Videó az 1.A mindennapi életének apró örömeiről 🙂
Apró örömök élvezete


Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
Minden nap találunk valami örömöt! Ha a figyelmünket fókuszáljuk az öröm keresésre, rájövünk, hogy mennyi minden tesz bennünket boldoggá! Csak észre kellene vennünk! Ebben a hónapban ezt gyakoroltuk, aztán a végén megalkottuk a térképét annak a szigetnek, amit mi hoztunk létre! Örömet okozott nekünk ez a tevékenység!
Városközponti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek csoportokban dolgoztak. Saját elképzelésük és megegyezésük alapján készítették el a térképeket.
Osztályunk ebben a hónapban egy dobozban gyűjti az apró örömöket. Már az első napon sikerült mindenkinek több cédulát is beletenni. Hónap végére tele lesz a dobozunk!
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Megérkezett a tavasz! Nagyon örülünk! Alig vártuk! Készítettünk egy nagy csokor tulipánt, amibe belerajzolta mindenki a saját örömét.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Ebbe a ládikóba gyűjtjük azokat az örömöket, amelyeket ebben a hónapban megéltünk. Mindenki számára nyitott, tehet is bele levelet, és olvasgathatja a mások örömét.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Az apró örömök témában két boldogságórát tartottunk, melynek során az együttműködésre és az örömteli légkör megteremtésére törekedtünk.
Első tevékenységünk : az öröm szó megértéséről szólt, amelyet segítséggel körüljártunk a gyerekekkel.Ezután példákat fogalmaztunk meg méghozzá úgy, hogy minden gyerek elmesélte, hogy mi az, ami számára az apró örömöt jelenti.Többnyire a családban megélt apró örömökről beszéltek, de ilyen volt az utazás és a vendégvárás / fogadás is, ami örömforrásként szerepelt a gyerekek életében.Ezt követve a csoportvezető bejelentette az „Az apró örömök szigete” című feladatot.Közösen megfogalmaztuk, hogy milyen földrajzi elemeket tüntethetünk fel a térképen.Ilyen volt a hegy, völgy, de a patak, forrás, fák, virágok is. Élőlényeket azért tartottunk fontosnak rajzolni, hogy legyen élet is a térképen.Mivel a gyerekeknek nehezen megy a rajzolás is ezért előbb a táblán rajzoltunk közösen fákat, hegyet, bokrokat, amely egyfajta begyakorlás volt még mielőtt mindezt kartonpapírra rajzolták volna.
Második tevékenységünk : az apró örömök szigetének konkrét elkészítése volt.Első lépésben a csoportvezető felírta a kartonra a feladat címét, majd elhatároztuk, hogy ki mit fog megrajzolni.Igy a már begyakorolt természeti elemeket elkezdték a gyerekek megrajzolni.Először hegyet rajzoltak, utána minden gyereke megrajzolta a kedvenc fáját és bokrot.Miután elkészült a forrás és a patak megrajzolására került a sor, amelybe halakat és köveket rajzoltak a gyerekek.Hogy még színesebbé tegyük a térképünket füvet és virágokat is rajzoltak közösen, melyet a végén a csoportvezetővel közösen kiszíneztek.Miután elkészült a rajz minden természeti elemhez pozitív érzelmet próbáltunk asszociálni, így született meg a kacagó patak, boldogság – Nap, kaland és remények hegysége, vidám / játék / élmények / nyugalom fái, de az örömforrás és a csodák rétje is. A megnevezéseket Enikő tanárnéni írta fel a kartonlapra miután a gyerekek megnevezték.
A tevékenység közben meghallgattuk a „Ma rám talál a boldogság” című dalt is a gyerekekkel.Jó volt örömöket keresni és találni együtt.