Az örömök megélése, az örömteli élet a pozitív pszichológia egyik fontos fogalma. A szeretet után a leggyakoribb emberi érzelem. A gyermekek számára is ismert, és könnyen megérthető a boldogságfokozó ereje.
Az apró örömök élvezetéhez a megfigyelést, tudatosítást és az önismeretet hívjuk segítségül. Az örömöt olyankor éljük át, amikor biztonságban érezzük magunkat ismerős környezetben, és olyan helyzetben vagyunk, amely nem igényel különösebb erőfeszítést, a dolgok maguk útján haladnak. Élvezzük a jelen pillanatot, néha csak úgy ok nélkül boldognak érezzük magunkat, akár attól az érzéstől is hogy élünk, és a környezetünktől is amiben éppen tartózkodunk.
Csoportunk életkorából adódóan ( 3-4 évesek )a boldogság óra programokon rövid időre de aktív részvételre buzdítottuk a gyermekeket.
Az örömleltár készítése nemcsak a gyermekek, hanem szüleik, testvéreik számára felemelő érzés élmény volt, a visszajelzések alapján.
A mosolygó képek nézegetésével a csoport élmény, a közösségi kohézió, az emlékezet fejlesztése került kiemelt helyre.
A témafeldolgozó mesét átdolgozva, általuk kedvelt szereplőkkel tettük a gyermekek számára érzelmi motiválttá.( Bogyó és Babóca mese szereplői közül a Pók és Bogyó)
Az „örömke” játékot szabadidőben, önállóan is kezdeményezték a gyermekek, általuk kedvelt, örömet nyújtó játékok választásával, ami életkorúkat meghazudtolóan kreatív és fantáziadús volt.
Intézményünk a Debreceni Egyetem Botanikus kertje mellett helyezkedik el, így gyakran teszünk látogatást ide óvodásainkkal. Az örömsétára a legszebb évszak a tavasz adta az inspirációt. Kicsiknek és felnőtteknek egyaránt örömpillanatokban volt része a színekben, illatokban pompázó tavaszi csodák láttán, amikre boldogan hívták fel társaik figyelmét is.
A hónap témáját az örömöleléssel zártuk, amit minden gyermek igazán személyessé tett, hiszen azóta örömükben bánatukban rengeteg ölelést adnak és kapnak.
Pedagógusként érdeklődéssel várom az évek múlásával az élmények, tapasztalataik alakulását, fejlődését, miután az alapokat leraktuk pedagógus párommal. / Debreceni Egyetem Óvodája – Maci csoport /
Apró örömök élvezete
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
Foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Imádok élni (egyszerű mozgásformák a zene hallgatásakor).
Újra együtt című mese elmondása, megbeszélése.
Öröm ölelés játék: „Lógó orrúak városában vagyunk, zenére szomorúan sétálunk, vidám kisgyerek érkezik hozzánk, aki különös erővel bír. Örömöt vidámságot visz oda, ahol szomorúság van”. Mosolyog, megölel valakit, megsimogat…
A játék addig tart, amíg mindenki vidám lesz, és kapott egy ölelést.
„Örömke” elkészítése. Csomagolópapírra körberajzoltunk egy kislányt, rárajzoltuk a főbb testrészeket, érzékszerveket. Az érzékszervek beazonosítása során örömöket gyűjtöttünk.
• szem – látom a napot
• fül – hallom a madárcsicsergést
• orr – érzem a virágillatot
• nyelv – érzem az édes csokoládét
• bőr (tapintás) – simogatást érzek
Tárgyak kitapogatása takaró alatt, gyümölcsök ízeinek felimerése, zörejhangok meghallgatása.
A foglalkozás végén újra meghallgattuk a dalt, aki jól érezte magát, megölelhette a mellette ülő társát.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
„Az élet mindig elbűvöl; annyi örömöt lehet találni a jelentéktelen dolgokban is.” (S. Crowe)
Az órát relaxációval kezdtük. Majd meghallgattuk és közösen énekeltük Bagdi Bella Imádok élni című dalát. Összegyűjtöttük, hogy milyen apró örömök érték őket a mai napon az ébredéstől a foglalkozásig. Megbeszéltük, hogy a jelen pillanat tudatos élvezete milyen szoros kapcsolatban áll a boldogsággal. Tudjunk és merjünk örülni mindennek, ami körülvesz bennünket: egy virág, egy lepke, egy mosoly stb. A gyerekek örömmandalát színeztek, miközben halk zene szólt. Gyönyörű, színes munkák készültek.
Szegedi Bonifert Domonkos Általános Iskola
Ezen a boldogságórán abszolút a gyakorlati képzést részesítettem előnyben a gyerkőceimmel. Az időjárás nem kedvezett nekünk a tanulmányi sétánkon, de kivétel nélkül minden gyerkőc tudott mondani amikor visszaértünk az osztályterembe 1-1 apró örömöt okozó, az életünket széppé tevő kis mozaikdarabot, amit hozzá is írtak a sétánk plakátjához.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekekkel óra elején beszélgettünk arról, hogy mindenben találhatunk apró örömöt, amit teszünk, akármilyen egyhangú vagy fárasztó is legyen. Felsoroltak a hétköznapjaikban rejlő olyan örömforrásokat is, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságukhoz. A 12 hónap c. mesében két embertípus örömet adó dolgokhoz való viszonyulását figyelhettük meg. Feladatlapon megcsinálták a mf. alábbi feladattípusait is: Amit egy év adhat; Érzékszervek; Látom, hallom; Kakukktojás; Hála a testünknek. Majd az osztály közösen Érzékszervek címmel egy olyan montázst készített, melyen az érzékszervekhez tartozó mindennapi örömöket ábrázoltuk. Közben végig szólt Bagdi Bella: Imádok élni c. dala.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel közösen egy olyan újságot szerkesztettünk, amiben csupa jó hír olvasható. 🙂