
Apró örömök élvezete




A gyerekek nagyon élvezték ezt a témát. Nagyon sok Jó hír íródott, melyekből válogattunk egy oldalra valót.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Helyszín: M. 19., 116-os tanulószoba
Téma: Az apró örömök élvezetének jelentősége
Foglalkozásvezető:
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
A relaxációs gyakorlat után eljátszottuk az „Örömölelés” játékot (kézikönyv 174.old.), majd beszélgettünk arról, ki, minek örül most legjobban. Le is rajzolták, és elhelyeztük a faliújságon az Örömgyűjteményünket. Munka közben Bagdi Bella Imádok élni c. dalát hallgattuk.

Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Az „Örömölelés” játék többszöri eljátszása után beszélgettünk a gyerekekkel arról, milyen örömök érték őket reggel óta. Aki tudott mondani valamilyen örömteli dolgot, hozzátehetett az örömlánchoz egy szemet. Végül megnéztük, milyen hosszú láncot tudtunk készíteni a sok kis örömteli érzés nyomán.
Elkészítettük „Örömkét”, megbeszéltük, milyen érzékszerveinken keresztül jutnak el hozzánk az örömök.
A nagycsoportosokkal megoldottuk a munkafüzetben található feladatokat.

Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola
Kristályvíz csoport
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A súlyos, halmozottan sérült tanulók csoportja az apró örömök havi témáját a napi örömök köré építette.
A mozgásában is akadályoztatott tolókocsis kislány kezét használva rakosgatott tavaszi színes formákat. A vizuális és taktilis ingerek hatására kaptunk mosolyt és segítségkérő pillantást tőle, amikor a Sziklaforrás boldogságcsoporttal látogatóba érkeztünk.
Az idegen hangok felkeltették a kíváncsiságot a Kristályvíz csoportban, láthatóan örültek a látogatásunknak.
Ők azok a gyerekek, akik élvezni tudják az adott pillanatot, kis apróságoknak is örülnek. Apró figyelmesség, de tervezett látogatás volt a két csoport közös órája.
A súlyos, halmozottan sérült gyerekek számára az érzékszervek tanulásához a közvetlen tapasztalatszerzés lehetőségét biztosítottuk.
A csoportszoba tavaszi hangulatához, a látványhoz készített egy kislány új munkadarabot. Ő nem szereti a testi érintést, de szereti a hangokat és a látvány szépségét és az illatokat. A rózsaszínt azért használja, mert -„szép szín és a rózsaszín, az jó illatú virág”. Ő szépen beszél, megérteti magát szavakkal és érti a közeledési szándékot is. A maga kis munkájával környezetét szépíti és kézügyességét fejleszti. Megmutathatta csoportunknak mit készít és ettől nagyon boldog volt.
A közös együttlétről készült fényképeket az interaktív táblára tettük, hogy a látvány emlékeztesse őket.
Az érzékszervekhez tartozó apró örömöket így érzékeltettük a Kristályvíz csoport számára.
