TÉMA: APRÓ ÖRÖMÖK ÉLVEZETE
– Bevezetés:
Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy egyikünk sincs biztosítva a szomorú dolgok, fájdalmak, betegségek ellen. De ha még egy nehéz vagy csak átlagos napon is fel tudunk figyelni az élet apró örömeire, szépségeire, érdekességeire, akkor jobban fogjuk érezni magunkat.
– Megkérem a gyerekeket, hogy idézzenek fel kellemes pillanatot a napjuk addigi részéből.
A következő válaszok jönnek: – a reggeli müzli elfogyasztása, az a lehetőség, hogy most hozhatták a telefonjukat az iskolába, az, hogy nem a nyelvtan, hanem a történelem óra volt az első, az, hogy könnyű volt a nyelvtan dolgozat…
– Megkérem őket, hogy keressenek a tanteremben, az iskolaépületben vagy az épület körül az utcán valami apró, hétköznapi szépséget vagy érdekességet, és fotózzák le.
A feladatot lelkesen végzik. Utána feltöltik az osztály messenger csoportjába. Az interaktív táblára kivetítve megnézzük a fotókat, és megbeszéljük, hogy ki miért azokat a képeket készítette.
– Majd kitöltik a munkafüzet Ami rád is igaz tesztjét.
Nem kíváncsiskodom, hogy ki mit jelölt be, csak azt kérdezem, hogy kb. hány apró örömöt jelöltek meg a harminc lehetőségből. Húszat vagy annál többet senki nem jelölt – én is csak tizennyolcat.
A többség tíz és húsz közötti örömforrást jelöl. Hárman vannak, akik a harmincból csak hét-nyolc lehetőségnek tudnak örülni. Rájuk egyébként is jellemző a negatívabb hozzáállás.
Végül a felkínált lehetőségeket még kiegészítjük néhány ötlettel.
A legsikerültebb képeket feltöltöttem.