A havi tematika feldolgozására igen kevés időnk maradt az intézmények bezárása miatt, azonban még hónap elején tudtunk beszélni arról, hogy ki minek örül leginkább és a rajzversenyre készülve, amely intézményünkön belül lett megszervezve, a gyerekek arról készítettek rajzokat illetve fotót, hogy mi az, ami számukra boldogságot jelent, mi az, aminek örülni tudnak.
Előtérbe került a nosztalgiázás, ugyanis olyan fotókat kerestünk közösen, melyek a Boldogságóra tevékenységeink belül készültek és örömet jelentettek a gyerekeknek.Ilyen volt pl. a Béke Nemzetközi Világnapjának az ünneplése, de legfőképpen a decemberi jótékonysági akcióink.
Jelenleg a “jobbveledavilagotthon” tartalmaiból küldtünk haza a szülőknek és legfőképpen Bella dalainak elérhetőségét melyet örömmel hallgatnak otthon a diákok ! Kiragasztottuk az ablakunkba a Jobb Veled a Világ szivecskét is, amivel jelezzük, hogy hálásak vagyunk minden egyes dolgozónak, aki ezekben a pillanatokban értünk tevékenykedik !
Apró örömök élvezete
Apró örömeink megszínesítik a napjainkat, feldobják hangulatunkat, egyszerűen jobb kedvre derítenek! Kis osztályommal együtt nagyon vártam ezt a hónapot, mert a hónap elején még azt hittük, hogy februárban sikeresen megküzdöttünk nehézségeinkkel, félelmeinkkel, feszültségeinkkel és végre egy kicsit lazábban örömködhetünk…
Tele voltam ötlettel, energiával, megvalósításra váró feladatokkal, tervekkel, amiben természetesen a gyerekek partnerek voltak és nagyon lelkesek is egyben. A mi kis osztályunk vállalta az iskolai március 15-ei ünnepi műsor megszervezését és lebonyolítását. Együtt ötleteltünk a gyerekekkel és az osztályban segítő gyógypedagógiai asszisztens kollégával: verseket, zenéket kerestünk, tanultunk. Furulyaszólóval, tánccal színesítettük a műsort. Elkészítettük a díszletet, sokat próbáltunk, dolgoztunk. Érdekes módon nem munkának fogtuk fel! Aztán műsor előtt egy nappal jött a bejelentés, hogy nem biztos, hogy lesz műsor. Biztosan sokan voltatok így! Egy kicsit elkeseredtünk, de nem adtuk fel! Március 13-án reggel videóra vettük, az osztályok így láthatták. A következő két hétben minden megváltozott, meg kellett szervezni a kapcsolattartást és az oktatást. A kezdeti félelmek, bizonytalanságok után kialakult a napok rendje, amit bár most nem együtt töltünk, de talán még szorosabban, mint azelőtt. Annyira örülök, amikor délután vagy estefelé megérkeznek a várva várt fényképek, videóüzenetek vagy csak úgy felhívjuk egymást. Ami eddig csak apró öröm volt, felértékelődött! Nagyon sok Boldogságórás játékot idéztünk fel ebben a két hétben, örömmel tapasztalom, hogy a gyerekek nem felejtették el és otthon is szívesen játszák (pizzasütés, pókháló, Mi lennél, ha?) Megkértem őket, hogy otthon is készítsenek Hálafát! Most talán még szebb lesz, mint az őszi, amit közösen csináltunk a tanteremben. Az én Hálafám folyamatosan bővül, és természetesen rajta van kis csoportom: a Pimpikék és a Boldogságórák! Apró örömeinket, Kincsesládánkat pár fotóval próbálom szemléltetni, amik még az iskolában készültek: rajta az ünnepi készülődés, nőnapi meglepetés, a kinyílt virágunk szépségében való elmerülés, közös játék és kacagás és sok minden más…
„ A szép mindenütt jelen van, csak kevesen veszik észre.”
Vegyük észre, tegyünk érte, vigyázzunk rá, mert így boldogabb a világ!
Február – március a havi tematikán kívül dinamikus jelleggel bírt ugyanis megyeszintű rajz / fotó versenyt és kiállítást szerveztünk, ami nagyon jól sikerült.Intézményünkben minden egyes Boldogságóra csoport gyerekei és tanárai részt vettek az alkotásban, azonban, ami igazán sikerélményt okozott az az, hogy Kovászna megyéből tíz intézményből is jelentkeztek kedves alkotásokkal. Ovisok, elemisek, középiskolások, liceumi diákok és természetesen mi, a tanulásban akadályozottak.
Az elmúlt hetek világszintű problémája miatt, az kiállítást egyelőre sajnos csak elektrónikusan tudtuk megvalósítani, de, amint újból lesz tanítás megvalósul az az álmunk is.
Emellett, lehetőségünk nyílt, hogy az idei megyeszintű pedagógiai körön, mint tematika a Boldogságóra legyen bemutatva.Közel 50 pedagógus vett részt : elhangzott az alapítvány részéről kapott PPT-s bemutató tartalma és ugyanakkor az intézményen belüli négy év munkássága valamint a Boldogságórák módszertanának mélyebb magyarázata is.
Sajnos szakmai napunk egyelőre elmaradt, de, amint lehetővé válik bepótoljuk !
A havi tematika feldolgozására igen kevés időnk maradt az intézmények bezárása miatt, azonban még hónap elején tudtunk beszélni arról, hogy ki minek örül leginkább és a rajzversenyre készülve is a gyerekek arról készítettek rajzokat illetve fotót, hogy mi az, ami számukra boldogságot jelent, mi az, aminek örülni tudnak.
Jelenleg a „jobbveledavilagotthon” tartalmaiból küldtünk haza a szülőknek és legfőképpen Bella dalainak elérhetőségét melyet örömmel hallgatnak otthon a diákok ! Kiragasztottuk az ablakunkba a Jobb Veled a Világ szivecskét is, amivel jelezzük, hogy hálásak vagyunk minden egyes dolgozónak, aki ezekben a pillanatokban értünk tevékenykedik !
Az országos/világ járvány helyzet miatt gyermekeink otthon szülők segítségével és óvodánk irányításával összedolgozva készültek el a munkák! Büszkék vagyunk rájuk!!!
A témát, még az iskolában át tudtuk beszélni, feldolgozni. Nagy örömömre szolgált, hogy a beszélgetésből kiderült, hogy észreveszik a mindennapok apró örömeit.
A házi karantén miatt a tanulók otthon készítették el a feltöltött anyagot, melyet átküldtek nekem.
Március elején együtt és személyesen tervezgettük, hogy milyen lesz ez a hónap…Mostanra lecsendesedve…otthon -mindenki ahogy tudja- keressük és találjuk meg a szeretetet, az örömöt … és teszünk is ezért…
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Az aktuális Boldogságórát március13-án megtartottuk, akkor még nem gondoltuk, hogy a tanévben valószínűleg ez lesz az utolsó. Ez a fejezet nagyon közel áll a tanulókhoz, a feladatokat aktívan végezték, szívesen beszéltek apró örömeikről. A beadandót már a távoktatás keretében csináltuk meg, mindenki elküldött egy-két szót, ami apró örömet okoz neki a járvány időszakában. Ezeket felhasználva alkotott egy képet az egyik ügyes tanuló, ezt töltöm fel. Remélem, kivehetőek a szavak, amik a szívet alkotják.