Márciusban táv-boldogságórát tartottunk. Ebben a nehéz, karanténos időszakban fontosnak tartottuk, hogy foglalkozzunk a lelki egészségünkkel, jólétükkel. Otthoni feladatként kulcslyukon át kellett szemlélniük a világot. Azt kértük, hogy rajzolják le, hogy mi az ami igazán fontos nekik, mi az ami örömet okoz most nekik. Rajzaikon a vágyaik tükröződtek, a szabadban, osztálytársaikkal, barátaikkal eltöltött kellemes percek.
Apró örömök élvezete
Márciusban sajnos csak 2 hét állt rendelkezésre,amit személyesen, együtt ki tudtunk használni. Az örömöt jelenítettük meg. Megfestettük, verset írtunk, összegyűjtöttük az örömforrásokat.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Mindenütt jó, de most a legjobb otthon! – szólt a szlogen a karantén idején. A feladat pedig az volt, hogy készíteni kellett bármilyen technikával egy gyerekeknek szóló plakátot, aminek ez a központi gondolata: „Mindenütt jó, de most a legjobb otthon!” Ehhez össze kellett állítani egy listát, hogy mik azok az apró örömök, amik most szebbé tehetik az otthon, a „digitális iskolában” töltött napjaikat.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 3.a osztályban egész évben folytak a boldogságórák Márti néni lelkes és kreatív vezetésével. A barátság, megbocsájtás és együttműködés volt a főtéma egész évben. A legjobb hangulatú boldogságóra idén az élet apró örömei és a boldog élet trükkjei, technikái utáni nyomozás volt. Az együttműködést segítő idei cél tükrében Márti néni kis baglyai 4 csoportban, lelkesen és kitartóan nyomoztak a megfejtés után. Ötleteiket csoportos alkotásukban elevenítették meg és büszkén mutatták be az iskolának a boldogság faliújságon.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük a szőnyegen, majd elmondtam a gyerekeknek mivel fogunk foglalkozni. Megkértem a gyerekeket, hogy készítsünk aznapi örömleltárat, mindenki mondja el, hogy mi okozott neki örömet, onnantól kezdve, hogy felébredt reggel. Elmondtam a gyerekeknek, hogy nem nagy dolgokra kell gondolni, inkább apróságokra, mint pl. hogy süt a nap, anyától finom tízórait kaptam, jót beszélgettem a barátommal, stb. Elolvastam a gyerekeknek” A tizenkét hónap” című mesét. Beszélgettünk a meséről, majd a gyerekek lerajzolták melyik évszak milyen örömforrást tartogat a számukra.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Igaz március 16-óta személyesen nem találkozhattunk, de online formában folyamatosan tartjuk a kapcsolatot.
Nagy örömmel osszák meg velünk, hogyan dolgozott együtt az egész család a tavaszi növények hajtatása alatt.
A Covid 19 vírus megjelenése átrendezte az egész óvodai életünket. Óvodásaink nem jöhettek óvodába, csak online formában tartottuk a kapcsolatot. Ezért felhívásként kértem, mindenki, aki egyetért, tegyen ki egy szívet az ablakába, kapujára, amit ő rajzolt, vagy vágott ki. Ezzel biztattuk az értünk fáradhatatlanul dolgozó egészségügyi dolgozókat (orvosokat, nővéreket) és az életünk kockáztató dolgozókat (boltosokat, takarítókat, áruszállítókat…). Köszönjük a munkájukat!!!!
Az óra jól sikerült, bár a technika sokszor közbeszólt. De végül online is sikerült megoldanunk a feladtaot. Nagyon kedves versike született.
A március és az összeomlás hónapja. Szerencsére online meg tudtuk oldani így is a feladatot. A technika sokszor akadályozott minket, és nem mindig sikerült jól kivitelezni a feladatokat, de a lehetőségekhez mérten ügyesek voltunk. Nagyon kedves versike született.