Először nagyon nehezen tudták elkezdeni, de aztán rákaptak az ízére. Petőfi Falu végén kurta kocsma c. versének eszperente változatával vezettem fel a feladatot. Volt egy-két gyerek, aki csak trágár verset bírt kipréseli magából, nos azokat kértem az átírásra, nem mindenkinek sikerült. Egyik-másik szösszenet kicsit zagyva, értelmetlen, de az utasítást egyértelműen követi. Remélem mindenki gyöngybetűit sikeresen dekódoltam 🙂 Büszke vagy rájuk, hogy belementek a feladatba.
Apró örömök élvezete
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A digitális oktatás ellenére a gyerekek szívesen vettek részt az ehavi projekt feladat megvalósításában.Az apukák,anyukák segítségével kreatív,ötletes kincsesládák készültek el.
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ráhangolódásként az Ugrálj, ugrálj című dalt hallgatták meg.Kértem őket, hogy a mai napon okozzanak a családtagjaiknak apró örömöket! Segítsen anyának, játsszon a testvérével, masszírozza meg apát…- és közben érezze, hogy ezek a dolgok neki is jól esnek! Kértem egy rajzot, arról, hogy az utóbbi időszakban mi okozott neki örömöt. Ezeken szerepelnek kerti munkálkodások (amikor még tavasz volt), szánkózás (amikor leesett a hó), játék, szaladgálás a kutyával…Óra végén természetesen nem maradhatott el a hónap dala az Imádok élni!
Márciusban a mi iskolánk nagyon készült a Boldogság napra! Remek programot állítottunk össze gyerekeknek, tanároknak, szülőknek. Vendégek meghívását is terveztük: óvodásokat, boldogságtrénert szerettünk volna vendégül látni.
Az élet sajnos átírta a” forgatókönyvet.” A programot el kellett halasztani. Majd a későbbiekben természetesen szeretnénk megtartani.
Március 16- tól nincs iskola, digitális formában történik az oktatás. Mi, a gyerekekkel közösen úgy döntöttünk, hogy nosztalgiázzunk ebben a nehéz helyzetben. Visszaidézzük az elmúlt időszak boldog pillanatait. Ezekből a képekből készítettek a gyerekek egy fotó kollázst. Mire elkészült, nagyon sok boldog emlék került elő.
Nagy szükségünk van, lesz is most ezekre az élményekre!
Kitartás!
Segítsük egymást!
Mindenki vigyázzon magára!
Hétköznapi örömeink
„A legboldogabb emberek sohasem azok, akik sokat kapnak az élettől, hanem azok, akik képesek adni a többieknek!”
Jackson Brown
Márciusban az apró örömöket kerestük és ismertük fel a boldogságórákon, és ezeket tudatosítottuk életünkben. A boldogságot okozó pillanataink mellett sokszor elmegyünk anélkül, hogy felfigyelnénk rájuk. Pedig értékelni kellene minden apró örömöt, szebbek lennének a szürkének tűnő hétköznapok is!
Harmadikosainkkal megtöltöttük „Apró örömök kincsesládáját”!
Jobb Veled a Világ!
Szerencsénkre, már egy héttel előbb elkezdtünk készülődni a boldogság világnapjára, így sikerült, reméljük alaposan feltölteni magunkat pozitív energiával a bezárkózás előtt.
Reggeli körben fölsoroltuk, milyen apró örömök értek bennünket előző nap. Akik a legtöbbet tudtak fölsorolni, azok mosolygó fejecskét kaptak ajándékba, így egyre csak szaporodott az örömet okozó dolgok száma.
Játékidő végén beszélgettünk a barátok fontosságáról is és együtt megnéztük az „Optimizmus ereje” című videót, végül Bagdi Bella Imádok élni című számára egy nagyot táncoltunk.
Míg az ebédre várakoztunk, összeszámoltuk, ki hány jó dolgot tett a délelőtt folyamán: kinek segített, kit vigasztalt meg, és fölragasztottuk a hála fára a jótettekért járó gombokat.
Bízom abban, hogy sikerült a gyerekek érzelmi tankjait úgy feltölteni, hogy ellátja őket a kényszerűen otthon töltött időre.
A szívek színezését és a Kék madár meséjét, valamint az ingyen ölelések napját a következő hétre terveztük, de sajnos addigra már csak egy-két gyerek jött oviba, és az öleléseket már senki nem javasolta. Azért a zárt csoportunkba, a Facebookon, ahová a különböző tananyagokat töltjük föl, beírtam a mesét, kértük, hogy rajzoljanak piros szíveket, és arra is megkértem a szülőket, hogy minden este „dögönyözzék” meg egy kicsit a gyerekeiket lefekvéskor, mert ezt nagyon szerették az oviban. ” Ildi néni ugye belenyomkodsz az ágyba?” Kérdezték az ebéd utáni lefekvéskor, és belenyomkodtam őket sok szeretettel.
8. osztályos tanulónk készítette és küldte el az Örömalbumát a számomra ebben az online tanulás világában. Azt hiszem a kép önmagáért beszél, szeretet, öröm, hála, béke egyben és egyszerre!
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
FORGATÓKÖNYV-TERVEZET
Film címe: Örömkönyvek
1.JELENET/belső/tanterem, gyerekek az óraközi szünetben beszélgetnek egymással
Szereplő 1 : Ma nagyon hosszú napunk lesz.
Szereplő 2 : Valóban, nyolc óránk van.
Szereplő 3: Jaj, és még csak két óránk volt!!!!!!Nehezen fogom bírni.
Szereplő 4: Milyen késő lesz már, mire hazaérünk.
A gyerekek szomorúan néznek maguk elé, el vannak keseredve.
Jelenet vége
2. JELENET/külső/iskolaudvar
A szereplők az iskolaudvaron tartózkodnak, még 2 órájuk hátravan.
Szereplő 1: Még mindig lesz két óránk!
Szereplő 2: Nagyon fáradt vagyok már.
Szereplő 3: De jó lenne már otthon lenni!!!!!
Szereplő 4: Én is szeretnék hazamenni.
Feltűnik mellettük a tanárnő, biztatóan rájuk mosolyog.
Szereplő 5 (TANÁRNŐ): Gyerekek, figyeljetek csak, arra gondoltam, hogy ebben a szép időben az utolsó órában elmegyünk egy nagy sétára. Mit szóltok hozzá? Van kedvetek?
A gyerekek mosolyognak és boldogan kiabálnak.
Szereplők (mind együtt): Éljen, séta, menjünk sétálni!!!!!!!
Szereplő 4: Látjátok, olyan szomorúak voltak, és most mégis milyen jól alakult ez a nap. Már nem is kell azon keseregni, sőt egyáltalán nem is szabad azon keseregni, hogy milyen hosszú a nap, hiszen egy remek program vár ránk. Átadhatjuk magunkat egy kiadós sétának, a friss levegőn lehetünk, ez szuper lesz!!!!!
A szereplők visszafutnak a tanterembe és készülődnek a sétára.
Jelenet vége.
A kép csak illusztráció, az internetről származik.