Ez a hónap nagy kihívás számunkra is. Mivel a mi óvodánkba csak ügyelet van a helyzetre való tekintettel, ezért nagy örömmel vettük a program online feladatbank lehetőségét. Azonnal feltettem a csoportomba, és megkértem a szülőket, hogy segítsenek ha tehetik a megvalósításban. Pár nap múlva már jöttek is a beszámolók. Küldtek fényképeket, videókat az elvégzett feladatokról. Azt hiszem ma nagyon aktuális téma az apró örömök.
Apró örömök élvezete
A hónap elején azt tapasztaltam, hogy a relaxáció nagyon fontossá vált a csoport életben. Nagyon fel voltak gyorsulva, nehezen ment az ellazulás, kiengedés. Ezért volt, hogy heti 1 tanórát is a relaxálásra szántunk. 3 alkalom után már látszott az eredmény. Ismét a bizalomra építettem, hiszen csukott szemmel a befelé fordulás közösségben nem könnyű. De bíztak bennem és el tudták engedni magukat. Erre nagy szükségük is volt. Ezt követően kellett átállnunk a digitális oktatásra, így ezt nem tudtuk folytatni. Sajnos a témával sem úgy tudtunk foglalkozni, ahogy szerettem volna. De az otthonlét is sok változást hozott. Ami nagy örömmel töltött el, az egyik tanulóm a családjával együtt alkotott, közösen hozták létre a kis ládikót. Erről egy szép kis videót is készítettek. Azt mesélte az anyuka, hogy nagyon jó volt együtt lenni, közösen létrehozni valamit. Ez az élmény őket is formálta és a gyermeket is! A másik nagy öröm, hogy az autizmussal élő lánykám az osztályból örömként a barátaival való találkozást írta fel a ládikójába. Szóval sok tévesen értelmezett dolog van még az autizmussal élő embertársaink társas kapcsolati érzéseinek megítélésében. Sajnos csak 3 tanulótól kaptam meg az alkotásaikat, de ezeket is szeretettel osztom meg.
Kemecsei Református Hétszinvirág Óvoda és Tipegő Bölcsőde
Kincsesláda
A csoportunk kincses ládája nagyon egyszerű módon, hajtogatással készült. Kincses ládához méltóan szép arany és fényes barna színű papírt választottunk. A tetejét szép virágokkal díszítettük.
A belsejébe tettünk egy kivehető betétet, amire ráírtam a gyerekek által átélt apró örömöket. ezt a belső részt igényeinknek megfelelően cserélhetjük, összegyűjthetjük, és bármikor újra élhetjük.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
A hónap témáját sajnos a rendkívüli helyzetben „online” feldolgozva tudtuk teljesíteni. Most különösen fontos ez a téma, amikor otthon, viszonylagos bezártságban töltjük napjainkat. A gyerekeknek rajzos feladatot adtam: Rajzolják le a saját „karantén házukat”, milyen szórakozást találnak otthon!
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Az apró örömök témakörben sajnos csak féli-meddig jutottunk el a kialakult helyzet miatt. Amiről előtte beszélgettünk az sokak számára nem volt ismeretlen. Nagyon sok példát felhoztak a természet kínálta apró kis csodákról, az emberi kapcsolatokban z apró kis visszajelzések fontosságáról. Az elmúlt hónapok témáival való kapcsolatot sokan észrevették. A rajzaikban is igyekeztek megörökíteni ezeket: a testvér odabújását filmnézés közben, egy kellemes ébredést, a reggeli napsütést vagy egy jól megoldott matekpéldáért járó dicséretet. Az elmúlt hetekben még inkább előtérbe kerültek az apró kis örömök észrevevése körülöttünk. Ez igaz nemcsak rájuk, de rám is. Egy-egy kedves szóval, biztatással, rajzzal segítjük egymást ezekben a hetekben. Együtt könnyebb!
Nem is tudom, hogy hogyan kezdjem. Ez a hónap több szempontból is különleges, hiszen az apró örömök keresése egy csodálatos lehetőség arra, hogy megtanuljunk a jelenben lenni. És most nem csak a boldogságórákon tanulhatja ezt az ember gyereke, de az igazi életben is kőkeményen erre lettünk ítélve. Azért használom ezt a kifejezést, mert nem mi döntöttünk így, hanem az élet.
A hónap elején még együtt indultunk apró öröm kereső sétára az iskola melletti közeli parkba. Együtt vettük észre a nyíló virágokat, és együtt hallgattuk a madarak éneket. Együtt készítettünk apró örömöket megjelenítő pillanatképeket.
aztán jött egy vágás. Olyan volt ez mint amikor az újszülöttet levágják a köldökzsinórról. Először furcsa érzés, de aztán mégis megnyugszik a pici az édesanyja ölelésében. Én most így távolról próbálom ölelni a kis elsősöket, akik még alig szokták meg az iskolát, és máris távol kerültek tőle.
Először írtam nekik egy levelet, olyan igazit, amit a postás szokott kivinni. Küldtem nekik egy puzzle képet, és arra kértem őket rajzolják rá, milyen távol lenni, de mégis együtt.
A hónap további részében a wordwall készségfejlesztő felület segítségével készítettem neki először egy pörgethető szerencsekereket, ahol is különböző apró örömöket okozó cselekedeteket pörgethettek ki, így megélve a pillanatokat és másoknak is tudtak örömet okozni. Készítettem nekik egy párosítós játékot is, ahol különböző örömmel kapcsolatos fogalmat kellett összepárosítani.
Végül megkértem őket, hogy rajzolják le, hogy egy kulcslyukon keresztül milyennek látják most a világot? Milyen örömöt találnak benne. ÉSSSS!!! Találtak!!!
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Március hónapja nagyon nagy változásokat hozott az életünkbe. Évek óta először fordult elő, hogy a gyerekek nem személyesen vettek részt a Boldogság órákon. Sokat gondolkodtam hogyan lehetne fenntartani az állandóságot, és arra jutottam, hogy igyekszem, ahol csak lehet belecsempészni a mindennapjaikba a boldogságóra témáját. Az e havi téma az apró örömök élvezete volt. Úgy gondolom, még soha nem volt annyira aktuális ez a téma mint jelenleg. A gyerekek otthon tanulnak, a pedagógusok otthonról tanítanak és a legfontosabb kapocs veszett el, a személyes kapcsolat. Az internetnek hála, mindennap tudok beszélgetni a diákjaimmal. Az apró örömök témakört pedig igyekeztem úgy átadni nekik, hogy minden napra jusson belőle. Rajzokat, írásokat készítettek a témáról, amiket öröm volt látni és olvasni. Én is sokat töltekeztem ebből az elmúlt napokban. Készítettem két fotómontázst. Az egyiken ők szerepelnek, a másikon pedig a rajzaik. Mikor a mai nap megosztottam velük, igazán boldogok lettek tőle, és megköszönték. Hálás vagyok azért hogy ilyen fantasztikus osztályom van. <3
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Egy prezentációt küldök be a sok fantasztikus alkotásból amit a gyerekek beküldtek.