A digitális oktatás nehézségei ellenére sikerült egy kis öröm-tablót összehoznunk, melyet mellékelek.
A gyerekekkel facebook csoporton keresztül kommunikálunk. Mivel ezt én még soha nem használtam, most én tanulok tőlük.
Apró örömök élvezete
Márciusi hónap egy új évszak kezdete. A gyerekekkel arról beszélgettük, hogy a különböző évszakokat mi jellemzi. Majd négy csoportra osztottam őket, s minden csoport egy -egy évszakot kapott témául, hogy rajzolják le, hogy abban az időszakban, milyen apró öröm érheti őket. A feladat elkészülte után, egy -egy beszámoló bemutatta a csoportja rajzát, amit a végén egy nagy plakátra összesítettünk.
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ez a hónap igazán nagy kihívás elé állított. Soha nem gondoltam volna, hogy ebben a hónapban nem tudom már rendesen megtartani a boldogságórát a járvány és annak hatásai miatt. Elkezdtük felvenni a kapcsolatot a szülőkkel digitálisan, és küldeni nekik tevékenység, játékötleteket, hogy a gyerekeket otthon is le tudják foglalni változatos feladatokkal, játékokkal. Így a mi munkánk és foglalkozásaink is digitalizálódtak, ami kezdetben nagyon furcsa volt. A szülők nagy része hála istennek partner ebben, szívesen veszik az ajánlásainkat, lelkesen játszanak, feladatoznak gyermekeikkel és ezeket meg is örökítik. Nyomon követem folyamatosan a boldogságóra honlapját és elküldöm a szülőknek az oldalatokon ajánlott különböző stresszkezelő technikákat, otthoni kreatív ötleteket. Ezekből a játékokból igyekeztem egy csokorral összegyűjteni, amit tudok belőle képeket és videókat itt közzéteszem, természetesen a szülők engedélyével.
Fővideónak pedig egy olyan videót választottam, amiben a kislány arról beszél, neki miért okoz örömet egy kaktusz, amit az anyukájától kapott. (Több videót külön bejegyzésekben fogok feltölteni)
„55 másodperc, ez nagyon jó feladat, többször is megcsináltuk, Amandának nagyon tetszett” – Ceruza/szívószál a szádba játékról egy anyuka
„Ez nagyon jó, ezt mi is kipróbáljuk majd!” – ugyanerről a játékról egy másik anyuka
Szerintem nagyon kreatívak és ügyesek voltak a gyerekek,ezen a héten még biztosan lesznek, akik kapcsolódnak. Nem hagyjuk, hogy a gyerekek tevékenységötletek nélkül maradjanak, nem hagyjuk sem mi sem a szülők, hogy boldogtalanok, vagy szomorúak legyenek, megőrizzük a pozitív hozzáállásunkat, hogy boldog perceket csempésszünk a gyerekek mindennapjaiba még így digitálisan is. De ehhez most mindennél jobban kell az együttműködés, az egymás segítése. Ezért én személy szerint hálás vagyok a szülőknek, hogy aktívak és nektek is, hogy segítitek a munkánkat!
Pozitívan, lelkesen megyünk tovább a boldogság felé vezető lépcsőn, kis akadályokkal szembeütközve, de előre és nem hagyjuk magunkat! 🙂
#jobbveledavilagotthon
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
A márciusi témánk az apró örömök voltak. Az volt a tervünk, hogy a csoportunkba járó tanulóknak egész hónapban lehetőségük lesz kis kártyákat gyűjteni, amikor az iskolában valamilyen öröm éri őket. Sajnos ebben a hónapban – ahogy mindenkinek – egy nemvárt nehézséggel kellett megküzdenünk, az iskolákat bezárták, új tantermen kívüli digitális munkarend lépett életbe. Ez mindenkinek egy kihívásokkal teli, új helyzet az országban, pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek egyaránt.
