Ki ne örülne, ha szépen süt a nap? Ugye milyen szép, ha látunk egy szivárványt? Ma reggel hallottam egy cinegét énekelni! Milyen kedvesen mosolyog rám az osztálytársam! Ha mindezt és még ezernyi apró örömöt nem veszünk észre, akkor sokkal szürkébb, barátságtalanabb a napunk. Mi elmentünk, és megkerestük az Örömök forrását, és körérajzoltuk azt, ami számunkra örömöt okoz. De sajnos nem volt elég nagy a lap… 🙂
Apró örömök élvezete
A március havi boldogságóránk témája az Apró örömök élvezete volt. Az óra elején arról beszélgettem a gyerekekkel, hogy mit jelentenek számukra az apró örömök. A példák felsorolása után megbeszéltük, hogy ezeket az apró örömöket mely érzékszerveinkkel tudjuk érzékelni. Ezután feladatlapon dolgoztak a gyerekek, amelyek az érzékszerveinkkel voltak kapcsolatosak.
Intézményünk Örökös Boldog Iskola révén a partneri kapcsolatot erősítve Boldog Óvodánkkal karöltve vett részt a programon. Először az óvoda udvarán az elsőseinkkel, illetve az ovisokkal ültettünk. Ezután átsétáltunk az iskola udvarára, ahol közel 400 fővel csatlakoztunk. Rövid tájékoztatót követően Agrár attasénk, illetve Zöld attasénk segítségével lelkesen ültettünk, locsoltunk. A gyerekek örültek a lehetőségnek, informálódtak a fenntartható jövőről. Együtt kertészkedtünk, együtt voltunk boldogok! A pozitív cselekvésen keresztül közösen tettünk lépéseket és vettünk részt egy világnézeteken túlmutató összefogásban azért, hogy Zöld Ország legyünk és maradjunk!
Összegyűjtöttük apró örömeinket és kis csoportokban posztert készítettünk.
Boldogságóra 8. osztály- Boldogsághormon receptje: márciusi napsütés, kellemes tavaszi meleg, egy osztályfőnöki óra, az iskola nagy udvara és kertje, jó társaság, mosoly, nevetés.
Boldogságóra – Apró örömök élvezete
“Az öröm abból ered, hogy valaki meg tudja látni azt, ami szép és jó az életben.”
A március havi boldogságóránk témája az apró örömök élvezete volt, amit egy közös pizzasütéssel tettünk különlegessé.
A gyerekek izgatottan vették ki részüket a munkából: közösen keverték be a tésztát, nyújtották, majd gazdagon megszórták sajttal és sonkával.
A legnagyobb öröm mégis az volt, hogy nemcsak magunknak készítettük a pizzát, hanem az iskola összes tanulóját is megkínáltuk belőle. Az önzetlenség, az alkotás öröme és a közös munka mindenkit boldoggá tett.
Együtt dolgoztunk, együtt ettünk – és együtt éltük meg az apró örömök varázsát.
Jó volt látni, ahogy a gyerekek büszkén kínálták a saját készítésű finomságot.
A nap során megtapasztaltuk, milyen örömet adhat egy közös tevékenység, hogyan válhat az egyszerű sütés igazi élménnyé, és hogy az önzetlenség és megosztás milyen boldoggá tehet bennünket.
Ez a délután megmutatta, hogy a boldogság sokszor egyszerű, közös pillanatokban rejlik, és egy szelet pizza is lehet a szeretet és az öröm kifejezője.
Figura Tünde
napközis nevelő
Kiskunmajsa, 2025. 03. 07.
A témát relaxációval kezdtem. Megbeszéltük, hogy mi az öröm. Mi esik jól nekünk. A mese elmondása után a témát irányított kérdésekkel dolgoztam fel. Zárásként kiszínezték a gyerekek Góliát és Pirikó színezőjét. Közben a témához kapcsolódó dalt lejátszottam a telefonomon.
A témát relaxációval kezdtem. Megbeszéltük, hogy mi az öröm. Mi esik jól nekünk. A mese elmondása után a témát irányított kérdésekkel dolgoztam fel. Zárásként kiszínezték a gyerekek Góliát és Pirikó színezőjét. Közben a témához kapcsolódó dalt lejátszottam a telefonomon.
A gyerekekkel az apró örömök élvezete kapcsán a lazító gyakorlatok után megbeszéltük kinek mit jelent az apró örömök. A példák után megbeszéltük, hogy ezeket az apró örömöket mely érzékszerveinkkel tudjuk érzékelni. A felsorolás után minden gyermek kapott képeslapokat, melyek ételeket, élőlényeket, állatokat, helyeket ábrázoltak.Ezt követően az „Érzékszerveink” (2. sz. melléklet) kitettem az asztal közepére és arra kértem a gyerekeket, hogy a képeslapokat helyezzék el a megfelelő érzékszervek mellé. Ezt követően a gyerekek szemét bekötöttem sállal és különféle fűszereket, illóolajokat kellet kitalálniuk, illetve növények hangjai alapján, hogy melyik növény lehet. A gyerekeknek meséltem az öt szeretet nyelvről, példákon keresztül mondtam el, melyik mit jelent. Aztán „az Öröm forrása” című mesét olvastam el nekik, közben ők a munkafüzetből kifénymásolt oldalait színezték ki vagy oldották meg a feladatot. A végén Bagdi Bella „Imádok élni” című számára táncoltunk.
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A havi foglalkozásunk az Imádok élni c.dal meghallgatásával kezdtük.Sokat beszélgetünk arról,hogy kinek mi okoz örömöt,milyen apró dolgok.Visszanéztük az ovis csoportba feltöltött képeket és elmondhatták,hogyan érezték magukat a kép készítésekor.Nagyon élvezték a tapogatós játékot,majd megbeszéltük az érzékszervek fontosságát is.A feladatlapok színezése után még újra meghallgattuk az Imádok élni c. dalt,amelyre kedvükre mozoghattak.