Ebben a hónapban az apró örömökkel foglalkoztunk, közben a hónap dalát hallgattuk. Olyan hétköznapi dolgokról beszélgettünk, amitől szebb az életünk. A témát feldolgozva, elolvastam az Újra együtt! c. mesét, majd kiszíneztük Góliátot és Pirinkót. Tapogatós játékot játszottunk , majd megrajzoltuk és kiszíneztük Örömként, amit a csoport közösen készített.
Apró örömök élvezete
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel apró örömeinkről. Rávilágítottam arra is, hogy nemcsak az anyagi, a pénzért megvásárolható dolgok jelenthetnek örömet, hanem olyan, akár magától értetődőnek tartott dolgok is, mint pl. az, hogy látunk a szemünkkel, hallunk a fülünkkel….
Báthory István Általános Iskola
A boldogságnapi programjaink részeként a jövendőbeli elsősöknek óvodai rajzpályázatot hirdettünk, amelyre szép számmal érkeznek a szebbnél szebb alkotások!
Báthory István Általános Iskola
Játékos akadálypálya ⛳️🏃🏻
A tanórák leple alatt mindhárom alsó tagozatos folyosónk jatékos akadálypályát kapott, melyet a picik nagy örömmel vettek birtokba. A Boldogság hete, a Vizes hét és a tavasz szimbólumai jelennek meg a folyosón.
Használjátok egészséggel, örömmel készitette az 5.a osztály, ötletgazda Morvai Dóra néni és Varga -Sárzó Adrienn tanárnő, a szponzor pedig a DÖK.
Köszönjük szépen!☺️
Báthory István Általános Iskola
Március 10-én iskolánk adott helyet a Boldog iskolák Szakmai Napjának. Nagyon jól sikerült délutánt tölthettek együtt nálunk a közelről és távolról egyaránt érkezett érdeklődők. A rövid műsort szakmai előadások és workshopok követték, nagy örömünkre a szülők is szép számmal jelentek meg a rendezvényen. Köszönjük szépen ! ( A tudósítás 3:30 tól látható )
Báthory István Általános Iskola
A március 20-án megrendezésre kerülő Boldogság Világnapja alkalmából megrendezésre kerülő programokhoz kapcsolódóan több hétre kiterjesztett témanapokat szerveztünk a Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskolában. Nagy örömünkre nemcsak a gyerekek, de a pedagógusok is lelkesen vesznek részt a folyamatosan megrendezésre kerülő programokon, melyekről hamarosan képes beszámolókkal jelentkezünk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A relaxációs gyakorlatokat követően beszélgettünk a hónap témájáról az Apró örömök élvezetéről. Boldogan sorolták a hétköznapjaikban rejlő kis örömforrásaikat, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságukhoz. Megbeszéltük, hogy értékelni kell azt, amilyük van, a mindennapi apró örömöket és hogy időt kell szánni az élvezetükre. Ezt követően elénekeltük a hónap dalát is: Imádok élni.
A tizenkét hónap c. népmesében megfigyeltük a két embertípust, ki melyikre hasonlít. Kiválaszthatták a kedvenc hónapjukat és néhány mozdulattal bemutatták, hogy mit szeretnek abban az évszakban csinálni.
Feladatlapon is dolgoztak (Amit egy év adhat; Érzékszervek; Látom, hallom…). Majd közösen elkészítettük az „Apró örömök kincsesládáját” és le is rajzolhatták, hogy kinek milyen öröme kerülne bele. Egész napban beledobhatják az örömteli dolgaikat ábrázoló kártyácskáikat, és a hónap végén megbeszéljük, hogy ki milyen apróságokban lelte örömét, mi tette őt boldoggá.
Szikszai György Református Általános Iskola
A márciusi hónap a legmegfelőbb arra, hogy az Apró virágszirmocskák az apró örömök témakörében az ébredő rovarokkal foglalkozzanak. Méhecskéket készítettünk és az udvarra kimenve csukott szemmel a természetre figyeltek. A rovarokra, az illatokra. Minden érzékszervüket igénybe vették. Így ismerték meg az apró örömöket, amelyek természetesek számukra.
Március
Az apró örömök hónapja
Mi felnőttek ritkán élvezzük a jelen pillanatait. Mindig várunk, halasztjuk boldogságunkat, abba a tudatba ringatjuk magunkat, hogy holnap talán jobb lesz mint ma.
Kutatók szerint, aki tudja értékelni az élet apró örömeit, a sok kis apró mindennapi dolgokat, azoknak nagyobb az önbizalmuk, sokkal elégedettebbek.
A gyerekek számára az öröm megélése egy pozitív érzelem. Nem kell nagy dolgokra gondolnunk, az apró kis dolgok is okozhatnak nagy örömet nekik. Pl: ha a kedvenc ételét főzzük a gyerekeinknek, vagy az oviba a kedvenc meséjét olvassuk, körjátékozunk, ahol ő guggolhat a kör közepén, vagy akár most tavasszal az ő legkedvesebb virága mellett sétálhat el az utcán.
Ebben a témakörben több fontos dologra irányítjuk a gyermekek figyelmét
– öt érzékszerv által nyújtott kellemes érzetek
– hétköznapokban rejlő kis örömforrások fontossága
– az „itt és most” megtapasztalása
1. Relaxációs gyakorlatok
. fújj fújj … széllé változunk – belégzés után a szél hangjának utánzása
sss, sszszsz. fúú, húúú
– Égigérő fa vagyok megnövök mint a nagyok
– Kicsi mag a föld alatt
napsugarat hívogat,
ha a tavasz közeleg
kicsi csíra növöget
Kapaszkodik a gyökér
kis növényke fényre ér,
nő a szára levele
nyújtózkodik felfele
Bimbót ringat, szirmot nyit
illatával beborít.
Napfelkelte-naplemente légzőgyakorlat
Boldogság mondókat
A mai napon a mainapon
Boldogság Dóra mese: Újra együtt
Mese szereplői (Óriás, törpe)
Mondjatok olyan állatokat, akik termetüknél fogva lakhatnának Pirinkó házában vagy Góliát házában
Miért nőtt nagyra Góliát?
Mi jelent apró örömöt a Pirinkónak?
Melyik az öt érzékünk?
Feladat:
Érzékszervek felismerése képeken
Képek válogatása az érzékszervekhez
Érzékszerveinkhez kapcsolódó apró örömök (mondok egy érzékszervet, akinek gurítom a labdát mond egy hozzá kapcsolódó örömöt)
Játék:
Tapintás: Tárgyak felismerése bekötött szemmel
Szaglás: Illatok felismerése
Látás: Színkereső játék a csoportban: mi változott meg?
Hallás: Hangmemória (kis dobozokkal)
Ízlellés: Étel kóstolása csukott szemmel
Miről beszélgettünk ma? – Apró örömök – olyan dolgok, amiktől boldogok vagyunk
Az öröm érzése ragyogó, fényes
Arcunkon felragyog a mosoly, belülről sugárzunk
Játékosan érezzük magunkat
Ti milyenek vagytok ha örültök?
Zene: ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek – mozgással
Feladatlap: 50.o-54.oldalig
Apró örömök jelének elhelyezése a táblán