Nagyon mozgékony volt a csoport, így a délután elkészült örömnaptárba nem azonnal írták a fiúk az első bejegyzéseket, hanem vacsora után. A délutáni óra során csak röviden megbeszéltük a lehetséges tartalmat.
Apró örömök élvezete
Tatán, a vár mellett található egy kis római kori szarkofág. Ezt kineveztük az „Apró örömök” kincsesládájának. A csoport tagjai kavicsokra írták az apró örömeiket, és a „kincses ladába” tették. Ez egy környezetvédő megoldás volt, hiszen nem fogyasztottunk papírt.
Az elméleti hátteret beszéltük át az óra elején. Minden gyereknek mást jelentett az öröm szó.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, hogy mikor is élvezzük az apró örömöket. Meglepő módon a gyerekek a legkisebb dolognak is nagyon tudtak örülni.
Sokan apró örömként említették, hogy milyen jó, ha nem kell korán kelni, kapnak csokit jutalomként, vagy ha rájuk mosolyog a tanár néni.
Ezután tisztáztuk, miért fontos, hogy minél több örömmel legyen tele az életünk. ( immunrendszert erősíti…)
Majd játszottunk egy mosolyversenyt. A végén mindenki elmondta, miért volt jobb egy mosolygós arcot látni, mint egy semlegest.
A vers írást választottuk, párban próbálkoztak, bár nehéznek bizonyult.
Közben sokat nevettek, a hangulat nagyon jó volt.
A kész verset én írtam le, mert közben kialakult ez a sajnálatos helyzet, és gyerekkel nincs kontaktom azóta. Kérem megértésüket!
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Ez a hónap az apró örömök átéléséről szól. Ebben a nehéz helyzetben még nagyobb szükség van arra, hogy megéljük a mindennapok örömeit. Fontosnak tartjuk, hogy ebben a helyzetben ránk pedagógusokra még nagyobb szükség van, hiszen új életforma megszerzését kell segítenünk. A facebookon létrehozott mazsola csoporton belül, naponta küldünk a gyerekeknek játékos feladatokat, közös játékokat, dalokat, mondókákat, kreatív ötleteket ezzel tesszük változatossá az otthoni életet. A boldogság órákról eddig készült fotókat, videókat is megosztjuk velük, ezzel is örömet csempésztünk a mindennapokba. A szülőket arra bíztatju, hogy közös tevékenységről készült fotókat, osszák meg a felületen, így mi is részesei lehetünk az átélt élménynek. Ezek a fotók, videók nézegetése nekünk pedagógusoknak nagyon jó vissza csatolás ad arról, hogy most milyen kiemelt szerepet kap a családok életében a boldogságóra. Örülünk hogy lehetőség van arra, hogy ezen felületen napi kapcsolatban leszünk a családokkal. Igyekszünk olyan helyzetet teremteni, ahol az együtt töltött napok boldogan és szorongás nélkül tesznek majd el, ehhez minden lehetőséget megragadunk.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Kedves Boldogságóra Csapata!
Ebben a nehéz helyzetben is kitartott az osztályom és lelkesen fogadták a hónap kihívását. Közösen küldték a Messengeren keresztül az ö betűket tartalmazó szavakat, és az egyik kreatív kis költőm a következő verset hozta össze belőle!
Öröm körök
Ősszel történt az az öröm,
a török főnök dörömbölt:
– Jöjjön el a görög költő,
bőröndből ki, közöljön!
Körmölte a sok örömöt,
amit átélt öt örökös.
Közösen ült a Körösön
a göndör fürtös nők között.
Szörpöt hörbölve röhögtek
Csak söpörtek és röpködtek
Többszörösen elköszöntek
Mögöttük csönd körözött el.
Ma rendhagyó táv- boldogságórát tartottunk az I. B osztályban. Fontos és nem is szabad elkerülni, hogy ne foglalkozzunk a lelki jóllétünkkel. Az apró örömök felismerése segít okosan hasznosítani a pozitív érzelmeket.
Kerestük azt a napi örömöt, amit most saját otthonainkon belül találunk. Ezekben a napokban fontos igazán a napi öröm megtalálása.
Kulcslyukon át leshetünk be mindenki otthonába, hisz most egymást nem látogathatjuk. Mindenki örömmel rajzolta le kedvenc tevékenységét és küldte el.
Mi ezzel segítünk terjeszteni a szeretet, öröm, kedvesség és együttérzés üzenetét a világban!
Jobb veled a világ!
Kétegyházai Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A mai világunkban az egyik legnagyobb kincs az öröm. Mi az öröm? – halljuk sokszor a kérdést. A választ így is megadhatjuk rá: Ha a nehezet, még a nagyon nehezet is, könnyűnek érezzük. Az öröm biológiailag az ember szervezetében az életadó, életfenntartó hőnek, hormonoknak és vitaminoknak felel meg. E nélkül elsorvad, kiszárad az ember, mint fény és napfény nélkül a növény. Pszichológiai, biológiai, szellemi ereje és hatása van. Az öröm felszabadító, kellemes, másokkal összekötő érzelmeink közé tartozik. Morális természetű. Azon események fölött érzünk örömet, amelyekről az a véleményünk, hogy életünket szolgálják. Ritkán örül az ember önmagában. Ezt meg akarja osztani. Köznyelv ezt dicsekvésnek nevezi. Pedig nem az. Az örömre szükségünk van, mert kiolthatatlan ösztönnel a boldogságot keressük. A boldogság pedig örömökben lép elénk.
Amint az életünk „egészét” a pillanatok, a percek töredékében éljük meg, hasonlóképpen az „egész” boldogság egyszerre nem birtokolható, csak az örömben élhető át…
„Az emberi boldogság ritkán a hatalmas vagyonok gyümölcse, sokkal inkább támad napi apró örömökből.” (Benjamin Franklin)
Ennek a témának a feldolgozását sikerült elkezdenünk a csoporttal, még a vészhelyzet előtt.
A gyerekekkel megbeszéltük a feldolgozás módját, és el is kezdtük a munkát.
Volt aki a versírást választotta, volt akik párokban, vagy egyedül, a tablókészítést.
A tablóknak nagyon ötletes címeket adtak, volt itt
– Apró örömök fája
– Apró örömök otthona
– Apró örömök boltja
– Apró örömök kertje
Ezekről a munkálatokról készültek a képek is, de sajnos már befejezni nem tudtuk az iskolában.
Ennek a hónapnak arról kellene szólnia, hogy a természet ébredésével mi is ébresszük fel azokat a képességeinket, amelyekkel képesek vagyunk a legapróbb csodákat is észrevenni.
Mivel a mostani helyzet ezt csöppet megnehezítette, arra kértem a gyerekeimet, hogy alkossanak egy tavaszfát, amibe a 4 fal közé rejtett csodákat is belecsempészik.
Táncsics Általános és Német Nemzetiségi Iskola
Először nagyon nehezen tudták elkezdeni, de aztán rákaptak az ízére. Petőfi Falu végén kurta kocsma c. versének eszperente változatával vezettem fel a feladatot. Volt egy-két gyerek, aki csak trágár verset bírt kipréseli magából, nos azokat kértem az átírásra, nem mindenkinek sikerült. Egyik-másik szösszenet kicsit zagyva, értelmetlen, de az utasítást egyértelműen követi. Remélem mindenki gyöngybetűit sikeresen dekódoltam 🙂 Büszke vagy rájuk, hogy belementek a feladatba.