsszőnyegén Isztanbulba.Az este további részében társasjátékoztunk, aztán hajnal felé elvonultunk szobáinkba és lefeküdtünk.
Így ért véget ez a fantasztikus szilveszteri parti. Megbeszéltük, hogy legközelebb találkozunk Hófehérke és a Királyfi esküvőjén.
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
Videó az 1.A mindennapi életének apró örömeiről 🙂


Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
Minden nap találunk valami örömöt! Ha a figyelmünket fókuszáljuk az öröm keresésre, rájövünk, hogy mennyi minden tesz bennünket boldoggá! Csak észre kellene vennünk! Ebben a hónapban ezt gyakoroltuk, aztán a végén megalkottuk a térképét annak a szigetnek, amit mi hoztunk létre! Örömet okozott nekünk ez a tevékenység!