A megváltozott helyzetben a szülőkhöz fordultunk segítségért. Arra kértük őket, hogy a tőlünk kapott képeket felhasználva segítsék a tanulókat abban, hogy otthon folytathassák a kártyák gyűjtését amikor apró örömök érik őket, ezekről a pillanatokról készítsenek fényképet is. A szülők kitartó fotózásának és videózásának hála, rengeteg ilyen pillanatnak lehettünk mi is részesei.
Az örömkártyák gyűjtése mellett havi mesét is kaptak a családok (A 12 hónap). A mese szövegén kívül részletes útmutató és néhány közösen megoldható feladatot küldtünk otthonra. Záró feladatként pedig mindenki készített otthon egy nagy tablót, amin összegyűjtötte, milyen kis dolgok kellenek ahhoz, hogy örülni tudjunk.
Azt tapasztaltuk, hogy az apró örömökre való odafigyelés lassan a családok mindennapjainak részévé vált. Sorban kaptuk a képeket, videókat az apró mosolyokról, és a széles vigyorokról is. Ezzel a feladattal talán egy kicsit jobban telnek az otthon töltött napok.
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
A márciusi témánk az apró örömök voltak. Az volt a tervünk, hogy a csoportunkba járó tanulóknak egész hónapban lehetőségük lesz kis kártyákat gyűjteni, amikor az iskolában valamilyen öröm éri őket. Sajnos ebben a hónapban – ahogy mindenkinek – egy nemvárt nehézséggel kellett megküzdenünk, az iskolákat bezárták, új tantermen kívüli digitális munkarend lépett életbe. Ez mindenkinek egy kihívásokkal teli, új helyzet az országban, pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek egyaránt.
A megváltozott helyzetben a szülőkhöz fordultunk segítségért. Arra kértük őket, hogy a tőlünk kapott képeket felhasználva segítsék a tanulókat abban, hogy otthon folytathassák a kártyák gyűjtését amikor apró örömök érik őket, ezekről a pillanatokról készítsenek fényképet is. A szülők kitartó fotózásának és videózásának hála, rengeteg ilyen pillanatnak lehettünk mi is részesei.
Az örömkártyák gyűjtése mellett havi mesét is kaptak a családok (A 12 hónap). A mese szövegén kívül részletes útmutató és néhány közösen megoldható feladatot küldtünk otthonra. Záró feladatként pedig mindenki készített otthon egy nagy tablót, amin összegyűjtötte, milyen kis dolgok kellenek ahhoz, hogy örülni tudjunk.
Azt tapasztaltuk, hogy az apró örömökre való odafigyelés lassan a családok mindennapjainak részévé vált. Sorban kaptuk a képeket, videókat az apró mosolyokról, és a széles vigyorokról is. Ezzel a feladattal talán egy kicsit jobban telnek az otthon töltött napok.
Apró örömök
A hónap feléig voltunk együtt a gyerekekkel, így nem volt idő minden közös játékra, amit beterveztem.
Kerestünk apró örömöket, ami a mindennapi életünkben előfordulnak. Sokat használtam az „örülök, ez öröm számomra, ez biztosan öröm a Te számodra is” szavakat, kifejezéseket. Felhasználtuk ehhez az érzékszerveinket. Találtunk jó illatot, örömet adó zenét, hangokat, kellemes fogású ruhadarabokat, ízleltünk finom csokit, stb. Megoldották a gyerekek a munkafüzet feladatait.
Bezzeg Andrea Újra együtt meséje nagyon tetszett mindenkinek, így még a fiúk is szívesen színezték a mese illusztrációját a munkafüzetből, pedig őket nehéz rávenni a rajzolásra. Tornyot építettünk, amivel érzékelték a magas – alacsony ellentétpárokat.
Zenét hallgattunk, táncoltunk Bagdi Bella dalaira, hogy ne legyünk szomorúak.
Március 16-tól bezárt az óvoda.
Nálunk sok a hátrányos helyzetű család, akiknek nincs a faluban internet. Gondolkodom, mivel tudnék nekik segíteni.
2020-03-31.