Március hónapban beszélgettünk arról mik azok a dolgok, melyek boldoggá tesznek milyen, milyen apró örömeink van, majd összegyűjtöttük ezeket. Készítettünk egy kincsesládát cipősdobozból, melyet színes papírokkal díszítettük, közös projekt-munka volt, majd beletettük „kincseinket”.Apró örömforrásainkat egy cetlire írtuk, majd örömesőt csináltunk, melyben mindenki részt vett:) A mesét sajnos már nem tudtuk megírni, pedig ez is szerepelt terveinkben:)
Apró örömök élvezete
A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Az osztály egyik kedvenc témája az „Apró örömök”
Tavaly nagy lelkesedéssel készítettük az ÖRÖMHÍRADÓT”.
Az idén is készültünk megtölteni a „KINCSESLÁDÁT”.
Aztán a járványveszély felülírta a mi terveinket.
Furcsa volt az egymástól való hirtelen elszakadás is ,ezért a gyerekekkel együtt úgy döntöttünk ,bár nem készülhetnek közös alkotások, nem készülhet róluk csoportkép sem, de legalább tudósítják egymást az elkészült képekkel, hogy ki milyen apró örömöket fedezett fel az otthon maradásban.
Színes lett a paletta!
Ez a hónap igen kalandosra sikerült mindenkinek. Sajnos az osztályból (11. Kf.) betegség miatt, csak hárman tudtak részt venni az e havi feladat elkészítésében. Nem kis büszkeségemre, szerintem igen kedves videó lett az eredménye.
A másik osztály (9.e.) pedig szintén jeleskedett ebben a hónapban, egy csodálatos rajz elkészítésével. Fogadjátok szerettel!
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A hónap témájának jegyében az apró örömök élvezetésről beszéltünk.
A téma feldolgozásához három tanórát vettünk igénybe.
Az elsőn megfogalmaztuk, mit is azok az apró örömök és, hogy miért érdemes rájuk odafigyelni. Milyen előnyeink származnak abból, ha észrevesszük a körülöttünk történő eseményeket és azokból erőt merítünk.
Meghallgattuk a hónap dalát, ami a gyerekeknek nagyon tetszett.
A hónap során arra kértük a tanulókat, hogy minden nap próbáljanak meg lejegyezni a füzetükbe egy apró örömöt. Majd ezeket összegyűjtöttük és naptárba rendeztük őket. Háttérnek pár közös képet választottunk, ahol a gyerekek jól érezték magukat.
A megváltozott körülményekhez igazodva zajlott az online Boldogságóra. A szülők felé továbbítottam a felajánlott feladatokat.Néhány kép érkezett vissza a szülőktől, örömmel vettek részt.
Az Apró örömök ládáját az elmúlt esemányek képeiből állítottam össze.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Rengeteg olyan dolog van a hétköznapjaink során , melynek örülhetünk .
Ebben a hónapban nagyon sok apró öröm érte a nagycsoportos gyermekeinket , a fiúk meglepték a lányokat nőnap alkalmából , átélhettük a Március 15. ( A hazaszeretet, a szabadsághoz való kötődést , érzését. )
A boldogságórák történetében talán az egyik legnagyobb kihívást ez a hónap jelentette. A március szokásos módon indult a megszokott rendben tartottam a boldogságórákat , havi témánkat az apró örömöket dolgoztuk fel. Közben nagyon készültem a március 20-ra a boldogság világnapjára. A gyerekkel megbeszéltük,hogy nyílt boldogságórát tartunk,meghívtuk a szülőket,tanárokat,érdeklődőket. Nagyon jó kis órát terveztem ,a gyerekek nagy izgatottak voltak. Ezzel párhuzamosan rajzpályázatot indítottam hála címmel, szép alkotások készültek. És elérkezünk ahhoz az időponthoz amikor hirtelen minden más irányt vett. A bejelentett digitális oktatásra való áttérés nem csak a boldogságórák megtartásában okozott fejtörést és kihívást. Hirtelen kellett a változáshoz alkalmazkodni. Úgy érzem ebben a hónapban vagyok a legkreatívabb és próbálok ki olyan dolgokat amit eddig soha. Létrehoztam digitális platformon boldogságóra csoportot és azon keresztül kommunikálunk,adok és kapok vissza feladatot. Minden héten videóüzenetben lelkesítem a gyerekeket és tanácsot ,erőt adok a folytatáshoz. Relaxációs videóüzenetet is készítettem. A hónap vége a megküzdési stratégiák téma lett. Ehhez kapcsolódóan kapnak feladatokat. Persze nagyon nagy segítség amit Ti kedves boldogságprogram csapat adtok nekünk pedagógusoknak. De így együtt kreatívan lehet folytatni a boldogságórákat. Szükség van ránk! A visszajelzések is ezt mutatják. Kapok üzenetet a gyerekektől,hogy már a hét közepén várják a videóüzenetemet. Sőt már a kisebb testvérük is leül a gép elé és együtt nézik. A kezdeti meglepődésemen túljutva azt mondhatom hogy a boldogságórákat tudom folytatni persze nagyon hiányoznak a gyerekek. Sajnálom ,hogy a megtervezett programjaim elmaradtak de szeptemberben bepótolom. A rajzpályázat eredményét digitálisan kihirdetem,a legjobbakat küldöm az országos pályázatra.
így telt ez a hónap röviden összefoglalva. A feltöltött képek most egy kicsit rendhagyóak.Fogadjátok szeretettel a jobb veled a világ otthon feladataihoz kapcsolódó képeket. Köszönöm a csapat segítségét ,hogy ebben a megváltozott helyzetben sem hagytatok magamra!